מבזקיםתנועה ותחבורה

באיזו עיר התושבים נוסעים הכי הרבה בשנה ואיפה בכלל לא מזיזים את הרכב?

רהט היא העיר עם מספר הקילומטרים הגבוה ביותר שכלי רכב פרטי נוסע בשנה (20.9 אלף קילומטרים בממוצע) לעומת גבעתיים שהיא העיר שבה מספר הקילומטרים הנמוך ביותר שכלי רכב פרטי נוסע (10.9 אלף קילומטרים בממוצע) – פי שניים יותר. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק.

מהנתונים החדשים (שנת 2021) עולה כי אחרי תושבי רהט נמצאים תושבי ערד (19.1 אלף ק"מ), תושבי כפר קאסם (18.7 אלף קילומטרים בממוצע), תושבי מודיעין עלית (17.5 אלף ק"מ) במקום הרביעי ותושבי עראבה (17.4 אלף ק"מ) סוגרים את החמישייה הפותחת.

כפר קאסם
כפר קאסם. צילום: חדשות מבזק לייב

מנגד, תושבי גבעתיים כמעט ולא מזיזים את הרכב ונסעו 10.9 אלף קילומטר בלבד בשנת 2021. תושבי רמת גן נסעו 11.4 אלף קילומטר, תושבי תל אביב-יפו נסעו 11.8 אלף קילומטר בממוצע. התושבים בקרית אונו, הרצליה ובגבעת שמואל נסעו 12.2 אלף ק"מ בממוצע בשנת 2021.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
גבעת שמואל - כביש - תחבורה
גבעת שמואל. צילום: חדשות מבזק לייב

בחינת חמשת הערים הגדולות הירושלמי הממוצע נסע 14.4 אלף ק"מ בשנת 2021, תושבי תל אביב-יפו גמעו בממוצע 11.8 אלף ק"מ ותושבי חיפה נסעו בממוצע 13.2 אלף קילומטר.

רמת גן - כלי רכב - תחבורה -
רמת גן. צילום: חדשות מבזק לייב

בעיר טירה יש הכי הרבה כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים -492. ברמת השרון יש 469 כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים. בסכנין יש 468 כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים. בכפר קאסם יש 459 כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים. ביהוד יש 457 כלי רכב בבעלות פרטית לכל 1,000 תושבים.

טירה. צילום: חדשות מבזק לייב
טירה. צילום: חדשות מבזק לייב

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "התחבורה הציבורית בפריפריה נמצאת בפיגור גדול אחרי התחבורה הציבורית במרכז כך שתושבים רבים נאלצים לנסוע ברכב הפרטי ולבזבז כסף רב. דווקא בערים ובישובים עם רקע סוציואקונומי נמוך חייבת להיות מערכת הסעת המונים טובה ויעילה, כזאת שתוכל לגשר על הפערים הגדולים בין המרכז לפריפריה."

לדבריו, "שיפור התחבורה הציבורית יוביל לכך שרבים יבחרו לעשות שימוש באוטובוס ולהשאיר את רכב הפרטי בבית. נוכל לחסוך בחיי אדם על ידי צמצום תאונות הדרכים ובנוסף נוכל להוריד את זיהום האוויר והנזק הסביבתי. תחבורה ציבורית היא כלי מרכזי בצמצום פערים חברתיים וכלכליים ולכן על התחבורה והבטיחות בדרכים להשקיע בשיפור מערך הסעת ההמונים כדי לחבר ולקצר את הזמנים בין המרכז לפריפריה".

נתוני נסועה של ערים ויישובים | נתונים: עמותת אור ירוק

קילומטר נסועה בממוצע בערים בשנת 2021
עיר "ממוצע לרכב אלפי ק"מ
אום אל-פחם 16.7
אופקים 16.5
אור יהודה 13.5
אור עקיבא 14.9
אילת 13.6
אלעד 15.8
אריאל 16.2
אשדוד 14.4
אשקלון 14.7
באקה אל-גרביה 17.3
באר שבע 15.3
בית שאן 15.2
בית שמש 16.7
ביתר עילית 17.1
בני ברק 13.4
בת ים 12.9
גבעת שמואל 12.2
גבעתיים 10.9
דימונה 17.3
הוד השרון 13.0
הרצלייה 12.2
חדרה 14.1
חולון 12.3
חיפה 13.2
טבריה 15.3
טייבה 17.3
טירה 16.3
טירת כרמל 14.5
טמרה 15.8
יבנה 14.6
יהוד 12.7
יקנעם עילית 15.2
ירושלים 14.4
כפר יונה 14.3
כפר סבא 12.6
כפר קאסם 18.7
כרמיאל 14.3
לוד 15.6
מגדל העמק 14.7
מודיעין עילית 17.5
מודיעין-מכבים-רעות 15.5
מעלה אדומים 14.7
מעלות-תרשיחא 14.9
נהרייה 13.5
נוף הגליל 14.6
נס ציונה 13.2
נצרת 15.6
נשר 13.9
נתיבות 17.2
נתניה 13.6
סח'נין 15.7
עכו 14.6
עפולה 14.7
עראבה 17.4
ערד 19.1
פתח תקווה 12.3
צפת 15.3
קלנסווה 16.3
קריית אונו 12.0
קריית אתא 14.0
קריית ביאליק 13.0
קריית גת 15.9
קריית ים 13.1
קריית מוצקין 13.2
קריית מלאכי 15.5
קריית שמונה 15.0
ראש העין 14.0
ראשון לציון 13.2
רהט 20.9
רחובות 13.5
רמלה 15.2
רמת גן 11.4
רמת השרון 12.3
רעננה 12.6
שדרות 17.3
שפרעם 14.9
תל אביב-יפו 11.8

Back to top button