חדשות הארץמבזקים

כ-400 מפגינים מול ישיבת הממשלה: "אנחנו נאבק ונלחם כדי לייבש את הדמעות"

הבוקר (ראשון) הפגינו כ-400 יוצאי אתיופיה מול ישיבת הממשלה, על רקע העדר העלייה מאתיופיה מתקציב המדינה. נזכיר כי הממשלה התחייבה כבר ב2015 להעלות את יהודי אתיופיה אשר להם משפחה מדרגה ראשונה בישראל, כאשר בפועל הביצוע של ההחלטה היה חלקי ביותר.

סורפל עלמו מנהל מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה: "אנחנו לא אזרחים סוג ב'. בזמן שלחמתי למען ישראל במגוון מבצעים הייתי צריך להילחם שנים ארוכות עד שאחיותיי עלו לישראל, זה לא מגיע לנו ואעשה הכל כדי שהסבל שאני עברתי לא יהיה מנת חלקם של חבריי. לא נשתוק על חוסר השוויון והצדק, ונמשיך עם עוד הפגנות עד שממשלת ישראל תבחר לעשות את הדבר הנכון ציונית, יהודית ומוסרית."

ח"כ לשעבר ד"ר אברהם נגוסה (הליכוד): "למרות שההחלטה שמטרתה לזרז את העלייה התקבלה עוד ב-2015 על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסבל של המשפחות בישראל נמשך. הקהילה היהודית באתיופיה נמצאת במצב תזונתי רע וחיה בתנאי פליטות קשים. אנחנו נאבק ונלחם כדי לייבש את הדמעות של המשפחות הסובלות בישראל ושל אחיהם ואחיותיהם שבאדיס-אבבה ובגונדר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ארגון שאר ישוב גברה וורקו: "מחד ממשלת ישראל עושה מעל ומעבר לקידום עלייה המונית ממזרח אירופה. מאידך, היא מתעלמת מאלפי אזרחים ישראלים הסובלים עשורים רבים מהנתק מאחיהם, אחיותיהם והוריהם הממתינים בקהילה היהודית באתיופיה כשסכנה נשקפת לחייהם. ההפגנה הבוקר היא רק ההתחלה".

הפגנת יוצאי קהילת אתיופיה 30.6
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button