כלכלהמבזקים

התנועה לאיכות השלטון נגד פיטורי הממונה על התחרות: "במסגרת ההפיכה המשטרית"

בעקבות הפרסומים בתקשורת, לפיהם שר הכלכלה, ניר ברקת, זימן אליו את הממונה על התחרות מיכל כהן ודרש את התפטרותה, התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר לחזור בו באופן מידי מהדרישה.

לטענת התנועה מדובר "בהתערבות פסולה וחמורה בפעילותה של אחד מהרגולטורים החשובים ביותר במדינת ישראל – רשות התחרות והממונה העומדת בראשה, אשר עצמאותם מעוגנת בחוק במפורש."

עוד טוענת התנועה כי "כל התערבות מטעם הממשלה או חבריה בפעילותו של גורם מקצועי בכיר בממשלה מטעמים זרים ופסולים, הם בלתי חוקיים באופן מובהק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה לאיכות השלטון מציינת במכתבה כי "דרישתו של השר ברקת מהווה פגיעה קשה ביותר בעקרון יסוד במשטר דמוקרטי של עצמאות ואי-תלות רגולטורים מקצועיים, אשר נועד להעניק יציבות, ודאות, עקביות וודאות למשק הישראלי והיותו משק תחרותי פתוח ומשגשג, עליו אמונה הממונה על התחרות, ולהגביר את המקצועיות שלה ושל עובדי הרשות."

עו"ד אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון: "מדובר בעוד צעד מיני רבים של הממשלה הנוכחית שנועד לפגוע בעצמאותם של שומרי סף מקצועיים, והכל במסגרת ההפיכה המשטרית אשר נזקיה החמורים לאזרחי ישראל וכלכלת ישראל מביאים את מדינת ישראל לתהום."

"הדרישה הזו תביא להעצמת הפגיעה הקולוסאלית במשק הישראלי, בכלכלה וביציבותם אשר נפגעו בעקבות צעדי הממשלה הנוכחית לאין שיעור. זאת בפרט משמדובר בראש רשות העומדת בחזית המאבק ביוקר המחיה בישראל, אשר כידוע במשך למעלה מעשור רק ממשיך להרקיע לשחקים. אנו קוראים לשר ברקת לשוב בו מדרישתו השערורייתית, ולהתרכז במציאת דרכים להקלת נטל יוקר המחייה על אזרחי ישראל". הוסיף.

עו"ד אליעד שרגא - ראש התנועה לאיכות השלטון - נואם - הפגנה
ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button