חדשות הארץמבזקים

הוחלט לגנוז את התיק נגד השוטר שנחשד במותו של עצור שנאזק

נציגי המחלקה לחקירות שוטרים נפגשו היום (שלישי) עם בני משפחת גדידיאן ובא כוחה ומסרו להם את ההחלטה לסגור את התיק נגד השוטר החשוד במותו המצער של אמיר גדידיאן ז"ל, שנאזק על ידי שוטרים שהוזעקו לסייע בפינויו הרפואי.

לאחר חקירה יסודית של נסיבות האירוע, והממצאים שנמצאו בבדיקות השונות, לרבות בחינת התיעוד החזותי, עולה כי באפריל 2021, לאחר הגעת צוות רפואי שהוזעק לטפל במנוח, הוזעקו שוטרים אל זירת האירוע, לסייע לצוות הרפואי. עם הגעת השוטרים למקום, ניסו השוטרים לשכנע את המנוח להתפנות אל בית החולים, באמבולנס שנכח במקום, ולחילופין לנסוע עמם, לבית החולים לקבלת טיפול.

לאחר שהמנוח התנגד לבקשת השוטרים, אלו נאלצו להפעיל כוח לצורך מעצרו של המנוח. לשם כך, הורידו השוטרים את המנוח לקרקע, ובעוד שכוב על בטנו, כבלו את ידיו לאחור ואזקו את רגליו, זאת במטרה להפסיק את ההתנגדות מצדו. בשלב מסוים, ולאחר שהשוטרים והצוות הרפואי שנכח כל העת במקום, הבחינו בשינוי במצבו של המנוח, פעלו השוטרים להסיר את אזיקי הידיים של המנוח, והפכו אותו על גבו. הצוות הרפואי החל לבצע פעולות החייאה במנוח ובמקביל לכך הובילו אותו לבית החולים, שם, למרבה הצער, נקבע מותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת חקירת התיק בוצעו פעולות חקירה רבות הכוללות, בין היתר, גביית עדויות מהנוכחים בעת האירוע, לרבות מהצוות הרפואי, קבלת שתי חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית (האחרונה שבהן מיום 4.1.23), גביית עדות מהשוטר אשר נכח במקום וחקירתו באזהרה של השוטר אשר היה מעורב במעצר.

מעדויות הצוות הרפואי אשר נכח במקום, עלה כי הם לא הבחינו בבעיה קלינית רפואית אצל המנוח לפני מעצרו ואף לא תוך כדי המעצר, וכי לא ציפו להידרדרות כה קיצונית ומהירה במצבו הפיזי של המנוח. בהתבסס על האמור, ובעיקר על שתי חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית, הוחלט לגנוז את התיק נגד החשוד מאין אשמה.

קורונה - מוות - מחוסר הכרה - התעלפות - גופה
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button