מומלצים

יזמים רומנים מטיסים משקיעים ישראלים לרכוש וילות יוקרה בכסף קטן ברומניה

פרויקט נדל"ן רומני מושך משקיעים מכל העולם וביניהם עשרות ישראלים. היזמים מטיסים משקיעים ישראלים, שרוצים להשקיע מעבר לים, ולרכוש וילות פאר בכסף קטן יחסית. הנרשמים עד סוף מאי יזכו בהנחה משמעותית כמחיר השקה.

מתווכים מקומיים מעריכים שתהיה הכפלת שווי תוך 3-5 שנים ומדווחים על תשואה שנתית שנושקת ל-20 אחוזים במקרה השכרה

משפחת נחמני התפרסמה במהלך שנות התשעים ברומניה ובבלגיה בזכות יזמות עסקית ענפה ומוצלחת. המייסדים – זוג יהודים, יצחק ודניאלה ז"ל, רכשו שטחים במיקומים אסטרטגיים בשתי המדינות וידעו לפתח מיזמי נדל"ן משמעותיים שהתפרסו לעבר שטחי מסחר, היי טק ותיירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביתם של בני הזוג נחמני, היזמית הרומניה ג'וליה נחמני, הקימה עסק מצליח משל עצמה. במשך 20 שנים היא התפרסמה בזכות עבודתה כמי ששיפצה והשכירה ארמונות קטנים ברחבי רומניה.

ג'וליה היא דמות פופולרית מאוד ברומניה ונחשבת לסלבריטאית בזכות מעורבותה בהפקות סרטים מצליחים שחלקם קבלו ביטוי בשיתופי פעולה עם התעשייה בהוליווד. היא עצמה נחשבה בצעירותה לזמרת ושחקנית מובילה ברומניה.

נחמני היא אשת עסקים שעומדת בראש קבוצת אחזקות שפעילה גם בתחומי הלייף סטייל והצרכנות הבינלאומית ברחבי אירופה.

בשנים האחרונות בלט שמה של ג'וליה נחמני גם בהקשרים קהילתיים, כמי שתורמת כספים לאוכלוסיות חלשות. היא אף מנדבת מזמנה היקר למען חינוך ילדים ממשפחות מוחלשות.

"לא הכול אצלי זה רק סביב עסקים", מספרת אחת הנשים המצליחות ברומניה. "חשוב לי להחזיר לקהילה ולהפנות תשומת לב מיוחדת לעבר אוכלוסיות שזקוקות לתמיכה ולעזרה. זו המורשת שעל פיה חינכו אותי הורי וכך אני רוצה לגדל את ילדיי".

כעת, נציגת הדור השני בעסקי המשפחה ממשיכה לפתח את אימפריית הנדל"ן ברומניה.

היזמית הרומניה התגוררה במשך כמה שנים בישראל ומכירה היטב את המנטליות והצרכים הישראליים. היא עסוקה בימים אלה בהשלמת אחד הפרויקטים המעניינים באזור, כזה שקיבל חשיפה גדולה מאוד ברשתות החברתיות.

נחמני: "העולם עובר סערה כלכלית גדולה ואנשים מחפשים השקעות בטוחות עם תשואה הוגנת. הבדיקות שבצענו גילו שלאחר דעיכת מגפת הקורונה, אנשים למדו להעריך יותר את הטבע ורצו לגור בסמיכות אליו. החלטתי להשקיע בהקמת פרויקט מגורים יוקרתי במפרט חדשני, כזה שיציע ווילות במגוון גדלים, כשהן צמודות לגינות בעלות שטח מרשים. במרחק 20 דקות ממרכז בוקרשט ובסמיכות גדולה לשדה התעופה ולמתחם המרחצאות העצום "טרמה", קם פרויקט שיאפשר לאנשים לגור בווילות יוקרתיות בעלות נמוכה. שילבנו פה השקעה בטוחה ובעלת פוטנציאל תשואה גבוה לצד מגורים במרכז העניינים, אבל באזור שקט בלב הטבע."

היזמית המוכשרת ובעלת הרזומה העשיר מספרת שהמחשבה הראשונה הייתה להתמקד באזור – פיפרה שנחשב למוצלח ומבוקש. "הצוות המוביל את הפרויקט עשה בדיקות נרחבות, סקרים ומחקרים במשך מחצית השנה. גילינו שבאותו האזור יש שתי בעיות גדולות: הצפיפות שם גדולה ומרבית התושבים הם אנשים מכל העולם שבאו לעבוד ברומניה, כך שיש תחלופת דיירים עצומה".

נחמני מוסיפה: "התחלנו לבצע מחקר מעמיק של האזור שבחרנו: קורבנקה – corbeanca, שהוא סמוך מאוד לשדה התעופה של בוקרשט ולמרכז העיר. מי שיגור בפרויקט יהנה מקרבה משמעותית לקניון הגדול ברומניה- shopping city baneasa.

מצאנו שמדובר בפרבר שהוא חלק חשוב במטרופולין בוקרשט. הצלחנו לקנות שטח אסטרטגי שמתאים להקמת שכונת מגורים אקסלוסיבית, בתוך מתחם עירוני. כשהתחלנו לדבר עם יזמים ישראלים שבונים בסביבה, הדבר הראשון ששמענו מהם זה שיש עשרות אלפי ישראלים שמגיעים כל שנה למתחם המרחצאות ועולם המים של "טרמה", שנמצא שבע דקות משם ומכיל מרחצאות ספא מדהימות שגם האירופאים גודשים.

תכננו גישה שתאפשר למשפחה בילוי יומי ארוך בפארק המים למשפחות וחזרה נוחה ומהירה לדירה".

ג'וליה, אני מבין שהרבה ישראלים רוכשים דירות להשקעה בפרויקט. מה מיוחד פה מבחינת תשואה?

"אנו מצויים בתחילת קמפיין שיווק לעולם הרחב. עשרות ישראלים כבר נרשמו אצלנו והביעו נכונות לקנות ווילות בפרויקט. אנו מטיסים לבוקרשט משקיעים פוטנציאליים שמתעניינים לרכוש ואלו ביקשו מאיתנו לארגן חברת ניהול רומנית שתטפל עבורם בהשכרת הווילות לטווח קצר או ארוך. אנו שומעים מהישראלים שמתווכים מקומיים העריכו שהשכרת הווילות לטווח קצר תייצר תשואה של 20 אחוז נטו לשנה. החברה שמונתה לנהל את פרויקט ההשכרה דרך אייר בי אנד בי, מטפלת בהכול כולל ניקיון, אחזקה, עריכת חוזים, גביה ועוד.

מי שיבחר להשכיר את הווילה לדיירים לטווח ארוך של שנה ולמעלה מזה, יצליח על פי התחזית להגיע לתשואה נטו שנתית של 7 עד 8 אחוז. בזמנים בהם אנו חיים היום, מדובר במספרים יפים על רקע חוסר הוודאות שקיימת בכל העולם סביב שוק ההון, ההיי טק והנדל"ן בחלק ממדינות העולם".

לדברי היזמית, הפרויקט יושב על פני שטח שמתפרס על פני 25.852 אלף מ"ר. כרגע נותרו למכירה 46 ווילות אחרונות בנות 324 מ"ר, שמתוכן 162 מ"ר בנוי. אלה הן הווילות הקטנות בפרויקט והן מכילות 3 חדרי שינה, 3 חדרי שירותים וגינות גדולות.

בפרויקט נכללות גם 7 וילות ששטחן כפול ועומד על 648 מ"ר, מתוכם שטח של 220 מ"ר בנוי. גם הן בעלות 3 חדרי שינה וקומה תחתונה שבה יש משרד שיכול להפוך לחדר שינה נוסף, סלון מפואר, הכנה למטבח, חדר ארונות ועוד.

בכל הווילות הושאר מקום שמתאים לבניית בריכת שחייה בגדלים שונים. כל הווילות יושבות על הקרקע ויש להן גינות גדולות בנות 260-520 מ"ר."

נחמני מספרת שינתנו הנחות משמעותיות לנרשמים עד סוף מאי במסלול מחירי השקה. היא מציינת שתכנון הווילות נעשה בשיתוף משרד אדריכלים ומעצבי פנים מוביל. היזמית תשמח אם לקוח שרוכש ווילה יאמץ את העיצוב שתוכנן בתוך הווילות. ניתן לקנות את הריהוט שהוצע בתכנון.

והמחירים? זה כנראה הסיפור הכי גדול בעסק…

נחמני: "הווילה הקטנה תעלה 289 אלף אירו ועוד 19 אחוז מע"מ. מבדיקה שעשינו, בית כזה, באזור טוב בישראל, אי אפשר לקנות בפחות ממיליון אירו.

הווילה הגדולה תעלה 378.000 אלף אירו לפני מע"מ.

להערכת שמאים מקומיים בכירים, שווי הדירות יוכפל תוך 3 עד חמש שנים. זה יקרה בגלל תנופת הפיתוח העצומה באותו האזור. הרשויות המקומיות כבר הכריזו על הקמת מרכזי קניות חדשים ומפנקים, אזור מסחרי ואזור תיירות מתקדם.

באזור סמוך משכירים דירות בעזרת אייר בי אנד בי ויש תושבים שמדווחים על 30 אחוז תשואה שנתית.

כמובן שיש ליווי בנקאי לעסקה כשהמשקיעים צריכים להניח מראש רק 25 אחוזים מעלות הרכישה.

השקענו ברכישת הקרקע ובבניה כסף מהכיס ללא כל מימון בנקאי. אנו עובדים מהר ובקפדנות על מנת שהקונים יקבלו מפתח בינואר 24'. הצבנו מפרט בניה עשיר שכולו מבוסס על חומרי גלם מהטופ העולמי, כולל יבוא בטון מהחברה הכי אמינה בעולם הבניה. הווילות חכמות, בעלות פאנלים סולאריים ופוטו-וולטאיים שמאפשרים לכל דייר לייצר מים חמים וחשמל לפי צריכה עצמית. החיסכון בשימוש עצום כיוון שלא תצטרכו לשלם חשבונות חשמל, מים וגז. אפילו חימום הווילה נעשה באופן אוטומטי".

נחמני מספרת כי התוכניות העירוניות מצביעות על כך שבמקום עתידות להיבנות 3.000 יח"ד דיור בחמש השנים הקרובות.

"כבר היום מעריכים את המחירים ב-15 אחוזים מעל מה שאנו מציעים לקהל שלנו. השיחה המקומית היא סביב הקמת הפארק הלאומי החדש שממש נוגע בפרויקט שלנו ויכיל שבילי אופניים, נתיבי ג'וגינג ובריכות דגים. כל זה בתוך יער טבעי ואמיתי שיעשיר מאוד את הסביבה".

נחמני מספרת כי פרויקט הנדל"ן המדובר שלה כבר עומד על תילו ואף ניתן להיכנס אליו ולראות את הדירות. עושה רושם שמדובר בהשקעה בטוחה וחכמה. ואיפה נשתה את הקפה בבוקר? ממש בימים אלו מתוכננת החזית של הפרויקט שאמורה לכלול חדר כושר, בית קפה, מועדון לילדים ומשחקיה, מספרה וסופר-מרקט. הפרויקט נמצא קרוב מאוד לכבישים הראשיים ברומניה וממנו יש יציאה לכל הערים הגדולות – כבישים A3, וכביש A0.

נחמני מסכמת: "מי שיקנה ווילה בגל השיווק הראשון שנפתח אתמול, יהנה מעליית ערך של כ-50 אחוז בתוך 3-5 שנים. אלה לא סיפורים אלא הערכות מבוססות ומגובות בנתוני אמת".

https://bebrand.ravpage.co.il/Bukarest?ref=artclBR

Back to top button