חדשות חוץמבזקים

14 הרוגים, אלפי חסרי בית ונזק של מיליארדים | אסון באיטליה

איטליה סבלה השבוע משטפונות שתוארו כ-"חמורים ביותר מזה מאה שנה". השטפונות גרמו למותם של לפחות 14 בני אדם והותירו אלפים חסרי דיור במרכזי סיוע. איטליה קיבלה אתמול (שישי) הצעות לסיוע בינלאומי.

מעל עשרים נהרות באזור אמיליה-רומניה שבצפון איטליה עלו על גדותיהם והציפו עשרות ערים וכפרים באזור. כמות גשם של כשישה חודשים ירדה במהלך 36 שעות.

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, שיתפה תמונות של האסון עם מנהיגי G7 אחרים בפסגה ביפן, מה שגרם לנשיא צרפת עמנואל מקרון לצייץ בטוויטר שצרפת "מוכנה לספק כל עזרה מועילה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סטפנו בונאצ'יני, ראש מחוז אמיליה-רומניה, קרא לתכנית לאומית למתן את השפעת אסונות הטבע, ואמר: "אסור שזה יקרה שוב".

יותר מ-15,000 בני אדם פונו מבתיהם ברחבי האזור, כאשר חקלאים סוקרים את הנזק האדיר שנגרם.

למעלה ממחצית מהמפונים בילו הלילה במרכזי קליטה מקומיים שהוקמו בחדרי כושר או בבתי מלון. אחרים קיבלו ארוחות חמות ממטבחים ניידים הפרוסים במספר ערים.

הגשם גרם לנזק בשווי מיליארדי דולרים, שבועיים בלבד לאחר שהאזור נפגע מסבב נוסף של שיטפונות שהותירו שני בני אדם מתים.

פורמולה 1 – שביטלה ביום ראשון את הגרנד פרי של אמיליה-רומניה – הודיעה אתמול שהיא תורמת 1.1 מיליון דולר לפעולות סיוע, בהתאם להתחייבות של פרארי.

האסון עורר שאלות מדוע לא נעשה יותר כדי למתן את השפעות שינויי האקלים. מומחים מזהירים כי אסונות כאלה הופכים לנורמה עקב שינויי אקלים שנגרמו על ידי האדם, אשר מחמירים הן את הבצורת והן הסערות. לפי איגוד הסביבה Legambiente, כמעט שבעה מיליון איטלקים חיים באזורי סיכון לשיטפונות.

שיטפון - שיטפונות - הצפה - איטליה
שיטפונות באיטליה. צילום: Michele Lapini, שימוש על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button