מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ על קרן הארנונה: "המדינה צריכה לעודד צמיחה ולא רק תמיכה"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח היום (ראשון) עם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס ומספר ראשי רשויות.

בעקבות השיחות, אמר גנץ: "בימים הקרובים תשמעו הרבה על קרן הארנונה. יגידו שזה ישראל הראשונה נגד ישראל השנייה, חילונים נגד חרדים, עשירים נגד עניים, זה מסך עשן. מה בתכל'ס הולך לקרות? רשויות שהשקיעו ופיתחו לאורך השנים אזורי תעשייה תוך תכנון נכון 'ייענשו' ויאלצו להעביר כספים לרשויות אחרות".

הוא הוסיף: "אם רוצים לעודד מגורים בפריפריה ונכון שכך יהיה, צריך לקדם זאת באמצעות תקציבי צמיחה נכונים והוגנים ולא על ידי הסטת משאבים לא הוגנת, שמכסה על סדרי עדיפויות קואליציוניים לקויים ושאינם רואים את התמונה הישראלית בכללותה. אז קודם כל, מה לא לעשות? לא לשסות ערים גדולות בקטנות, חרדים בחילונים, מועצות בערים. ומה כן הפתרון? לקדם צמיחה ולא רק תמיכה – לעזור לרשויות חלשות לפתח אזורי תעשיה והכנסות, להמשיך לתמוך בהן יותר במיוחד בחינוך ותשתיות, ולחזק כל מהלך כלכלי שיחזק את תפקודן הכלכלי והחברתי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חיים ביבס הגיב להצהרת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שאמר שחוק קרן הארנונה נועד להלחם ביוקר המחיה ובמחירי הדיור הגבוהים וכי "בעלי אינטרסים" הכריזו מלחמה על הורדת יוקר הדיור. ביבס אמר: "היחיד שמנסה לסחוט את כספי הציבור זה שר האוצר. לא יעזור כמה הוא ינסה לכבס את ההסבר לחוק, מדובר בכסף שמיועד לתושבים עבור חינוך, רווחה ותשתיות. במקום לפתור את בעיית הדיור בישראל על ידי הממשלה, הוא רוצה לקחת עוד כסף בדמות קרן שוד הארנונה. לא ניתן לזה לקרות. משרד האוצר אינו מבין כי לצאת למלחמה נגד הרשויות זה מלחמה כנגד כל הציבור בישראל".

צילום: אלעד מלכה

Back to top button