סרטונים

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה – 14/5/2023

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית:

בוקר טוב,
סיימנו אמש בהצלחה חמישה ימי לחימה מול ארגון הטרור של הג׳יהאד האיסלאמי.

לפני תחילת המבצע, ההנחייה שנתתי יחד עם שר הביטחון לצה״ל ולשב״כ, הסתכמה בשתי מילים: "יוזמה והפתעה". בירכתי אתמול את הרמטכ״ל ואת ראש השב״כ גם כן בשתי מילים: "Well done". והביצוע אכן היה מושלם. בהפתעה מוחלטת וביוזמה מתמשכת סיכלנו את כל צמרת הג׳יהאד האיסלאמי בעזה. השמדנו 17 מפקדות של הג׳יהאד, חיסלנו עשרות מחבלים, פגענו במצבורי רקטות וטילים, סיכלנו חוליות נ״ט ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשך חודשים, מאז הקמת הממשלה, אני חוזר ואומר: מי שפוגע בנו, מי שמנסה, ומי שינסה לפגוע בנו – דמו בראשו. היום אויבי ישראל, בעזה והרבה מעבר לעזה, יודעים שגם אם הם מנסים להתחבא, אנו יכולים ואנו נכונים להגיע אליהם בכל עת.

הכרה זו התחזקה באופן משמעותי במבצע ״מגן וחץ״. שינינו את המשוואה.

אני מבקש להודות למפקדים, לחיילים ולחיילות צה״ל, לאנשי ולנשות השב״כ על הפעילות החשובה בהגנה ובהתקפה. ולכם – אזרחי ישראל, ובייחוד לתושבי העוטף, תודה על הגיבוי והעמידה האיתנה שלכם שאיפשרו לנו להצליח במבצע חשוב זה.

במהלך המבצע, כולל אתמול בלילה, עמדתי בקשר שוטף עם ראשי הרשויות בעוטף, כדי לטפל בבעיות המיגון, בעיות ברענון, בעיות נוספות. אני מבקש להודות למנכ״ל משרדי יוסי שלי, על העבודה המסורה.

ומההישגים בביטחון להישגים של הממשלה בתחומים אחרים, של שיתוף פעולה מלא של כל שרי הממשלה, אני מבקש להודות להם.

ראשית, להישגים בכלכלה. באחת התקופות המאתגרות לכלכלה העולמית בשנים האחרונות, סוכנות הדירוג המובילה בעולם S&P, שבה ואישרה את דירוג האשראי החיובי והגבוה של ישראל.

ואני אומר: זאת הבעת אמון ברורה במדיניות הכלכלית החשובה והנכונה שאנו מובילים. אני מברך את שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, על הישג חשוב זה. אני לא אומר זה מן השפה אל החוץ, אני חושב שהמאמצים שאנחנו עושים בחודשים האחרונים, חודשים מאוד מאתגרים בכל הבחינות, אני חושב שההישג הזה ראוי לציון מיוחד, ואין כמו השוק שאומר את דברו.

בשבועות הקרובים אנחנו נעביר את תקציב המדינה בכנסת ואת חוק ההסדרים שנלווה אליו, כדי להמשיך את המאמצים שלנו לחיזוק הכלכלה ואת המאמצים שלנו למאבק ביוקר המחייה. המאמצים הללו כוללים עידוד תחרות או מלחמה בבירוקרטיה להורדת מחירים. בשבוע שעבר ביקרתי באחד מ-50 הסניפים הראשונים של רשת השיווק הבינלאומית ״קרפור״ שנכנסה לישראל. הרשת מתכוונת לפתוח בישראל 200 סניפים, בהם ימכרו מאות מוצרים אירופים. עכשיו בזכות הסרת הרגולציה שהנהגנו, מוצרים אלה אינם צריכים לעבור את החסם הבירוקרטי המיותר של קבלת תו-תקן ישראלי. מה שטוב לאירופה – טוב לישראל. צעדים אלה מובילים להורדת מחירים. ואני מאמין שהמתחרים הישראלים יתנו פייט בהורדת מחירים מצידם. אין ברירה אחרת, השוק גיבה את זה. זה טוב לצרכן. זה טוב לכל אזרחי ישראל.

אני רוצה לברך את שר הכלכלה ניר ברקת, על הבאת הישג חשוב זה שאנו עובדים עליו במשך שנים וממשנו אותו עכשיו.

ומההישגים בכלכלה ובמלחמה בבירוקרטיה, אני מבקש לומר כמה מילים על ההישגים בתחום המדיני.
אני מברך גם את שר הפנים משה ארבל, על הפיילוט שמתחיל היום, שבמסגרתו יוכלו כל אזרחי ישראל לחדש דרכון בארבע לשכות רשות האוכלוסין הגדולות בארץ. ובזה אנחנו מתחילים את התיקון של הכשל של השנתיים האחרונות שבהם אזרחים חיכו חודשים רק כדי לקבל תור. נכון, אני יודע שעדיין יש תורים, אבל אנחנו בדרך לפתרון. זה הישג חשוב מאוד ותיקון מתבקש.

אני מבקש להודות לשר מאיר פרוש על ההתנהלות היעילה, המקצועית והבטוחה בנושא ההילולה במירון. ברכות מאיר בשם כולנו ובשם רבים רבים בעם ישראל.

ביום חמישי נפגשתי עם נשיא קפריסין. סיכמנו על המשך ביסוס ברית הדמוקרטיות במזרח התיכון – ישראל-קפריסין-יוון. זו ברית שבנינו לפני כמה שנים, ויש לה השלכות חשובות מאוד, בראש ובראשונה על מעמדה של ישראל כמעצמה אנרגתית. הפרויקט שהתמקדנו בו הוא אספקת גז מישראל לאירופה דרך צינור גז משדות הגז שלנו אל מתקן הנזלת גז שייבנה בקפריסין. חיבור זה יזניק את כלכלת ישראל לגבהים חדשים ויחזק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה בינלאומית חשובה. אתם יודעים שאירופה זקוקה לאנרגיה, היא זקוקה לגז, ויצירת אספקת גז יעילה וזולה מישראל לאירופה. זה דבר שמאוד מאוד מחזק את מעמדה של ישראל.

בשבוע שעבר נפגשתי גם עם נשיא קניה החדש וסיכמנו על חיזוק נוסף של שיתוף הפעולה בינינו כל התחומים. הביקור זה, כמו פתיחת השגרירות של צ׳אד בישראל, מבטא את החשיבות שמדינות רבות באפריקה מייחסות לישראל, ואת החשיבות שישראל מייחסת לאפריקה. אני מברך את שר החוץ אלי כהן על יישוב המשבר עם פולין, על חנוכת שגרירות ישראלית חדשה בטורקמניסטן, ועל ביקור מוצלח באוקראינה, ועל פעולות חשובות נוספות שבמהלך זמן אנחנו גם נתאר אותן.

זה מצטרף לצעדים שכבר עשינו, חתמנו על הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות ופתיחת טיסות ישירות מעל עומאן.

אני מבקש לומר לשרי הממשלה שהמאמץ להעמיק ולהרחיב את ״הסכמי אברהם״ לא נפסק אפילו לרגע, כולל בימים אלה.

ומההישגים במדיניות החוץ, בכלכלה ובביטחון, להישג פנומנלי נוסף באירוויזיון: אני מבקש לברך את נועה קירל על המקום השלישי והמכובד.
נועה, בשבילנו את תמיד מספר 1. כל הכבוד! תודה רבה.

וידאו: עומר מירון, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=wO5eE2iG4NY?autoplay=1&w=600&h=420]

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

21 תגובות

  1. מעניין אם הוא יודע ששוטרי מדינת ישראל והשבכ מטיל טרור באזרחים עניים.

    נזכור את איקו אמיגה המרצח ושמעון ואנטוניו חברי כת אז.

    מדינה שכולה כתות וכנופיות.

    לפגוע "בנו" כאילו אנחנו אותה מקשה.

    שוטרי מדינת ישראל ושירות הביטחון הכללי הם הגורם העיקרי לפירוק החברה בישראל.

    ב ו ג ד י ם !

  2. דעה
    גרמנים הפסידו 2 מלחמות עולם צרפת הפסידו במלחמת העולם גרמנים היו נאצ ים צרפתים נכנעו לנאצ ים מוזלמים כגון ירדן וקטר ממנים את הטרוריסטים אין לסמוך על אנטישמים זבלות
    אין לסמוך על האום צריך לעשות שלצרפת לא יהיה אטום ולא צבא כי צרפת כנראה בובה של קטר או לפחות מקרון בובה

  3. הכרעה על מפתן הדלת

    קל לראות שאנחנו שוחים בים מלא משברים, הסיקור החדשותי עובד שעות נוספות ומעדכן אותנו בכל הפרטים הקשים בלי לחסוך. אנחנו מקבלים דיווחים במתרחש בשכונה, במדינה ועד לקצה השני של העולם. מצד אחד אפשר להשתיק את המבזקים ומצד שני אפשר להפיק מהם תועלת. אם לצד העדכונים לומדים על מהותם של המשברים ומה הסיבות להם, אפשר להתרומם ולהתקדם בעזרתם. אחרת הם מושכים מטה, לתוך ביצה של פחד ודיכאון.

    חכמת הקבלה מלמדת שבשורש כל המשברים עומדים יחסים לא טובים בין בני האדם, יחסים אגואיסטיים שגורמים למלחמות ולכל משבר אישי, ארצי ועולמי. הקבלה גם מציעה פתרון לריחוק המתגבר, היא קוראת לכולם להתקרב זה לזה. ככל שבני אדם יבטחו יותר זה בזה, יתמכו איש ברעהו ויזיקו פחות לזולת, נראה שינויים חיוביים בעולם.

    אנחנו צריכים לשפר את היחסים שלנו זה עם זה, ובאמת כלום חוץ מזה. אז הכול יפרח ולא רק החברה האנושית. אנחנו מקושרים לכל מערכת הטבע, עומדים בראש פירמידת הדרגות בטבע, הדומם, הצומח והחי, לכן ביחסים הרעים בינינו, "נזר הבריאה", אנחנו לא רק שוברים את החברה האנושית, אלא מעיבים על העולם כולו.

    מדינות רבות מתחילות להרגיש כך, ואפשר לראות בדוגמאות האחרונות מהפוליטיקה העולמית שהחלה לחלחל ההבנה שאי-אפשר להשליך סתם פצצות זה על זה, אלא צריך לשבת ולדבר אחד עם השני. האנושות מתפקחת מעט, ומתחילה להבין את מהות המשברים, אנחנו מרגישים עד כמה היחסים בינינו מעוותים ומה השינוי שצריך לעשות.

    אני מקווה שהמגמה הזו תימשך ואנשים יבינו שאין ברירה, שאנחנו תלויים זה בזה: או שאנחנו עוזרים זה לזה או שאנחנו משמידים זה את זה. הצורך בהכרעה בין השניים עומד על מפתן דלתנו.

    לא נדרש מאיתנו הרבה כדי להתחיל בשינוי, רק החלטה לתקן את הקשרים בינינו. לא צריך ללמוד שום דבר כדי לתקן את הקשרים, רק להשתדל להתחיל להסתכל על אחרים בצורה חברית יותר. הכלל פשוט: כדי שלא יהיה רע בעולם, צריך לעשות טוב לכולם.

  4. בעלי ואני, האהבה והנישואים שלנו הם בדיוק כמו הסיפור של יצחק ורבקה (רבקה) על התורה. there were no righteous religious suitable wives for Isaac ﷺ , so Avraham ﷺ told them to go back to his homeland Ur , Iraq , to find a wife from his tribe. the tribe of Ibrahim ﷺ . כל מה בנו הולך לפי התורה והקוראן. ושנינו קשורים לנביאים. אללה מברך אותנו מאוד!

  5. תקשורת, הון, שלטון. כך בעלי ההשפעה מעצבים דעת קהל, אבל היום נראה שאנחנו מגיעים למצב מיוחד של אובדן דרך ושל איבוד שליטה. למה כך קורה, למה דווקא עכשיו, לאן זה מוביל את האנושות בהתפתחותה?

    עד לתקופה האחרונה, בסיסי השליטה היו כוח, כסף, מידע. ופתאום, תהליכים שונים שמתרחשים במקביל, מציירים מציאות לא ברורה.

    אימפריות נופלות, גם במזרח גם במערב, אידיאולוגיות ותפיסות עולם מתרסקות. אף אחד לא יודע לצייר מחר משופר. האנושות מוצאת את עצמה במבוי סתום, בלי תוכניות לטווח ארוך או אפילו לטווח קצר.

    גם בחיים הפרטיים מורגשת מצוקה. אנשים מתקשים לנהל מערכות יחסים, התא המשפחתי בקריסה. אומרים 'יהיה בסדר', ממשיכים את הריצה, אבל בפנים הריקנות גדלה וגדלה. חיים על תרופות הרגעה.

    לאורך ההיסטוריה, בכל פעם שהצלחנו להעתיק משהו מהחכמה שבטבע, התפתחו האומנות והמדע. אבל היום לא מתעוררים בנו דחפים להתפתחות, כאילו דוממו לנו את המנוע, וזהו סימן לכך שאנחנו נדרשים לעלות למדרגה לגמרי חדשה. שונה איכותית מכל מה שהיה.

    במערכת הטבע הכול סיבה ומסובב, חוקיות נוקשה. האם נוכל להבין מהי המגמה שפועלת בה?

    משנה לשנה העולם נעשה מקושר יותר, והתלות ההדדית עולה. במקביל, האגו של כל אחד גדל, ואנחנו לא מסוגלים להסתדר בתוך אותה סירה. ואף על פי כן, כל הדומם, הצומח, החי והאדם הם מנגנון אינטגרלי אחד. המשך ההתפתחות דורש מאיתנו התאמה והכרה, לימוד הקוד האינטגרלי שביסוד הטבע, ובניית יחסים אינטגרליים בחברה.

    ככל שנלמד את הדברים, זה ישנה אותנו מבפנים, יביא לנו כיוונים, רעיונות וכוחות חדשים, ויהיו לכך השלכות על כל התחומים.

    העתיד הוא בהתחשבות, בהשלמה, בשיתוף פעולה. בין אנשים, בין עמים, עם הסביבה.

    ובמהפכה התפיסתית הזו, שתעלה את האדם מגבולות האגו הפרטי להרגשת כלל-החברה, שמור מקום מכריע לאותם בעלי השפעה.

    כמו שבימי המהפכה התעשייתית לימדו אנשים קרוא וכתוב, חשבון והנדסה, כך יכולים בעלי ההשפעה להביא את הידע האינטגרלי לכולם דרך כלי התקשורת. שכל אחד ירגיש באיזו מערכת הוא נמצא, ואיך כדאי להתייחס לפרטים האחרים בתוכה.

    בעולם של מחר נצטרך לדאוג לכך שכולם ייהנו מפירות הטכנולוגיה ולאיש לא יחסר דבר מבחינה חומרית, אבל מעבר לכך, האתגר הגדול יהיה בפיתוח רוח האדם. מי שיוביל תהליכים כאלה יזכה להערכה הכי גדולה, כי אנשים ירגישו שהוא ממש מביא להם מילוי לנשמה.

  6. מה ההבדל בין השירות הצבאי לבין החיים באזרחות? בצבא יש חבר'ה, אחר כך אנחנו לבד מול מציאות לא פשוטה.

    במה כדאי לעבוד? מה שווה ללמוד? האם פעם יהיה לנו כסף לדירה? כשמסתכלים קדימה, האופק לא נראה ורוד.

    ושום דבר לא מאיר מרחוק, אין רוח במפרשים, אין חשק להיכנס לכל הריצות. בשביל מה? כדי לגמור כמו דור ההורים עם הלשון בחוץ? לא מציאה גדולה.

    ואולי אפשר לחיות אחרת? להמשיך את הרוח שהייתה בינינו בצבא, לכל אורך הדרך. לחיות בערבות הדדית, בתמיכה הדדית, בחיבורים טובים, בהשלמה כשצריך. לדאוג לזה שלכולם יהיה את כל הדרוש כדי לחיות בכבוד, ומעבר לזה למצוא את הכיף שלנו בזה שאנחנו יחד, ובינינו זורם כוח טוב.

    מי קבע שהחיים באזרחות חייבים להיות בתחרות הרסנית? במרדף אחרי סמלי סטטוס, בצריכה אינסופית? מי החליט שלהיות עבדים מודרניים, זו התכלית?
    למה שלא נצא למלחמה בתפיסה הישנה הזו, הארכאית? למה שלא נפתח תפיסה שתהיה מותאמת למה שבאמת חשוב לנו בחיים?

    הרי העולם של היום הוא לא משהו, בלשון המעטה, ויש כבר צעירים שאומרים שלכזה סרט רע הם לא יביאו ילדים. נקודה.

    שינוי מהותי יוכל לבוא רק אם נבנה רוח חדשה. רוח של חיבור, שלא תיתן למשחקי האגו לשלוט במה שקורה בכל פינה. זו מלחמה משותפת של כולנו מול האגואיזם הצר שטמון באדם, זה שכל הזמן לוחש על אוזנו: "אתה מספר אחת, ולעזאזל כולם".

    כדי לנצח, אנחנו זקוקים לתקשורת חדשה, למדיה חדשה, לתרבות, לאומנות, לכל סוגי היצירה. בכל הכלים שעומדים לרשותנו נצטרך לעצב אווירה של "כולנו יחד, כולנו משפחה".

    החיבור יביא לנו שכל חדש, ראייה חדשה. מתוכו נוכל למצוא דרכים חדשות להתמודדות עם הבעיות שהיום נראות בלתי פתירות.

    הסטרס, הדיכאון, הייאוש ושאר רעות חולות – כל אלה יעברו מהעולם ככל שנתקרב בלב פתוח, בלב חם, כולם לכולם.

    במבט רחב, לא לחינם העולם נעשה מקושר כל כך והתלות כה גבוהה, זוהי דרכו של הטבע לאותת שהוא רואה אותנו כמו אחד.

    ככל שנתקדם בהעמקת הקשר בינינו, ויש פה חכמת חיבור שלמה שנצטרך ללמוד וליישם, נגלה שנפתחת בפנינו דרגת קיום חדשה. שאנחנו פורצים לשלב האבולוציוני הבא של מין האדם.

    בדרגה הבאה הרגשת החיים והחיות תהיה רבת-עוצמה. התענוג וההנאה, הסיפוק והמשמעות העמוקה, כולם יהיו מושגים רק מתוך התקשרות אינטגרלית בין אדם לאדם. אף אחד לא יוכל להגיע לזה לבד.

    עולמות שלמים נגלה ברשת הקשר שנבנה בינינו, וזה יהיה כמו מסע קסום שאף פעם לא נגמר. כל רגע הרפתקה, כל רגע חוויה, כל רגע גילוי והפתעה טובה.

    אז יאללה מהפכה. מביאים את הרוח של החבר'ה מהצבא, לכל החיים שלנו במדינה.

Back to top button