מבזקיםצבא וביטחון

משרתים במילואים? התוספות וההטבות שהציג שר הבטחון יעניינו אתכם

שר הביטחון, יואב גלנט, הציג הבוקר (ראשון) יחד עם ראש אכ״א – האלוף יניב עשור וראש האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון – אייל הנס, את ההטבות שגובשו במשרד הביטחון ובצה״ל, למען מערך משרתי המילואים.

ההטבות, שיובאו בקרוב לאישור ועדת השרים למערך המילואים, ובהמשך לאישור הממשלה, נאמדות בסכום של 200 מיליון שקלים בשנה, מדובר בסדר גודל של פי 15 מאלו שניתנו לאורך השנים האחרונות. לראשונה, תורחב יריעת ההטבות לכלל משרתי המילואים הפעילים.

במסגרת התקציב שהוקדש להטבות, יגדל שיעור ההנחה בארנונה מ-5% ל-15% עבור כל משרתי המילואים הפעילים. בנוסף, ינתנו 10% הנחה בתשלום חשבון החשמל. עבור המשרתים שיבצעו חמישה ימי מילואים ומעלה בחודשים יולי-אוגוסט, תוענק הנחה של 1,500 ש״ח למשפחה עם ילדים עד גיל 16 לטובת סבסוד קייטנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצד הטבות אלו, יוכפל תקציב מועדון ״בהצדעה״, מ-16 מיליון ש״ח בשנה ל-32 מיליון. התקציב יאפשר לאגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון להרחיב משמעותית את פעילות ״בהצדעה״, ולהוסיף הנחות והטבות ייחודיות למשרתי המילואים. יודגש כי משנת 2010 לא נרשמו תוספות לתקציב ״בהצדעה״. בהמשך, יובאו לאישור הממשלה שורת הטבות נוספות בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים, בתחומי החינוך, התרבות והספורט, השיכון והבינוי ועוד.

מדברי שר הביטחון יואב גלנט: ״אנחנו מביאים הבוקר החלטה היסטורית למען מערך המילואים. משרתי ומשרתות המילואים הם נבחרת המייצגת את עם ישראל, גם במלחמות וגם בתקופות שביניהן, ועל כך אנו צריכים לתגמל אותם בהתאם״.

עוד אמר: ״עם כניסתי לתפקיד, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ומנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, התחלנו לעסוק בנושא. שלושתינו לחמנו לצד אנשי מילואים ופיקדנו על אנשי מילואים, אנו מבינים היטב את חשיבותם עבור ביטחון ישראל״.

לסיום, אמר: ״ההכרה שלנו כמדינה במי שמשרת ומקריב מעצמו יותר, הוא תיקון עוול היסטורי. אנו מכפילים פי 15 את התקציב המוקדש למען המשרתים, ומוסיפים הטבות שמשמעותיות עבור כל בית בישראל. משרתי המילואים מהווים נכס ייחודי ונוטלים תפקיד מכריע בתפיסת הביטחון שלנו וביכולת של צה"ל לממש את ייעודו״.

ממחאת הארגון 'אחים לנשק' נמסר בתגובה: ״גלנט יכול לפזר כמה כספים שהוא רוצה, העיניים שלנו ממוקדות באקדח הדיקטטורה שעודנו מונח על השולחן ולא יורדות ממנו. דרישתנו מהממשלה הייתה ונותרה גניזה מוחלטת של חוקי הדיקטטורה ושום בקשיש לא יקנה אותנו. אין צבא עם בלי דמוקרטיה״.

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button