מבזקיםפוליטי / מדיני

רכבת אווירית עם 500 אורחים מיוחדים מאפריקה נחתה בישראל

במסגרת אירועי העשור לקבוצת מיטרלי, נחתו בישראל כ-500 אורחים מאנגולה חוף השנהב, סנגל, שוויץ, פורטוגל, כולל שרים בכירים ממדינות אפריקה, בכדי להעמיק את שיתוף הפעולה עם ישראל בשלל תחומים. בערב גאלה חגיגי שקיימה אמש (שלישי 16.5.23) מיטרלי במוזיאון הסבלנות בירושלים, הוכרז פרס שנתי בסך 100,000 דולר ליחיד או לקבוצה המקדמים היום מיזמים מבוססי טכנולוגיה לאימפקט חיובי על חיי קהילות באפריקה.

מיטרלי פועלת באפריקה בעשור האחרון עם כ-2,500 עובדים (מתוכם 80% באפריקה); מנהלת פרויקטים לאומיים באנגולה, סנגל, חוף השנהב, מוזמביק ונוספות; חיברה כמיליון איש למים זורמים ראויים לשתייה ולחשמל; מעניקה למאות אלפים גישה לשירותי בריאות; פועלת להכשרת מאות אלפי אפריקאים לאקדמיה ולעולם התעסוקה המודרני.

קבוצת מיטרלי, מפתחת ומיישמת פתרונות ושירותים חדשניים לתשתיות הוליסטיות המשפיעות על שגשוג כלכלי ואיכות חיים ברחבי אפריקה, חוגגת עשור לפעילותה הענפה ביבשת אפריקה באירוע מיוחד במוזיאון הסובלנות ירושלים. באירוע השתתפו היועץ של נשיא סנגל לביטחון תזונתי השר סריג'ן גואי דיופ, שר האנרגיה והמים של אנגולה ג'ואה בפטיסתה בורגס, בכיר במשרד החוץ בחוף השנהב ד"ר וופלהי מייטה, הנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנכ"לי חברות ישראליות הפועלות באפריקה ונוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את הערב הנחתה כוכבת הטלוויזיה של אנגולה ברונה סוזה, שחקנית ידועה, אקטיביסטית ומשפיענית רשת. האירוע הוקדש להעמקת הקשר בין ישראל לאפריקה בדגש על חדשנות – הכוח המניע של הצמיחה באפריקה לצד ההון האנושי שלה.

ז'ואאו בפטיסטה בורחס, שר המים והאנרגיה של אנגולה אמר: "הגישה של אוכלוסיות למי שתייה ולתברואה בסיסית היא זכות אדם בסיסית שעלינו לטפל בה באופן קולקטיבי. ניהול שוויוני של משאב המים החשוב כל כך באפריקה, בין המדינות השונות, ייצר איזון יבשתי".

ירון צ'וואלה, מנכ"ל קבוצת מיטרלי: "בעשורים הקרובים אפריקה תהיה ביתם של למעלה מ-50% מהאוכלוסייה בעולם, מתחת לגיל 15, דבר הדורש תכנית פיתוח כבר היום. מיטרלי היא הגשר בין השוק האפריקאי לפתרונות מבוססי חדשנות וטכנולוגיה הנדרשים להתמודדות עם האתגרים הללו. הצבנו יעדים חשובים לעשור הקרוב כדי לתת מענה לגידול האוכלוסייה, יצירת מקומות עבודה חדשים והבטחת צמיחה כלכלית ויציבות חברתית".

השר ד"ר סריג'ין גואי דיופ, יועץ נשיא סנגל לביטחון תזונתי: "לחדשנות הישראלית בתחום האגטק והפודטק יש תפקיד חשוב במתן מענה לצרכי העולם. אנחנו צריכים לפתח טכנולוגיות חדשות שמשפרות את עיבוד המזון, השימור וההפצה. אני בטוח שבתמיכת הנשיא והממשלה שלנו, ויחד עם קבוצת מיטרלי וטכנולוגיה חדשנית ישראלית, נוכל להתגבר על האתגרים העומדים בפנינו לאפשר לאפריקה ביטחון תזונתי בעצמה ואף לייצא לעולם היקף משמעותי של מזון בעשור הקרוב".

ד"ר וופלהי מייטה, בכיר במשרד החוץ בחוף השנהב אמר: "אנו מקווים שחברות נוספות כמו מיטרלי יצטרפו אלינו למלא תפקיד חיוני בטיפוח פיתוח בר קיימא, יצירת מקומות עבודה וצמיחה כלכלית באזור. על ידי מינוף המומחיות והמשאבים, יחד נוכל לנצל את הפוטנציאל העצום הטמון בתוכנית הפיתוח הלאומית של חוף השנהב. אנו מזמינים אנשי עסקים וחברות ישראליות לנצל את ההזדמנות הזו ולתרום לשגשוגה של חוף השנהב."

חיים טייב מייסד ונשיא קבוצת מיטרלי וקרן מנומדין: "אני קורא מכאן, מירושלים, למנהיגי המדינות באפריקה ובישראל: בואו נאחד כוחות ליצור אימפקט עולמי משמעותי. ליחסי ישראל ואפריקה חשיבות מכרעת במגרש הבינלאומי. בשיתוף פעולה נוכל לקדם פתרונות למשברים הגדולים ביותר: בתחומי האקלים, הביטחון התזונתי, המים, האנרגיה והבריאות. אפריקה יכולה להיות מנוע הצמיחה של העולם כי היבשת המופלאה הזו היא עתיד האנושות וישראל היא כבר מנוע החדשנות של העולם."

צילום: מיכה בריקמן
צילום: מיכה בריקמן

Back to top button