מבזקיםספורט

"אירועי הסיום של המשחק היו חמורים – זה מסוכן ומאוד לא ספורטיבי"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס הבוקר (רביעי) לאירועי גמר גביע המדינה בכדורגל אמש, באצטדיון סמי עופר בחיפה, כאשר אוהדי קבוצת בית"ר ירושלים, שזכתה בגביע, נכנסו למגרש כחצי שעה לאחר סיומו ומנעו את קיום טקס הנפת הגביע. מאבטחיו של נשיא המדינה אף נאלצו להבריח אותו החוצה מהאצטדיון בעקבות ההמולה.

בפתח דבריו אמר הנשיא: ״באנו אתמול, לחגיגה של כדורגל, רצינו לראות כדורגל איכותי באחד מאירועי השיא של העונה. הכדורגל באמת היה מצוין, והראה כישרון ומחויבות ומשחק קבוצתי וספורטיביות. למרבה הצער אירועי הסיום של המשחק היו חמורים, כי אוהדים פרצו למגרש ופוצצו את המעמד המשמח כך שלא היה ניתן להעניק את הגביע. חבל שאוהדים מחויבים לקבוצתם, מלאי גאווה, שחיכו 14 שנים לקבל גביע, לא זכו לאקט הכל כך סימבולי והחשוב הזה. האלימות הזו ליוותה את מגרשי הכדורגל לכל אורך העונה, ויש להתייחס אליה בחומרה רבה."

לסיום, אמר: "אני מברך על עמדתו התקיפה של שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר ההתאחדות שינו זוארץ. אני סומך את ידי על החלטות ההתאחדות לכדורגל, ומאמין שצריך לייצר בדחיפות פלטפורמה להתכנסות ולקבלת החלטות תקיפות, יחד עם ההתאחדות, משרד התרבות והספורט, המנהלת, גורמי השיטור, האבטחה וכמובן המערכות המשפטיות הרלוונטיות – כדי למגר את התופעה הזו ככל שניתן, זה מסוכן ומאוד לא ספורטיבי.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נשיא המדינה - יצחק הרצוג
צילום: חיים צח, לע״מ

Back to top button