כלכלהמבזקים

נשיא התאחדות הקבלנים על עליות המחירים: "הופכות את החיים הכלכליים בישראל לבלתי נסבלים"

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הגיב לפני זמן קצר (שני) למדד הכללי ובתוכו למדד הבניה אשר פורסם מוקדם יותר היום והצביע על המשך עליות המחירים.

בפתח דבריו אמר סרוגו: "כמי שעומד בראש אחד הגופים הכלכליים הגדולים והמרכזיים במדינה אנחנו רואים שהאינפלציה עדין כאן ומרימה ראש, ואני מתריע כי המשך מדיניות העלאות הריבית של בנק ישראל – גורם נזק אדיר לכלכלת ישראל."

"ראינו בשנה האחרונה שהאינפלציה ממשיכה לעלות ואינה נבלמת דווקא בשל עליית הריבית אשר גורמת במישרין לעליית שכר הדירה בישראל המהווה כ 25% ממשקל המדד והן בשל השתוללות האינפלציה באירופה ובארה״ב ועליית שערי החליפין שמייקר את הסחורות המיובאות משם. המשך העלאת הריבית תגרום שהאינפלציה בארץ גם תעלה וגם הכלכלה תמות." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר סרוגו: "מדיניות הריבית של בנק ישראל מזניקה את הוצאות הייצור בכל התחומים ולראיה – עליות מחירים רחבות שהופכות את החיים הכלכליים בישראל לבלתי נסבלים. אנחנו גם רואים את המדינות באירופה ש מסתפקות בעליה מתונה יותר של הריבית על מנת לא להרוס את הכלכלה."

לסיום, אמר: "באשר למחירי הנדל"ן – טוב שהמחירים נעצרו, אבל כדי שהמגמה תמשך גם בעתיד – על הממשלה למכור ליזמים מאות אלפי מגרשים במחירים נמוכים כדי שלא נצטרך להעמיס את מחירי הקרקעות על הרוכשים ובנוסף – לתת תמריצים לקבלנים לבנות והרבה – רק כך המחירים לא יתפרצו בעתיד כלפי מעלה."

נשיא התאחדות הקבלני בוני הארץ ראול סרוגו
ראול סרוגו. ארכיון. צילום: שמואל אדלר

Back to top button