בריאותמבזקים

היישר מאירלנד הרחוקה: משלחת נחתה בישראל כדי ללמוד מהניסיון של מד"א

משלחת בכירי שירות האמבולנסים האירי (NAS), הגיעו השבוע לישראל על מנת ללמוד על פעילות מגן דוד אדום כמו גם ניהול חדרי מצב ומצבי חירום בזמן משבר במדינת ישראל.

צילום: דוברות מד"א

במהלך הביקור למדו חברי המשלחת על מערכת הבריאות בישראל, פעילות מגן דוד אדום; היערכות וטיפול במצבי חירום, טיפול בנפגעים במצבי חירום, היערכות וטיפול באסונות טבע והיערכות למצבי חירום לאומיים. בכירי שירות האמבולנסים האירי התרשמו מפעילות המתנדבים הנרחבת במד״א ומתרומתם לקהילות בכל רחבי הארץ.

צילום: דוברות מד"א

7 חברי המשלחת האירית ביקרו במוקד המשולב הלאומי של מגן דוד אדום בקריית אונו, שם קיבלו סקירה על דרכי ניהול מצבי חירום, שיתוף פעולה בין ארגוני וכן על פרויקט ׳מד״א בקהילה׳ – שעתיד להקל את העומסים בבתי החולים. לאחר מכן הוצגו הטכנולוגיות בהן משתמש מגן דוד אדום ואת הליך הטיפול מקבלת הקריאה במוקד 101 עד הגעת האמבולנס לאירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

עוד ביקרו בכירי שירות האמבולנסים האירי בבנק הדם החדש והממוגן של מגן דוד אדום שבקרית מד״א ברמלה ובתחנת מד״א בירושלים – שם התנסו בסימולטור נהיגה, חדרי תרגול ופעילות בדגם אמבולנס. לאחר מכן, ביקרו חברי המשלחת בבית החולים שערי צדק – שם קיבלו סקירה על שיתוף הפעולה השומר על הרצף הטיפולי מרגע ההדרכה הטלפונית, דרך הגעת צוותי מד״א לשטח ועד הטיפול המתקדם בבית החולים.

צילום: דוברות מד"א

מנהל קליני בNAS, פרופ' קאת׳ל אודונל: ״אנחנו בשירות האמבולנסים האירי מלאי תודה והערכה למגן דוד אדום על ההזדמנות ללמוד, לחלוק רעיונות וליצור חברויות וקשרים חדשים.״

סמנכ״ל רפואה במד״א, ד״ר רפאל סטרוגו: ״מפגשים מסוג זה הם בעלי חשיבות רבה מאוד, הם מאפשרים ללמוד אחד מנסיונו של השני – ואכן למדנו הרבה מההרצאות ודרכי הפעולה שהציגו חברי המשלחת של שירות האמבולנסים האירי. במהלך ימי העיון חלקנו עם אנשי הרפואה, חברי המשלחת – מן הניסיון הרב שיש למד״א כארגון ההצלה הלאומי של ישראל בתגובה למצבי חירום בישראל ובעיקר לאירועים רבי נפגעים.״

צילום: דוברות מד"א

Back to top button