כלכלהמבזקים

נלחמים בבירוקרטיה: "המרכז לקידום היתרים בתעשייה" יוצא לדרך

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב השיק היום (שני) את "המרכז לקידום היתרים לתעשייה" אשר הוקם בטק פוינט בעכו. ההשקה במעמד ראשי האשכולות האזוריים שהם ראשי העיר עכו וכרמיאל, נציגי משרדי ראש הממשלה, הפנים והכלכלה ומינהל התכנון השותפים להקמת המרכז.

המרכז, אשר מוקם באמצעות האשכולות האזוריים גליל מערבי ואשכול רשויות בית הכרם יסייע ויקל על מתן היתרים למפעלי תעשייה וזאת במטרה לאפשר לתעשייה הישראלית תנאי פתיחה הוגנים מול העולם.

על פי המצב הקיים היום, הליך הקמת מפעל בישראל אורך בין 4-5 שנים והוא נובע מהליך מורכב הכולל אישורים שונים של עשרות גורמים בממשלה וברשות המקומית, זאת לצד איתור קרקע זמינה לתעשייה. במסגרת פעילות הוועדה, נותחו הקשיים העומדים בפני היזמים המעוניינים להקים או לשדרג מפעל: איתור והקצאת קרקע, תכנון סטטוטורי וקבלת היתר בנייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כעת, עם תחילת פעילות המרכז, הוא צפוי להפחית את משך הזמן להוצאת היתר בנייה למפעלים חדשים וקיימים בכ-50% מהמצב כיום.

מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, עוז כץ: "מדובר במודל ייחודי המביא את כלל גורמי הממשלה והשלטון המקומי לשתף פעולה ולעבוד יחד, באופן ששם את היזם במרכז וחוסך ממנו את ההתרוצצות בין הגורמים השונים, מצמצם עלויות מיותרות, מעניק ודאות ומקצר את לוחות הזמנים. מודל ייחודי זה יעסוק גם בזיהוי חסמים רוחביים בהליך היתר הבנייה לתעשייה, והמלצה לגורמים הרלוונטיים על פתרון החסמים".

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ: "הקמת המרכז נועדה להנגיש ולשפר את תהליך הוצאת ההיתרים על ידי סינכרון כלל הגורמים במקום אחד במטרה לסייע הן לשיפור הסביבה והן לקידום הליכים אשר יתרמו בין השאר גם לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה. אני מאמין בחשיבות האזורית ובכוחה לחזק את המענים המקומיים לקידום תעשיה וסביבה עסקית ומברך על כך שהאשכולות האזוריים מובילים את פיתוח המרכז ובטוח כי יוזמה זו תוסיף לחיזוק השלטון המקומי בכלל ובאזור הצפון בפרט".

יו"ר אשכול גליל מערבי וראש העיר עכו, שמעון לנקרי: "מרכז ההיתרים הוקם במטרה לתת פתרונות לחסמים המרכזיים אשר עומדים בפני התעשיינים בנוגע לקבלת רישוי והיתרי בנייה. הקמת המרכז מהווה דוגמא כיצד ע״י שיתוף פעולה ניתן להוביל לצמיחה אזורית של כלל הרשויות. ברצוני להודות למשרד הפנים, משרד הכלכלה ולמשרד האוצר ולברך את השותפים לדרך בברכת הצלחה רבה בשיתוף הפעולה לטובת התעשיינים והיזמים מרשויות אזור הגליל המערבי ובית הכרם. מרכז ההיתרים יהווה בית עבורם למתן מענה מקצועי וזירוז תהליכים. אנו גאים להיות מובילים בהקמת מרכז כדוגמתו".

יו"ר אשכול בית הכרם וראש העיר כרמיאל, משה קונינסקי: "שיתוף הפעולה בין האשכולות, הרשויות ומשרדי הממשלה הוא חשוב ומשמעותי, יקצר תהליכים רבים, יקדם את התעשייה והכלכלה ויסייע רבות לפיתוח האזור כולו. אחד האתגרים מולם אנו מתמודדים יום יום הוא הצורך בבסיס תעסוקתי וכלכלי איתן ואיכותי לכלל תושבי האזור, תוך ביסוס וקידום התעשייה במרחב. היום, מבית הכרם והגליל המערבי יוצאת הבשורה לכל תעשיית ישראל!".

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: "משרד הכלכלה והתעשייה הוא גורם מוביל בממשלה בשיפור הסביבה העסקית והפחתת נטל הרגולציה. אנו שואפים לקיצור זמנים באופן משמעותי, על מנת לאפשר לתעשייה ולמגזר העסקי להתחרות באופן הוגן ולהוביל את המשק לצמיחה".

צילום: Ritvo photography
צילום: Ritvo photography
צילום: Ritvo photography
צילום: Ritvo photography

Back to top button