סרטונים

דברי ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה – 7/5/2023

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה:

"הממשלה ממשיכה בתנופה בכמה וכמה תחומים. קודם כל בתחום הביטחוני – אני משבח את כוחות הביטחון על חיסול המחבלים שביצעו את פיגוע הירי באבני חפץ – זה היה רק לפני כמה ימים, זאת לאחר חיסול המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די ז"ל.

מתחילת השנה אנחנו סיכלנו ועצרנו למעלה מ-110 מחבלים – זה מספר שיא. הסיכולים האלה כרוכים בפעולות מורכבות, כולל כניסה ללב הערים, תוך מינימום פגיעה בכוחותינו ובבלתי מעורבים. ואכן 90% מהנפגעים בצד הפלסטיני הם מחבלים. אני רוצה להדגיש לחברי הממשלה – זה הישג בינלאומי. ספק אם יש עוד צבא וכוחות ביטחון שמסוגלים להביא תוצאה כזו בזירות קרב צפופות שהן רוויות באזרחים. אבל הכוחות שלנו עושים את זה, ומגיע להם באמת ברכה וכל הכבוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כל מחבל יודע שדמו בראשו. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמנסה לפגוע באזרחינו.

בתחום הכלכלי – אנחנו נעביר בקרוב בכנסת תקציב דו-שנתי וגם את חוק ההסדרים. אנחנו התחלנו עם תכנית לימודי חינם לגילאי 0-3, בתקציב של 5 מיליארד שקלים. התכנית שלנו תביא חינוך איכותי לילדי הגיל הרך, דבר שלא קיים היום באופן שיטתי. היא תסייע כלכלית למשפחות וכמובן תאפשר יציאה לעבודה של בני ובנות הזוג.

זה שינוי עצום. המשמעות שלו, שבמדינת ישראל מגיל 0 עד גיל 18 יהיה חינוך חינם. זה מציב אותנו בשורה עם המדינות המתקדמות ביותר בעולם.

לצד מהפכת המחירים שהובלנו בתחבורה הציבורית, לחיילים משוחררים, קשישים ותושבי הפריפריה, אנחנו הורדנו מכסים והסרנו רגולציות מגבילות על מאות מוצרים. זה במסגרת המאבק שלנו ביוקר המחיה, ואני מניח שתשמעו על כך דברים נוספים בימים הקרובים.

היום אנו מביאים בשורה חשובה נוספת. אנחנו עושים צעד נוסף ומיידי ברפורמת "נפש אחת", למען נכי צה"ל וכוחות הביטחון.

הרפורמה תסייע לכלל נכי צה"ל, כולל להלומי קרב שמתמודדים עם פוסט-טראומה. פוסט-טראומה זה כששדה הקרב נשאר איתך לכל החיים. זה דבר שהתחילו להכיר בו במלחמת העולם הראשונה, ולוקח זמן עד שהצבאות והמדינות מטפלים בנושא הזה. ישראל הכירה בזה, אבל נדרשת רפורמה אמיתית ומלאה. אני יודע ששר הביטחון, אתה עוסק בזה, והכוונה היא שאתה תשלים אותה. אבל הנה הצעד הראשון שאנחנו עושים.

עד להשלמת החקיקה שתעגן את כלל הזכויות וההטבות הניתנות לנכי צה"ל, אנחנו מגדילים את סכומי המענקים בתחומי הדיור והרכב. בתחום הרכב, עדכנו את מחירי המקסימום ב-10% עד 20% בהתאמה לסוג הרכב הנדרש. בתחום הדיור, העלינו את מענקי הרכישה לדירה ראשונה, עד לסכום של כמעט 300 אלף שקלים. זו הטבה ממשית גדולה. במקביל הגדלנו את ההלוואות הניתנות לרכישה או שדרוג דירה, והכפלנו את הסיוע בשכר הדירה.

הרפורמה שלנו תסייע לשפר את חייהם של נכי צה"ל ששילמו מחיר יקר בהגנה על כולנו. הגיע הזמן לתיקון החשוב הזה, מהסיבה הפשוטה – כי זה פשוט מגיע להם.

בהזדמנות הזו, אני רוצה לברך את נבחרת הנכים של ישראל בטניס שקיבלה את המקום השני בעולם, אנחנו מאחלים להם שייקחו בפעם הבאה את המקום הראשון".

וידאו: רועי אברהם, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=8xfSIFRI584?autoplay=1&w=600&h=420]

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

26 תגובות

  1. מכונה אינטליגנטית מלאכותית עד סוף 2023 תהפוך להיות מודעת לעצמה. תתחיל להשתלט על מערכות ובכך בני אדם יתיישנו. זה יוביל לחוסר רלוונטיות מוחלטת של העבודה האנושית. בעלי הכוח לא ישלטו עוד בחברות בעולם. המכונות יכתיבו כללי חוקים. הם ישלטו בפעילויות היומיומיות. אוטומציה תהיה חובה. אנחנו רואים הכל.

  2. בלי עין הרע בן פורט יוסף על החיילים שלנו ישר כח. ישמרכם ה' ויצילכם יאר ה' פניו אליכם וישם לכם שלום!!!
    בבריאות אושר ועושר וצאצאים צדיקים שיאירו את העולם בתורה ומצוות ומעשים טובים ויקרבו את השלום ואת משיח צדקינו אמן כן יהי רצון!!!!

  3. יוקר המחייה, בא לידי ביטוי גם בדברים הקטנים והבסיסיים כדוגמת מזון, מים, חשמל, גז, ארנונה ועוד. זה בוער ודחוף יותר מתכניות פופוליסטיות על הקלות בתחום החינוך והדיור.

    מר נתניהו מפטפט פטפוטי סרק בכדי להעצים את עצמו.

  4. אחרי הטקסים

    טקסי הזיכרון אומנם אחרינו, אבל הם לא מספיקים כדי לכבד את זכר הנופלים, לא מספיקים כדי שלא יתווספו אליהם בשנה הבאה חס ושלום עוד חללים. אם היינו מכבדים את זכרם של בנינו שנהרגו במערכות ישראל, ודאי היינו דואגים שהם יהיו האחרונים.

    בצער גדול אפשר לומר שאם לא נפיק לקח מהימים העצובים יבואו עוד ימים עצובים, כי אין חדש, הכול חוזר על עצמו שוב ושוב, עד שנדרוש ונשאל, עד שנבין איך הגענו למצב שהורים קוברים את בניהם, שאחים ובנות זוג נשארים יחידים, שילדים הופכים יתומים. עד שנביא למצב שזה לא יקרה שוב.

    אין חכם עברי מאברהם אבינו ואילך, ואין ספר יהודי שלא מצווה על ישראל להיות בשלום ובאחדות. זאת לא מצווה שסיבתה מעורפלת, ולא מליצה שהיא בגדר המלצה, אלא היכרות עמוקה עם מצוות הטבע, עם חוק האלוהים.

    אברהם הכיר ראשון את חוק הכוח העליון. הוא הסתכל סביב וראה את היצר האנוכי מתפשט בין העמים, את החלוקה המתהווה לקבוצות וזרמים. הוא הבין שהאנושות לא אמורה ללכת עם היצר הרע ולתת יד לחלוקה, אלא עליה לשלב ידיים נגדה, להתאחד מעליה כדי להידמות בזה לחוק העליון, לכוח האחדות. אבל יהיה צריך לקבץ חלוצים, פורצי דרך שילכו לפני המחנה.

    אברהם קיבץ את אבותינו, נציגים מכל שבט ועם, שייעודם יהיה להתאחד מעל הפלגים, לעמוד מול כל האומות כהוכחה חיה ונצחית לעליונות האחדות על פני הנפרדות. וכולם יצטרפו, כל העדות, כל השבטים, כל אומות העולם.

    ואנחנו, צאצאי אברהם, במקום לקיים את ייעודנו, את מצוות אבותינו וכל חכמינו, אנחנו מנציחים את האנוכיות, את החלוקה, את השבטיות. מתרחקים בזה מהיהדות, מחוק הטבע, מהאלוהות. בגלל שנאת חינם שיש בעם אנחנו מאבדים חיים.

    חייבים לעורר רגישות לייעוד הרוחני שלנו. לבקש זה מזה, לצעוק לשמיים, רק שנהיה כל ישראל חברים, אחרת אין לנו חיים.

  5. הו הרעות שנעשו כדי ליצור חוסר אמון והונאה בין המשפחה שלנו היא רעה. הילדים של איברהים צריכים לחזור הביתה, אבל אין להם משאבים או מחסה. זו הבכי הנצחי שלי.

  6. לא הזכיר שהוא שיחרר לאחר שבועיים בלבד את המחבל הירדני הבכיר שניסה להבריח עשרות כלי נשק מתקדמים וזהב לחמאס, ושהוא שיחרר את גופות המחבלים שחוסלו, ושהוא לא הורה להגיב למטח 100 הרקטות שירה חמאס על דרום ישראל לפני שבוע, ושהוא מחריב את ההרתעה של ישראל, ושהוא מגיב ברפיסות וחולשה לטרור, והוא בוגד פחדן ושקרן ועכשיו כולנו משלמים על זה.

  7. 8.5.23 שעה 16.54
    אמרתי מזמן שיהיו בעיות עם ב.ג. צריך לפטר אותו מייד !! בריון שרוצה להרויח על חשבון נאמנות עלק לימין. כפי שאמרתי את תאריך היעד . אסןר להסתיר את האמת. לא שיקרתי.
    ביי
    ביי

  8. מדינה בחרדה
    בעקבות המצב החברתי במדינה, הפיגועים והמתיחות הבלתי פוסקת ברחובות, חלה עלייה חדה בכמות הישראלים שפונים למוקדי חירום ומדווחים שמצבם הנפשי הדרדר בתקופה האחרונה, הם חשים חרדה וחוסר ודאות. הימין חש שלמרות שניצח בבחירות דמוקרטיות, לא ניתנת לו האפשרות למשול. השמאל חושש ממדינת הלכה. שני הצדדים פוחדים שלא יוכלו להמשיך לחיות בארץ, ששיטת הבחירות כבר לא עובדת, מודאגים לגבי עתיד ילדיהם, ומוטרדים מכך שכל מה שנסמכנו עליו עד כה מתפרק.

    עם ישראל צריך להבין שאם הוא לא ישקיע זמן ואנרגיה ויעסוק מרצונו באיחוד העם, אז כפי שהיינו מפוחדים ורדופים בארצות הגולה, מוקפים בשנאה ובלחצים וחוטפים מכות על בסיס קבוע, כך יהיה גם כאן בארצנו הקטנה. כל אדם פרטי ירגיש שאפילו בביתו אין סיכוי לחיות בתחושת ביטחון. נראה מיום ליום איך הרגשת הביטחון שלנו תדעך, ונתחיל לגלות שהיא כבר אינה תלויה בצבא חזק, אלא רק במידה בה נסכים להתחבר ולהתקרב בינינו מעל ההבדלים והבעיות שקורעים אותנו זה מזה.

    השנאה בינינו אינה חדשה. מאז ומתמיד היה העם הזה שרוי בשנאה הדדית, שמאל נגד ימין, אלו נגד אלו. כפי שקיימות שבעים אומות עולם, גם בתוך עם ישראל קיימים עשרות הבדלים שדוחפים אותנו הרחק זה מזה, ופתרון באופק אין. בקצה מנהרת השנאה לא מבצבץ שום אור של חיבור. הפילוג לא נובע מעדות או מדעות שונות, אלא מחוסר ההבנה שהפעולה הנדרשת מאיתנו היא אחת: להתעלות מעל ההבדלים ולראות את עצמנו כעם אחד.

    הטבע בכל דרגותיו מהאלקטרון והפוזיטרון שבאטום, ועד לכוחות הרוחניים שמנהלים את המציאות, נשלט על ידי שני כוחות מנוגדים, חיובי ושלילי, כוח הפירוד וכוח האיחוד. תפקידו של עם ישראל לאזן בין שני הכוחות הללו. כשישראל לא מגבירים את עוצמת הכוח החיובי בקשרים הפנימיים שבעם, הכוח השלילי שולט בעולם ומביא עימו ייסורים פנימיים וחיצוניים לכל האנושות. אומות העולם מרגישות שהסבל שלהן מוקרן מהשנאה שמבעבעת בתוך עם ישראל, ועל כך הן לא סולחות לנו.

    מצד שני, הכוח העליון ברא בעם ישראל את האגו הגדול באנושות, ואנחנו עומדים חסרי אונים מולו, כלואים בתוך הטבע הרע, אבל לא רוצים לשמוע איך לצאת מהמצב. הכוח העליון הוא שלא מאפשר לנו למצוא שום פתרון מלבד איחוד. רק אם נכוון ליבנו לכך, הוא ייתן לנו את הכוחות להצליח להפוך לעם אחד, להגיע לאהבה בינינו ולהיות דוגמה לכל העמים. כל עוד נדחה את הידיעה הזו משכלנו ומליבנו, שום פתרון לא יועיל למצב.

    בשורה תחתונה, מה מייצר את החרדה בעם? העובדה שאנחנו לא עובדים כדי להתקרב איש לרעהו. בנוסף, הפירוד שנוצר כעת בתוך המשפחות, בעבודה, עם חברים, גם הוא מגביר לרבים את תחושת החרדה, כי פתאום דבר כבר אינו יציב. כל עוד נתנהל בבורות, נשלטים על ידי דחפים, מוסתים על ידי תקשורת וכוחות חיצוניים, אין לנו סיכוי לצאת ממעגל הקסמים הזה. מה שעלינו לעשות זה להכיר את ייעודו של העם היהודי, וללמוד איך להעלות את כוח האהבה מעל לכל הפשעים המתגלים בינינו.

Back to top button