חדשות הארץמבזקים

מחדל ההפריה באסותא מסתבך – ההורים טוענים: "הציעו לנו דמי שתיקה"

פרשת מחדל ההפריה באסותא רמת חיל הסתבכה עוד יותר כאשר נגלה כי בית החולים הציע לבני הזוג שבמרכז הפרשה "דמי שתיקה". כך פורסם הערב (ראשון) בערוץ 12.

כזכור, במחדל ההפריה החדש של אסותא, התגלה שילד שנולד כתוצאה מהפריה שבוצעה באסותא אינו תואם את המטען הגנטי של אביו. בני הזוג עשו את הבדיקה הגנטית בגרמניה על רקע בריאותי והתפלאו מן הנמצא.

האב סיפר: "מאז שנודע לנו שהילד הוא לא הילד הביולוגי שלי, חרב עולמנו. אנחנו גמורים, אנחנו לא ישנים, אין לילות, אין בקרים, אין כלום. […] אסותא גם הודתה בפנינו ברשלנות הנוראית, היא ניסתה לסגור את הסיפור מולנו באופן סודי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עורכת הדין של בני הזוג, ענת גינזבורג, סיפרה על הפנייה של אסותא לבני הזוג בניסיון לטייח את הסיפור: "בית החולים אסותא אמר להורים 'בשביל מה אתם צריכים בדיקת אבהות? זה מסובך, בית משפט – אתם לא צריכים את זה'. כמה ימים לאחר מכן, פגישה נוספת עם בכירים נוספים באסותא ששם אומר להם גנטיקאי מאוד בכיר בבית החולים אסותא, 'תראו, טעויות קורות, קרו ויקרו'. […] אסותא מנסה להגיע להסדר והיא שואלת את בני הזוג, 'תגידו מה אתם רוצים וכמה?' בני הזוג אמרו – 'אנחנו רוצים תחקיר'".

היא טענה שאסותא למעשה הציעו לבני הזוג "דמי שתיקה" כדי לא לפרסם את הסיפור: "ברור מה הייתה כוונת אסותא כדי להשתיק את העניין כאילו זה חנות מכולת פרטית של מישהו, כדי שגם משרד הבריאות חלילה וחס לא ידע מזה".

משרד הבריאות נזף באסותא על חוסר השקיפות שלהם בכך שלא דיווחו להם על המקרה כפי שהיו צריכים. צמרת משרד הבריאות תתכנס מחר לדיון בפרשת. הם צפויים להודיע על קיום הליך בדיקה לפרשה.

אסותא דחתה בכל תוקף את טענות ההורים: "אנו מצרים על הדברים שאינם משקפים את המציאות – זוג ההורים לא הביאו שום הוכחה לתקלה שאירעה באסותא. אסותא הבהירה לזוג, שבדיקות הורות חייבות להיעשות בדרך המלך – בישראל, ובאישור בית המשפט. אסותא היא גם זו שעמדה על כך שבני הזוג ילוו על ידי עו"ד וכי יתנהל מול עוה"ד תהליך בירור מסודר. ובשום שלב לא הוצעו להם 'דמי שתיקה' ואנו דוחים טענה זו אסותא מזמינה את בני הזוג לבצע את כל הבדיקות הנדרשות ותמשיך לשתף פעולה ולהתנהל במקצועיות ובשקיפות מול כל הגורמים המוסמכים".

תינוק - תינוקת - פעוט - פעוטה - בית חולים
אילוסטרציה

 

Back to top button