מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ אייכלר מאיים בבחירות ותוקף את יוצאי חבר העמים

חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה עורר היום (ראשון) תרעומת במספר אמירות מעוררות מחלוקת שלו בריאיונות שונים לכלי התקשורת.

ראשית, אייכלר איים בבחירות בריאיון לעיתונאי ישי כהן ב-"כיכר השבת": "אולי זו הברירה. […] אם נתניהו היה מנהיג הוא היה מעביר את הרפורמה המשפטית. […] עשו לו הפיכה צבאית, אין לו שליטה. הוא יצטרך לקחת את הדברים לידיים".

בנוסף בריאיון לאדמקר וישראל כהן ב-'קול ברמה' אמר: "יש אינתיפאדה ברורה של האנשים ששלטו כאן במשך 70 שנה וכעת הדמוגרפיה מפחידה אותם. הם רואים בילדים חרדים אויב מסוכן. אנחנו בסכנה קיומית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "פשע גדול מאוד אם אנחנו נצביע בעד התקציב אם לא נקבל את הדברים שהובטח. זה יהיה עוול גדול מאוד. אני שואל את גפני ודרעי איך העזתם להצביע על התקציב אם לא קיבלנו את מה שהובטח לנו בחינוך החרדי? הקואליציה חייבת להתייצב איתנו יחד, כולל דגל התורה וש"ס".

בריאיון עבור השדרן אבי מימרן בקול חי הוא תקף: "כל האנטישמיות שאנחנו עדים לה, מקורה בשנאה שירדה לעולם בגלל לימוד התורה. כל השאר תירוצים. לא מעניין אותם רפורמה משפטית, ובטח לא דמוקרטיה, הם הרי סובייטים שאין להם שום דבר עם דמוקרטיה".

הוא סיפר באותו ריאיון: "במהלך המשא ומתן הקואליציוני שאלו למה אנחנו עושים כל כך הרבה סעיפים על החינוך? עניתי; את מה שיהיה כתוב אני לא בטוח שיקיימו, אבל את מה שלא יהיה כתוב – בטוח לא יקיימו! והנה אחרי שכבר גם ראש הממשלה הבטיח וגם שר האוצר, פתאום אנחנו מגלים שהתקציב מתחיל רק מעכשיו. בזמן שכל תקציב המדינה, טריליון שקל, מתחיל כבר מינואר. […] גפני הבטיח לי שלא יעבור התקציב בלי הסכום המלא שסוכם. אגב, גם מה שסוכם זה לא מגיע ל-55%. אבל לחתוך את הרטרו? למה? לא יודע מי זה היועץ אחיתופל באוצר שהחליט להתחיל את התקציב לת"תים רק מהחודש הבא".

הוא המשיך: "אני רוצה להיות אופטימי ולקוות שרה"מ ושר האוצר יתעשתו ויעשו חושבים מאיפה אפשר לתת לילד החרדי ולאברך את מה שמגיע לו כדין. אנחנו לא רוצים בחירות. לא רוצים להיכנס לזירת המלחמה שוב. יש הרבה ברירות, אבל אנחנו לא רוצים לדבר על זה. […] אני זועק 40 שנה, יש לי הסכם כתוב עם אגודת ישראל מתשנ"ו שיוקם מרכז הסברה לציבור החרדי. חשבו שהכלבים נובחים והשיירה עוברת, אבל הם טורפים את הצאן. […] צריך סור מרע ועשה טוב. עשה טוב זה הסברה, אבל צריך שהאנשים שפוגעים בציבור החרדי ייתבעו על דבריהם כנגד החרדים".

חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד הגיב לאמירה של אייכלר אודות "סובייטים שאין להם שום דבר עם הדמוקרטיה". הוא תקף: "לא בפעם הראשונה מתגלה בתור גזען שמסית נגד הישראלים יוצאי חבר העמים. כי אין כמו לשדוד את כספי הציבור היצרני, להתגזען על מיליון ומאתיים אלף אזרחי ישראל וגם – כמובן – להתבכיין כל הדרך לקופה".

ח"כ ישראל אייכלר
ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button