טיוליםמבזקים

כלבת הים 'יוליה' נדדה למיקום חדש, "מתקרבים לסיום ביקורה בישראל"

בשעות הבוקר המוקדמות (שלישי) דיווח פקח רשות הטבע והגנים שור ענתבי על מצבה של כלבת הים 'יוליה' שנמצאת זה מספר ימים בחוף הים ביפו.

"הגעתי הבוקר לתצפית למרות שכלבת הים שהתה כל הלילה בים, רציתי לוודא מה מצבה והאם בחרה לעלות שוב, לשמחתי מספר דקות לאחר הגעתי ראיתי שהיא מתמקמת במקום נוח יותר עבורה, נשארתי במקום להשגיח עליה ולאפשר לה לנוח בבטחה עד הקמת התיחום החדש".

כלבת ים - כלב ים
צילום: שור ענתבי, רשות הטבע והגנים

בשעה שלאחר מכן נצפתה כלבת הים נכנסת אל תוך הים ובחוף לסירוגין, כשמתנדבי עמותת דלפיס ופקחי רשות הטבע והגנים שומרים עליה מההתקהלות שנוצרה במיקומה החדש, מיד עם הגיעה אל החוף. המתנדבים המשגיחים במהלך כל היום הציבו בזריזות מחדש את הגדרות ושומרים עליה במקומה החדש בעוד היא מתחממת לאור קרני השמש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הווטרינר אלון לוי מדגיש את החשיבות בשמירה על הכלבים בחוף, לבל יתקרבו ליוליה: "בעבר כבר דווח לא פעם על תקיפות כלבי ים על ידי כלבים. מעבר לעובדה שהם עלולים להעביר טפילים, קרציות ופרעושים וכן מחלות. חשוב למנוע מכלבים להגיע למקום, ולהקפיד ללכת איתם קשורים ברצועה. פצע נשיכה אחד, ולכלבת הים תידרש פרוצדורה רפואית מורכבת. אנחנו לא רוצים להגיע לזה".

ד"ר מיה אלסר מדלפיס, מנהלת מחקר כלבי הים בישראל אמרה: "להערכתי מדובר בהתאוששות נורמלית של כלבת הים. אני מעריכה שהיא תבלה יותר ויותר זמן במים ולא תעלה בחזרה בדיוק לאותה נקודה. ולכן חשוב לפנות לציבור, להסביר שייתכן שההתאוששות והשהייה במים מצביעים על סיומו המתקרב של הביקור – ולבקש מכולם לשמור על מרחק כדי לתת לה לשוב הביתה בשלום".

יש לציין כי נוכחותה של כלבת הים תפסה את תשומת לבם של רבים, אך חשוב לזכור שהיא חיה מוגנת ויש להתייחס אליה בכבוד ובזהירות. מאמציהם של המתנדבים ופקחי רשות הטבע והגנים ראויים לשבח בהבטחת שלומה בימי מנוחתה בחופי ישראל.

כלבת ים - כלב ים
צילום: שור ענתבי, רשות הטבע והגנים
כלבת ים - כלב ים
צילום: שור ענתבי, רשות הטבע והגנים
צילום: שור ענתבי, רשות הטבע והגנים
צילום: שור ענתבי, רשות הטבע והגנים

Back to top button