חדשות הארץמבזקים

הלך לעולמו – מהאבות המייסדים של ההייטק הישראלי

זהר זיסאפל, אחד האבות המייסדים של ההייטק הישראלי, הלך אתמול (שישי) לעולמו בגיל 74.

זהר ואחיו יהודה ייסדו את חברת רד-בינת לפני עשרות שנים. הקבוצה מונה עשרות חברות וממנה יצאו אקזיטים רבים.

אודי קשקש, מנכ"ל ונשיא החברה שהיה מקורב לזהר, אמר על לכתו של זהר: "הפרידה שלי ושל כל עובדי רד, אינה רק פרידה ממייסד החברה ומי שליווה אותה לאורך השנים. זוהי קודם כל פרידה כואבת מאדם ויזם מיוחד במינו. […] כשאני מסתכל על ההצלחה שלנו ב-40 שנות הפעילות של החברה, מעבר לחדשנות והטכנולוגיה, הרי שהיא נובעת מהיותה של החברה משפחה אחת גדולה שחוצה מדינות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "זהר, כמו כל אחד ואחד מהעובדים ברד, היה מודע לכך שאנו נחשבים בתעשייה ל-'סטארט-אפ של הסטארט-אפים', תואר מחייב שעמדנו בו שוב ושוב בכבוד. הוא היה גאה בעובדה שאת הפתרונות והטכנולוגיות שלנו ניתן למצוא כיום בכמעט כל שדה תעופה בעולם, בחברות אנרגיה, מפעילות תקשורת, צבא, בטחון ובמגוון תשתיות קריטיות. זהר, היה יזם סדרתי, איש חזון, שלא חשש להביע את עמדותיו, לעתים הלא שגרתיות. […] הוא אהב את ישראל והאמין במדינה ובעתידה. […] לזהר, היו אינספור רבדים. […] זהר זכה בפרס בטחון ישראל, הוא ואחיו יהודה, הם מחלוצי תעשיית ההייטק הישראלית, ומהמעסיקים הגדולים בזירה הישראלית. מהקבוצה יצאו מעל 200 סטארטאפים, בהם חברות שהקים ביחד עם אחיו, יהודה, כאלו שהוקמו על ידי יוצאי רד-בינת ולא מעט חברות בהן גם השקיע באופן פרטי, בעיקר בתחום הרכב האוטומוטיב, אבטחת סייבר וביומד. הוא היה מנטור ומחנך, שמעולם לא אמר לא לבקשת פגישה מצד יזמים צעירים. הוא שמח לפגישות האלה, היה זמין להם 24/7 ובעיקר האמין בהם".

קשקש סיפר על זהר כי אחת הפנים שאנשים פחות הכירו הייתה הפעילות הפילנטרופית שלו, בין היתר עם הענקת מאות מלגות לימודים מדי שנה, לסטודנטים מהפריפריה ללא תעודת בגרות, שלומדים מקצועות מחשוב, או אלקטרוניקה, או פעילות של עמותת רד, שאימצה פנימיות וכפרי נוער בכל רחבי הארץ, במהלכה נבנו כ-200 פרוייקטים של חדרי מחשבים לילדים ובני נוער.

הוא סיכם: "זהר, עם החיוך הנדיב, הסנדלים המיתולוגיים, הענווה והאהבה לבני האדם, יחסר לכולנו. […] זו אבדה גדולה למדינה וללא ספק להייטק הישראלי".

זהר זיסאפל
צילום: דוניציה

Back to top button