חדשות הארץמבזקים

עצוב מאוד: נקבע מותו של הגבר שנפגע אנוש בדליפת הגז בבאר שבע

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נקבע לפני זמן קצר (חמישי) מותו של גבר כבן 60 ששאף חומר מסוכן בעת ששהה בבית עסק בעיר העתיקה בבאר שבע והובהל לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה.

לחדר הטראומה בבית החולים סורוקה הגיעו סה"כ 10 נפגעים מהאירוע. אחד שכאמור נקבע מותו ועוד תשעה שסובלים משאיפת גז במצב קל עד בינוני והועברו להמשך טיפול במיון.

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ומנהל במלר"ד עדכן על הנפגעים: "מאירוע דליפת הגז היום בחנות בבאר שבע הגיעו אלינו לחדר הטראומה של בית החולים סורוקה 10 נפגעים. אחד מהם הגיע במצב אנוש ולצערנו הרב נאלצנו לקבוע את מותו בחדר הטראומה. תשעת הנפגעים האחרים מטופלים במלר"ד, זקוקים לתמיכה נשימתית הם במצב קל עד בינוני, עוברים עדיין הערכה ואנחנו מאחלים רפואה שלמה לכולם ותנחומים למשפחה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ד"ר דן שוורצפוקס. צילום: דוברות בית החולים סורוקה

האירוע התרחש בסביבות השעה 16:00. צוותי מד"א, כבאות והצלה ומשטרה הוזעקו לבית עסק (פיצרייה) ברחוב קק"ל בבאר שבע בעקבות דיווח על מספר אנשים שאינם חשים בטוב לאחר שאפו חומר שאינו ידו, ככל הנראה גז.

לוחמי האש מתחנת באר שבע שהגיעו למקום האירוע החלו בהתמגנות עם ציוד ייעודי לכניסה לפיצרייה ובמקביל החלו לבצע ניטור בכל האזור בכדי לזהות את סוג החומר ואת המקור שלו.

מפקד המשמרת רשף אריאל רווח שהגיע לזירת האירוע עם כלל הצוותים ביצע הערכת מצב ובתמונה ראשונית זיהה מספר נפגעים במקום ודליפה של חומר שאינו ידוע.

מפקד המשמרת רשף אריאל רווח מסר: ":מיד עם הגיענו למקום זיהינו מספר נפגעים כאשר חלקם בתוך הפיצרייה וחלקם בחוץ ובדרגות פציעה שונות. התחלנו בפעולות ניטור וכבר בשלבים הראשונים זיהינו דליפה של גז בתוך החנות וערכים גם מחוצה לה. חילקתי את הצוותים למספר משימות כאשר צוות אחד מבצע ניטור, צוות שני נכנס ממוגן עם ציוד ייעודי לחנות להגשת עזרה וצוות שלישי מבצע סגירה של מקורות האנרגיה. לאחר שסגרנו את מקור הגז לחנות ירדו הערכים ואנו מבצעים עדיין ניטור עד לירידה משמעותית של הערכים בתוך החנות ובסביבתה. יש לציין כי ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה."

דליפת גז - באר שבע - כבאות והצלה
צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב"ה דרום
דליפת גז - באר שבע - כבאות והצלה
צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב"ה דרום
דליפת גז - באר שבע - כבאות והצלה
צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב"ה דרום

מפקד כבאות והצלה באר שבע טפסר משנה משה עמר התייחס אף הוא לאירוע וסיפר: "סמוך לשעה 16:20 מתקבלת הודעה בתחנת הכיבוי באר שבע על כך שבמדרחוב העירוני ישנם מספר אנשים, נפגעים כתוצאה מככל הנראה חומר לא מזוהה ותחושה של מחנק וצריבות. צוותי כיבוי, חומרים מסוכנים וניטור מגיעים למקום, חוברים לאנשי כוחות הביטחון האחרים – מד"א ומשטרה והם מבינים שיש מספר נפגעים במקום. אנחנו מתחילים בפעולות ניטור, מזהים ערכים של חומר שאנחנו טרם יודעים להגיד בוודאות מהו. מתחילים בפעולות מיסוך ראשוניות על מנת להפחית את רמות הזיהום של האוויר ורמות החומר באמצעות ריסוס מים. כמובן שאנחנו מזהים אחרי זמן קצר שרמת הריכוז של החומר באוויר פחתה משמעותית. למקום הגיעו גם כוחות גדולים של מד"א, אשר פינו 10 נפגעים בסך הכל, אחד מהם במצב אנוש והשאר ברמות פגיעה שונות."

דליפת גז – באר שבע – כבאות והצלה

כאמור, כוחות מד"א שהוזעקו לזירת האירוע העניקו טיפול רפואי בסך הכל לעשרה נפגעים, אחד מהם כבן 60 פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בנוסף פונו לסורוקה גבר כבן 30 במצב בינוני , בהכרה מלאה ו- 8 במצב קל.

"פאראמדיק מד"א אינסוא, סיפר: "הגענו למקום עם כוחות גדולים של אמבולנסים וראינו זירה מורכבת עם נפגעים ששאפו את הגז ששכבו וחלק שהתהלכו במקום, עשינו מיון ראשוני לנפגעים והתחלנו להעניק להם טיפול רפואי, אחד היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, הרחקנו אותו מהמקום וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות גם תוך פינוי, עד לחדר הטראומה בבית החולים, גבר כבן 30 היה בהכרה מלאה ונזקק לסיוע נשימתי פינינו אותו במצב בינוני , 8 נוספים ששאפו גז פונו במצב קל".

במשטרה פנו לציבור להישמע להנחיות השוטרים וכוחות ההצלה ולא להגיע למקום האירוע.

המשטרה בשיתוף חוקרי כבאות והצלה פתחו בחקירת הנסיבות.

Back to top button