חדשות חוץמבזקים

כבר מהקיץ הקרוב: ההמתנה לאזרחות הנחשקת מתקצרת משמעותית

ממשלת גרמניה צפויה לאשר בקיץ הקרוב הצעת חוק אשר תקל על קבלת אזרחות גרמנית – אחת האזרחויות הנחשקות בעולם.

על פי טיוטת החקיקה שפרסם משרד הפנים בגרמניה, זמני ההמתנה למבקשים להתאזרח יתקצרו ל-5 שנים בלבד, לעומת זמן המתנה של לפחות 8 שנים כפי שקיים בחוק הנוכחי. כמו כן, התהליך הסבוך והביורוקרטי, הכולל מבחן שפה ומבחן שילוב ונמשך כשנתיים מרגע הגשת הבקשה, צפוי להיות פחות נוקשה. לאחר אישור הצעת החוק בגרמניה, אדם המפגין כישורי שפה מרשימים או בעל מקצוע הנחשב חיוני מאוד לגרמנים יוכל להגיש בקשה לאזרחות לאחר 3 שנות מגורים בלבד במדינה.

גרמניה כיום היא אחת המדינות שהכי קשה להשיג אליה אזרחות, החוק הנ"ל צפוי לשנות זאת משמעותית. האזרחות הגרמנית כה נחשקת מפני שהיא נותנת הקלות ויזה לשלל מדינות בעולם, כמו ארה"ב, והן מפני שכמדינה באיחוד האירופי, אזרחות בה תאפשר הגירה ביתר קלות כמעט לכל מדינות אירופה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות הצעת החוק, נשמעה ביקורת רבה בגרמניה על כך שגרמניה צפויה להפוך למדינת מהגרים בגלל הקלות אלה. שרת הפנים השיבה למבקרים: "גרמניה זקוקה להגירה. שיעור הילודה במדינה נמוך מאוד, וללא אותם אנשים 'מיובאים', גרמניה לא תוכל להתמודד עם המחסור במקצועות מסוימים. גם היום, אפילו למרות שיש שני מיליון מובטלים בארץ, יש מחסור בכוח אדם במקצועות מסוימים, כמו במקצועות הסיעוד, ההוראה והמקצועות הטכנולוגיים השונים".

ממשלת גרמניה השיבה גם כדי למנוע מטרוריסטים פוטנציאלים לקבל אזרחות, כל אדם שנמצא אשם בפשע מסוים, (כולל פשעים על רקע אנטישמי, ונישואין עם יותר מאישה אחת) וכן אדם שאינו מאמין בערכים עליהם מושתתת גרמניה (כמו ערך השוויון), לא יורשו לקבל אזרחות גרמנית.

פספורט גרמני
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button