חדשות הארץמבזקים

לראשונה מאז שחרור ירושלים: דגלי ישראל הונפו בכל שערי הר הבית

פעילי תנועת "חוזרים להר" קיימו היום (חמישי) ריקוד דגלים מסביב לכל שערי הר הבית, ובכך לראשונה מאז שחרור ירושלים לפני 56 שנה הר הבית הוקף בדגלי הלאום.

את הצעדה ליוו כוחות משטרה שאבטחו את הצועדים, והיא התקיימה טרם צעדת ריקוד הדגלים המסורתי, שתוואי ההליכה שלו אינו עובר באזור הר הבית ובשעריו. וזאת על אף הודעת המשטרה מאתמול שתהלוכה כזו לא תתאפשר. יצוין כי הכוחות שליוו את הצועדים לא אפשרו את כניסתם ממש לתוך הר הבית ופעילי התנועה הניפו את דגלי ישראל בשערי ההר ובסביבתו.

מתנועת חוזרים להר נמסר: "היום קיימנו לראשונה מאז איחודה של ירושלים ריקוד דגלים מסביב לכל שערי הר הבית, וזאת למרות מאמצים כבירים של דובר המשטרה להכחיש את קיום הצעה כבר יומיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הצעדה התקיימה מתוך כיסופים להניף את הדגל גם על ההר עצמו, וכפי שגרסנו מראש בבקשתנו לקיום הצעדה, ברגע שאנו עומדים על זכותנו בגאון, אין ניסיונות לפרובוקציה וגם אותם המסיתים נגדנו יודעים את מקומם, כך בכל ירושלים וכך גם בהר הבית. אנו מודים למשטרת ישראל כי התעשתה להבין כי השולט בהר שולט בארץ, ואפשרה לנו להניף את דגל ישראל בשערי ההר." הוסיפו

לסיום, אמרו: "כעת אנו מצפים לקיום דבריה של המשוררת נעמי שמר בשיר 'ירושלים של זהב', ולאחר שסוף סוף אחרי שנים רבות חזרנו לשוק ולכיכר, הגיע הזמן גם לקיים את המשך השיר ולהשיב את קול השופר שיקרא בהר הבית, וכך גם את דגל ישראל לראש ההר."

צילום: חוזרים להר
צילום: חוזרים להר
צילום: חוזרים להר
צילום: חוזרים להר
צילום: חוזרים להר

Back to top button