חדשות הארץמבזקים

יומיים לאחר הפסקת האש ויומיים לפני יום ירושלים: חמאס ביצע ניסוי שיגור לעבר הים

יומיים חלפו מאז מבצע "מגן וחץ" וארגוני הטרור בעזה מתלבטים כיצד יגיבו ל"יום ירושלים" שיתקיים בימי חמישי ושישי הקרוב. כידוע, כבכל שנה יום ירושלים, בו מתקיים "מצעד הדגלים" מעורר בקרב הערבים זעם רב, זאת במיוחד כאשר עובר המצעד דרך העיר העתיקה בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב כי מצעד הדגלים יתקיים כרגיל. בפתח ישיבת סיעת הליכוד הבוקר (שני) אמר: "באנו לשנות את משוואת ההרתעה ולא בפעם הראשונה. השינוי המשמעותי ביותר במאזן ההרתעה התבצע לפני שנתיים במבצע ״שומר חומות״. מאז ״שומר חומות״ חמאס לא ירה אף רקטה לשטחנו. הם מורתעים. מבצע ״שומר חומות״ שהנחית על החמאס את המכה הקשה בתולדותיו גרם לשינוי במשוואת ההרתעה וזה עובד כבר שנתיים."

עוד הוסיף נתניהו כי "הכוונה שלנו במבצע ״מגן וחץ״ הייתה לשנות את מאזן ההרתעה מול הג׳יהאד האיסלאמי. השוני בא לא רק בגלל החיסולים הממוקדים שאנחנו עושים כבר 16 שנה כשאני ראש ממשלה, אלא שעשינו זאת ברגיעה ובסיטונאות. הורדנו חצי מהנהגת הג׳יהאד האיסלאמי במכת פתע ואת החצי השני במהלך המבצע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "המסר הועבר לא רק בעזה, אלא ב-270 מעלות. כל מי שבא לפגוע בנו, כל מי שמתכנן לפגוע בנו, יבין עכשיו טוב יותר את משמעות המילים ״דמכם בראשכם״. אנחנו משנים את מאזן ההרתעה. אני אומר את זה גם לקראת יום ירושלים. מצעד הדגלים שיתקיים במסלולו, כסדרו וכהלכתו, אנחנו פועלים למען ביטחון ישראל ונמשיך לעשות זאת יחד ובהצלחה יתירה."

בתוך כך, ככל הנראה על מנת ליצור הרתעה מול ישראל, ארגון הטרור חמאס ביצע ניסוי לפני זמן קצר ושיגר מספר רקטות משטח רצועת עזה לעבר הים. לפי שעה לא ברור מה תהיה החלטת החמ"ל המשותף של ארגוני הטרור בעזה והאם המבצע בעזה חיזק את ההרתעה. נצטרך להמתין ליום חמישי ולראות האם יבחרו שם לסגור עיניים או לחמם שוב את הגזרה.

כוחות הביטחון שומרים עדיין על כוננות גבוהה לקראת יום ירושלים ובכל החזיתות, לא רק בדרום.

Back to top button