חדשות הארץמבזקים

אסון כבד בכרמיאל: תלמידת כיתה ח' בת 14 נמצאה ללא רוח חיים – "כולנו מזועזעים"

תושבי כרמיאל התעוררו הבוקר (שני) ליום עצוב מאוד לאחר שנודע על מותה הטרגי בטרם עת של ויקטוריה בילדר ז"ל, נערה בת 14 תלמידת כיתה ח' בבית הספר "אורט כרמים" שבעיר.

מבירור המקרה המצער עולה כי ויקטוריה עברה חרם בבית הספר ותקופה לא פשוטה בכלל, היא אף שיתפה ברשת החברתית 'טיקטוק' על מצבה הנפשי כשהיא ממררת בבכי בעקבות הדחייה החברתית.

הוריה, ביקשו ממנה לבוא איתם לבית החולים על מנת לבקר קרובת משפחה אך היא ענתה בשלילה ואמרה להם "לכו אתם אני כבר אלך לבקר אותה מחר". כששבו ההורים, נגלה לעיניהם המראה המטלטל כשבתם כבר לא בין החיים. לצוות מד"א שהוזעק למקום לא נותר אלא לקבוע את מותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תלמידי בית הספר הוכו בהלם ואבל כבד ירד על העיר בעקבות המקרה הכואב והקשה. אשר אשי טאוב, תושב העיר כתב: "כולנו מזועזעים ואני אישית רותח על התופעה האיומה הזו, שילדים ובני נוער מחליטים ליטול את נפשם בכפם. זה לא יכול להמשך כך. ברוב מקרי ההתאבדות מדובר בחרמות והתעללות בתלמידות ותלמידים, שאינם מסוגלים לסבול עוד את ההשפלות, האלימות כלפיהם. הכל נסגר עליהם מכל הכיוונים, כך הם חשים. לרוב הם מסתירים את מה שמעוללים להם, אם מבושה, אם מפחד והפתרון היחיד שהם מוצאים הוא למות. הם משוכנעים שהמוות ישחרר אותם מהסבל. מותירים מאחוריהם הורים ומשפחה הרוסים, אבודים, חסרי אונים ועם רגשות אשם כבדים."

ויקטוריה בילדר ז"ל הובאה היום בשעה 14:00 למנוחות בבית העלמין בעיר. היא הותירה הורים ושלושה אחים.

ויקטוריה בילדר ז"ל
ויקטוריה בילדר ז"ל

משה קונינסקי, ראש העיר של כרמיאל כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תושבים ומשפחות כרמיאל בשם עיריית כרמיאל ובשם הנהגת ההורים העירונית. ברצוננו להודיע בצער רב על מותה הטראגי של תלמידת כיתה ח' ביה"ס אורט כרמים ויקטוריה בילדר ז"ל. עיריית כרמיאל, הנהגת ההורים העירונית והנהלת בית הספר כרמים משתתפים בצער ובכאב של המשפחה, נלווה אותה בעת הקשה הזו ואנו מאחלים לבני המשפחה הרבה כוחות ונחמה ושלא ידעו עוד צער. עיריית כרמיאל, הנהגת ההורים והנהלת ביה"ס כרמים מלווים את המשפחה כבר מהיוודע דבר מותה."

ראש העיר הוסיף כי "עם היוודע הבשורה, נציגי מקצוע של הרשות, גורמים טיפוליים: שפ"ח, והפיקוח במשרד החינוך חברו יחד על מנת לתת מענה מיטבי למשפחה כמו כן, נערך תדריך שיח בכיתות עם התלמידים בבית הספר. היום הצוות החינוכי יקיים שיחות בכיתות על האירוע בהן ניתן לתלמידים מקום להביע רגשות, תחושות, חששות ולקבל נקודות מבט מאוזנות ככול הניתן כמו גם כלים ודרכי התמודדות במצבי משבר. חשוב להיות אמפתיים וקשובים בעת הזו לצורך הרגשי של הילדים, לאפשר להם לשוחח על האירוע מבלי להביע עמדה ולעודד אותם לפעילות וחזרה לשגרה. ברצוננו לעדכן כי היום בשעה 14:00 תתקיים ההלוויה בבית העלמין בכרמיאל, השתתפות תלמידים בהלוויה הינה על פי שיקול דעת ואחריות ההורים בלבד. בכל התלבטות, שאלה או דאגה צוות המינהל לשירותים קהילתיים ,הפסיכולוגים העירוניים והצוות החינוכי של בית הספר עומדים לרשותכם. משפחת בילדר, משפחת כרמים , מי יתן ולא תדעו עוד צער !"

בתשבע אזיקרי אבוחצרה תושבת העיר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "העיר כרמיאל עצובה ובוכיה! לא לבוקר כזה אמורה כרמיאל להתעורר, לא לאירוע כל כך קורע לב. תחילה ולפני הכל, משתתפת בצערה העמוק של משפחת בילדר על מותה הטרגי של הבת היקרה מפז ויקטוריה ז"ל. אלה הם רגעים בה כל משפחת העיר כרמיאל מחבקת את בני משפחתה ומחזקת אותם. על כולנו, מבוגרים, בני נוער וילדים כאחד, חלה החובה המוסרית להיות עירניים לסובבים אותנו, להרגיש אותם, לראות את מה שהם עוברים ומה שעובר עליהם. יהי זכרה של ויקטוריה בילדר ז"ל ברוך!"

מבית הספר אורט כרמים נמסר: "משפחת "אורט כרמים" משתתפת בצערה העמוק של משפחת בילדר ומחבקת אותה בשעתה הקשה בעקבות מותה בטרם עת של תלמידתנו היקרה ויקטוריה בילדר . יהי זכרה ברוך. מנהל ביה"ס כרמים והצוות החינוכי".

יש לציין כי יש מספר גופים המעניקים סיוע במקרים כאלה. לכל עזרה ניתן לפנות לער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון שמספרו – 1201 – המוקד פעיל 24/7.

Back to top button