מבזקיםפוליטי / מדיני

"מחבלי הג'יהאד האסלאמי שעשו הערכת מצב שגויה לגבינו – נמצאים בקבר"

יו״ר המחנה הממלכתי ושר הבטחון לשעבר, בני גנץ, התייחס לפני זמן קצר (ראשון) למבצע הצבאי שהסתיים אתמול, "מגן וחץ", ברצועת עזה. גנץ שיבח את כוחות הבטחון על פעילותם והזהיר ממהלכיה הפוליטיים של ממשלת נתניהו. "אסור לחזור גם לשגרת האיומים על הדמוקרטיה", אמר גנץ.

מדברי בני גנץ: ״אנחנו בסיומו של מבצע מוצלח ויזום, שבו מערכת הביטחון כולה הוכיחה שוב את יכולותיה. אני מבקש לחזק את תושבי הדרום ואת כל כוחות הביטחון. טוב עשו ראש הממשלה ושר הביטחון, שאפשרו להם לפעול בתחבולה, בשיקול דעת ובאחריות – ולא בהתלהמות כפי שדרשה האופוזיציה שבקואליציה. מחבלי הג'יהאד האיסלמי שעשו הערכת מצב שגויה לגבי עוצמתנו וחוסננו – נמצאים בקבר. זה מסר לכל אויבינו."

בני גנץ
ארכיון. צילום: אלעד מלכה

"אחרי מבצע שומר החומות אמרתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה – הגבנו על כל בלון או רקטה, בתל אביב או בשדרות. לצד זאת העמקנו, גם אם בצורה מוגבלת, את המעורבות הכלכלית של מדינות ערב בעזה, הגדלנו את מחיר ההפסד, וחיזקנו את הפעילות באיו"ש ואת התיאום עם הרשות הפלסטינית ובכך מנענו התלכדות זירות. התוצאה היא ג'יהאד אסלאמי מוחלש ומבודד, וחמאס מורתעת שדוחפת להפסקת אש." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "סבב הלחימה הזה הוא גם תזכורת לאתגרים הביטחוניים העצומים שמולנו. אתגרים שמצריכים מאיתנו לשמור על כוחנו ואחדותנו. חייבים לשמור ערך השירות ועל צבא העם וכוחות הביטחון ולהשאירם מחוץ לוויכוח הפוליטי. עם החזרה לשגרה, והמשך המאבק על דמותנו הדמוקרטית, אסור לחזור גם לשגרת האיומים על הדמוקרטיה, השיסוי והקיטוב. אנחנו חייבים לזכור שכמו שבמערכה הביטחונית לא ניצחנו בנפרד כך גם במאבק על דמותנו האזרחית נצטרך לדעת להסכים ביחד.״

צילום: אלעד מלכה

Back to top button