מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד תוקף: "'קרן הארנונה' היא לא קרן, היא שוד לאור היום"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ביקר בתקיפות את חוק קרן הארנונה בפתח ישיבת סיעת יש עתיד.

הוא הכריז: "הממשלה הזו החליטה לגנוב את כספי הארנונה שלנו. לגנוב זה מילה קשה, אבל אין לי מילה אחרת. הממשלה באה לרשויות שכל חטאן שהן מנוהלות כמו שצריך, והתושבים שלהן עובדים ומשלמים מיסים, ומחרימה את הכסף שלהן".

בהמשך אמר: "אזרחי ישראל, אלה שעובדים, משלמים לממשלה מיסים גבוהים. זו לא אשמתם שהממשלה הכושלת הזו לא מצליחה לנהל תקציב. זו לא אשמתם שהממשלה הזו מחלקת 13.7 מיליארד שקל כספים קואליציוניים לסחטנים. הכלכלה מתפרקת לנגד עינינו. יוקר המחיה עולה ועולה, יש האטה בצמיחה, הייצוא תקוע, האינפלציה עולה. מעמד הביניים קורס תחת הנטל. מול ההתרסקות הזו הדבר היחיד שהממשלה עושה, זה לחלק עוד ועוד כספים למקורבים ולמפלגות. נתניהו מפקיר את אזרחי ישראל, כולל מצביעי הליכוד, כדי לתחזק את סמוטריץ' והחרדים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה לשעבר טען: "אני העברתי לממשלה הזו כלכלה במצב יוצא מן הכלל. גירעון נמוך, אבטלה נמוכה, נתוני הצמיחה היו במקום הרביעי בעולם, עודף תקציבי של 9.8 מיליארד שקל, שיא שלא היה כמותו מאז שנות השמונים. את כל זה הם הרסו בארבעה חודשים. לא היתה השמדת ערך כזו בתולדות המדינה. הכלכלה בהתרסקות, ההיי-טק בירידה, תחזיות הצמיחה בצניחה חופשית, כל מי שנכנס לסופר המום מעליות המחירים. זה מה שקורה כשבמקום לנהל כלכלה כל מה שהממשלה עושה זה להעלות עוד ועוד את הקצבאות לחרדים כדי לוודא שהם לא ייצאו לעבודה, ולהזרים מיליארדים לחברים של סמוטריץ' במאחזים".

לפיד הוסיף: אני אומר מפה לממשלה, אתם רוצים לעזור לפריפריה? תעזרו לפריפריה. אני בעד. נתמוך בכם. תעשו עבודה. תשקיעו בחינוך, תשקיעו בתשתיות, תבנו תוכניות רב שנתיות שיעודדו את ההייטק לעבור לשם. במקום לגנוב כסף מהארנונה, תזרקו לפח את התקציב העלוב שהכנתם, ותכינו תקציב שבאמת מסייע לאזרחי ישראל, שמעודד עבודה ויזמות וחדשנות וכלכלה חופשית. 'קרן הארנונה' היא לא קרן, היא שוד לאור היום. התקציב הזה הוא לא תקציב, הוא חלוקת שלל של ממשלה חסרת אחריות שסוחטת ראש ממשלה חלש. השביתה של השלטון המקומי מוצדקת מאין כמותה ואנחנו תומכים בה".

יאיר לפיד
ארכיון. צילום: עידו רימון

 

Back to top button