מבזקיםפוליטי / מדיני

"אומר לחברי באופוזיציה וראשי הערים – נחצו שורה של קווים אדומים בדיונים פה"

ועדת הכספים של הכנסת בראשותו של חה"כ הרב משה גפני, אישרה לפני זמן קצר (שני) את חוק קרן הארנונה לקריאה שנייה ושלישית. בדיון השתתף שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.

בפתח דבריו הודה שר האוצר ליו"ר הוועדה: "אני רוצה לברך את יו"ר ועדת הכספים וצוותו על הובלת התהליך החשוב הזה, על העבודה המקצועית והנחושה, אני עצוב ומוחה על מילים קשות שנאמרו ואין להם הצדקה, בוודאי ביחס לרב גפני, שהוא אמן פה בוועדה, היו פה אופוזיציות וקואליציות ותמיד שמרו על כבודו, כאחד מוותיקי המשכן, אני כואב, אומר גם לחברי באופוזיציה וראשי הערים, נחצו שורה של קווים אדומים בדיונים פה. עלייך נאמר נעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, עושים מאהבה ושמחים בייסורים, עלייך נאמר "וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבֻרָתו"."

עוד הוסיף שר האוצר סמוטריץ': "אני רוצה להודות ליו"ר הוועדה ח"כ הרב משה גפני על הובלת תהליך החקיקה בחכמה ובנחישות רבה, ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ שנכנס תחת האלונקה והוביל את ההסכמות בתבונה ובאומץ ולחבריי בקואליציה שעמדו בלחצים אדירים. החוק הזה הוא בשורה אדירה לאזרחי ישראל. אנחנו מטפלים ביוקר הדיור מהשורש, לא בפלסטרים. הקרן הזו תתמרץ בניית דירות, תגדיל את ההיצע ותוריד את מחירי הדיור. נמשיך בע"ה להילחם ביוקר הדיור ויוקר המחיה ולחזק את כלכלת ישראל ולדאוג לאזרחי ישראל כולם. לסיום, אני רוצה להודות ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס שניהל אתנו מו"מ והגיע אתנו להסכמות. השיח אתו טייב את החוק הזה. אני מבין שכמה ראשי רשויות כפו עליו לחזור בו, אני לא כועס עליו ואני מודה לו. צריך לומר את האמת חיים ביבס הוא שותף מלא לגיבוש החוק הזה, לנוסחאות הסופיות של החוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ בתגובה: ״צריך לקרוא לילד בשמו – קרן הארנונה שאישרה כעת ועדת הכספים היא העלאת מיסים נוספת לאזרחי ישראל, ביום שבו התבשרנו על עוד עליות מחירים. ‏נמשיך להיאבק כדי להפיל את ההצעה במליאה״.

יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' וחבר ועדת הכספים יצחק קרויזר אמר: "העברנו כעת בועדת כספים את חוק הארנונה, חוק שיעשה צדק חלוקתי. ויסייע לערים המוחלשות. הגיע הזמן שתושבי מגדל העמק ודימונה לא יהיו סוג ב'. נמשיך לשים את הפריפריה במרכז!".

חה"כ עאידה תומא- סלימאן בתגובה לאישור חוק הארנונה בחוק ההסדרים: "חוק הארנונה מוצג באופן שקרי כאילו מסתמך על צדק חלוקתי ויסייע לרשויות המוחלשות, במציאות הנהנים העיקריים ממנו למעשה יהיו ההתנחלויות – החוק פוטר אותן מתשלום לקרן ומעביר להן מיליונים."

"בנוסף, ידוע שהרשויות הערביות הינן המוחלשות לעומת הרשויות היהודיות, שיכולות לשלוט בהוצאת היתרים ולבחור לא למשוך אוכלוסייה חדשה. בחברה הערבית יש מצוקת דיור הנובעת ממחסור בתכניות כוללניות ומפורטות, מחסור בתקציבי פיתוח בקרקעות פרטיות, מחסור בשטחים ומחסור בקרקעות, לכן, פוטנציאל משיכת האוכלוסיות החדשות ביישובי החברה הערבית שואף לאפס. מה שיש זה הקרקעות הפרטיות הקיימות היום, חסרות התכנון והפיתוח. לכל אלו החוק לא מתייחס ולא מציע שום מנגנון שיסיר את החסמים ויעודד בניה. ההיגיון של צדק חלוקתי נוסח הימין הוא פשוט – קואליציה דורסנית שממשיכה להטיב עם אלו שיש להם ולפגוע במוחלשים." הוסיפה.

השר לשעבר במשרד האוצר, ח״כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), על העברת החוק: "הממשלה הזאת החליטה להחריב את השלטון המקומי בדיוק כמו שהיא מחריבה את כלכלת ישראל! חוק קרן הארנונה לרשויות מקומיות שאושר כעת בוועדת הכספים נועד בעיקר לסייע למצביעי סמוטריץ׳ ויהדות התורה ופחות לרשויות המקומיות שהולכות להיפגע כתוצאה מכך בצורה אנושה."

"מדברים איתנו על צדק חלוקתי? איפה הצדק החלוקתי? במקום לבוא ולחזק את הרשויות החלשות ולתת להם תקציבים מהמדינה, לתת להם את האפשרות לקנות חכה בשביל לדוג דגים, הם רוצים לתת להם דג שיאכלו אותו ואחרי יום אחד יהיו רעבים בחזרה. הלילה נשבר שיא נוסף פה בכנסת ישראל, מחכים בקוצר רוח כבר לשיא החדש, בושה." הוסיף עמאר.

בצלאל סמוטריץ'
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button