מבזקיםמשפטי/פלילי

בית המשפט קבע: ארבעת הקטינים אשמים בביצוע הלינץ' במשפחה יהודית בירושלים

בית משפט המחוזי בירושלים קבע במסגרת הסדר טיעון, את אשמתם של ארבעה מחבלים קטינים אשר השתתפו בלינץ' לפני כחצי שנה במשפחה יהודית, בשכונת בית חנינא בירושלים. את המשפחה מלווה עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו'.

המחבלים הואשמו בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות, עבירות על חוק הטרור ועוד. כנגד שני מחבלים נוספים שהשתתפו בלינץ' מתנהל הליך משפטי. המחבלים נשלחו לתסקיר שרות מבחן, ועונשם ייגזר בעוד כחודשיים.

הלינץ' הקשה התרחש במהלך חג הסוכות האחרון, בעת שהמשפחה עשתה את דרכה לביתם בשכונת נווה יעקב בירושלים, כשהמשפחה נסעה בסמוך לשכונת בית חנינה בעיר החלו עשרות פורעים ערבים לחסום את הכביש המוליך מדרך בגין לעבר השכונה. כאשר עברה המשפחה במקום החלו הפורעים לידות אבנים על רכבם, ניפצו את שמשות הרכב, ואף ניסו לפתוח את דלתות הרכב. בשלב מסוים, כאשר אבן פגעה בחלון שעל ידו ישבה אם המשפחה, ניגש מחבל נוסף וניפץ את השמשה באופן מלא, וחברו הכניס את ידו פנימה וניסה להכות אותה באגרוף בראשה. אבן גדולה שנזרקה לעבר מושב התינוק פגעה במושב ונחתה בנס בין רגליו. רק לאחר דקות ארוכות הצליחה המשפחה להימלט מהמקום תוך שחלקם פצועים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את בני המשפחה שהותקפו מסר: "בימ"ש קבע אשמתם של 4 מתוך 6 נאשמים מתוך עשרות פורעים שזיהו משפחה יהודית בשכונתם וניסו לעולל בה שפטים לעין כל. מדובר במחבלים מתועבים שפועלים בסביבת טרור תומכת. אנו מצפים מבית המשפט, חרף גילם הצעיר של המחבלים, להטיל עליהם ענישה כבידה עם מסר לכל חבריהם הטרוריסטים שמדינת ישראל תבוא חשבון מלא עם מרצחים שינשו לפגועה באזרחיה".

צילום: לירן תמרי כתב המשטרה בידיעות ומיינט ירושלים

Back to top button