מבזקיםפוליטי / מדיני

"הבת שלי לא למדה על נועה קירל, אז בגלל זה לא מגיע לה תקציב?"

מליאת הכנסת החלה היום (שני) לדון בהצעות חוק תקציב המדינה. בתחילת הדיון הציגו ראשי הוועדות שהכינו את ההצעות לקריאה שנייה ושלישית, את עיקרי הסעיפים בהן טיפלה כל ועדה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס לקרן הארנונה ואמר: "אם אני גר בקריית גת והעסק שלי בת"א – בת"א אני משלם מס גבוה, אבל השירותים שמקבל בקריית גת הם לא לפי מה שאני משלם. זה חוק שמתגלגל באוצר כבר שנים רבות והיה גם בממשלה הקודמת. צריך להמשיך וללבן את הנושא כך שגם יאפשר בניית דירות מגורים, דבר שראשי רשויות נמנעים ממנו ומעדיפים לבנות מגדלים לתעסוקה. יש לי נכדה שעובדת בהייטק ומרוויחה יפה ותורמת לכלכלת המדינה. דא עקא, בית הספר שבו למדה, שמפוקח לחלוטין ע"י משרד החינוך ולומדים שם את כל מקצועות הליבה – היה מתוקצב בחוסר, חצי ממה שמתוקצב בית ספר ממלכתי. כשעשו הסכם עם המורים – המורה שלה לא קיבלה תוספת. אחי החרדי יותר ממני, שלחם בצבא בקרב סולטאן יעקוב – יקבל חצי ממה שיקבלו הילדים של יאיר לפיד ששירת במחנה. לא שמענו במערכת הבחירות האחרונה מילה אחת נגד החרדים. אנחנו הולכים עם הימין מפני שהציבור המסורתי שם, ואחרי מה שרואים שהשמאל עושה לנו – זה מסביר לנו בדיוק למה גדולי התורה אמרו לנו ללכת עם הימין. אומרים עלינו שאנחנו מוצצי דם, שתתבייש לה אני אפילו לא יודע מי זו. אז נכון שהבת שלי לא למדה על נועה קירל, אז בגלל זה לא מגיע לה תקציב? הייתי גם תורם לה קצת בגדים שיהיה לה".

משה גפני
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ אופיר כץ: "התקציב הזה כולל בתוכו בשורות גדולות לציבור הישראלי – ביטול קיזוז קצבאות אבטלה, נכות, זקנה והבטחת הכנסה, הגדלת מענקי חימום, פתיחת שוק המזון לתחרות והוזלת מחירים, ייעול הליכים וזירוז בנייה בתחום הדיור, חוק קרן הארנונה שמתמודד פנים מול פנים מול משבר הדיור ומביא פתרון טוב, שמעודד בנייה למגורים ויוביל להורדת מחירי הדיור. נעקוב אחר ההתפתחות של החוק והתוצאות שלו וכנראה נצטרך תיקונים, כי יש רשויות, שלוש או ארבע, שאנחנו צריכים לתקן ספציפית לרשויות האלה. אם המספרים של האוצר, נראה שהם לא מתאימים, נצטרך לעשות שינוי עמוק יותר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אופיר כץ
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר: "מתארים אותנו כשודדי הקופה הציבורית, את התקציבים כמסע ביזה ואת הדמויות שלנו הפכו לקריקטורות שה'דר-שטירמר' היה גאה בהן. הבעיה של אלה שצועקים – שהם כבר מזמן לא יודעים על מה הם צועקים. גרונם ניחר מסיסמאות ונתונים אין. מטעמים של רצון טוב החלטתי לעשות בשבילם את העבודה ובכדי להקל עליהם אספתי את רשימת הביזה המלאה לתועלת המעוניינים. הקשיבו: רפורמה אחרי רפורמה, יום אחרי יום, לילה אחרי לילה, ישבנו כאן בחדר הוועדה, אנחנו תאבי הבצע עם האף הארוך, בזזנו שורה אחרי שורה, סעיף אחרי סעיף, לא ויתרנו על פירור. את הכל לקחנו וליטשנו, לא השארנו חוק אחד שלם, הכל נחתך ונמצץ עד תום. ואם לא די בזה – בזזנו גם את משרד האוצר בתקציבים מכובדים. ככה סתם על הדרך. שיהיה. לפריפריה. גם הגאוגרפית וגם החברתית. אז אם לא ידעתם על כך – לכו תאריכו לנו עוד קצת את האף."

יעקב אשר
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן: "מה שהיה חשוב לי זה להגיע להסכמות ועשינו המון תיקונים בחוק ההסדרים. לא כפינו שום דבר והכל היה בהסכמה, התיקונים נעשו ללא לחץ ולטובת העניין. לא עשינו בעיות אבל אם האוצר ומשרדי הממשלה חושבים שוועדת הכלכלה תעבוד רק בשבילם אז יש להם טעות, גם הם צריכים לעבוד בשבילנו, על המלחמה ביוקר המחיה אנחנו לא נוותר. נכון להיום הממשלה והאוצר, לא רק הממשלה הזו – גם ממשלות קודמות, לא עושות את העבודה באופן הראוי במלחמה ביוקר המחיה אז אנחנו מתכוונים לעזור להם לעשות את זה, לא להיות ילדים טובים. או שיעזרו לנו או שאנחנו נעשה את זה באופן עצמאי. אני רוצה להדגיש לממשלה שיש גם כנסת, הכנסת תעשה את העבודה ביי הוק וביי קוק. עדיף שהממשלה תעשה את זה איתנו ככוח משולב, עדיף".

דוד ביטן
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button