בידורמבזקים

Simply the Best: הזמרת האגדית הלכה לעולמה בגיל 83

הזמרת האגדית טינה טרנר הלכה היום (רביעי) לעולמה בגיל 83. טרנר, שזכתה לכינוי מלכת הרוקנ'רול, הייתה מפורסמת בזכות הופעות הבמה הנמרצות והאנרגטיות שלה וקולה העוצמתי.

טרנר סבלה ממספר בעיות בריאותיות בשנים האחרונות כולל סרטן, שבץ מוחי ואי ספיקת כליות.

היא זכתה בשמונה פרסי גראמי ונכנסה להיכל התהילה של הרוקנ'רול ב-2021 כאמנית סולו, לאחר שנכנסה לשם לראשונה לצד בעלה ושותפה המוזיקלי לשעבר אייק טרנר ב-1991.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא נולדה כאנה מיי בולוק בטנסי למשפחה ענייה. היא בלטה לראשונה כאחת מזמרות הליווי של הלהקה של בעלה אייק – The Kings of Rhythm.

עד מהרה היא עמדה בראש הלהקה, והזוג טעם הצלחה מסחרית עם השירים Fool in Love ו-It's Gonna Work Out Fine, שהגיעו למצעד האמריקאי בתחילת שנות ה-60. במשך שנות ה-60 הזוג אייק וטינה טרנר זכו ללהיטים רבים עם השירים Proud Mary ו-River Deep, Mountain High.

אולם אייק היה בעל מתעלל, מכה ושתלטן. הוא זה ששינה את שמה לטינה טרנר בתחילת הקיירה שלה – החלטה שקיבל מבלי ידיעתה. ב-1978 היא התגרשה מבעלה המתעלל. בספר הזיכרונות שלה מ-2018, My Love Story, היא קראה לסקס עמו "סוג של אונס" ותיארה: "הוא השתמש באף שלי כשק חבטות כל כך הרבה פעמים שיכולתי לטעום דם זורם בגרון כששרתי".

אולם, בעקבות הגירושים הקריירה שלה רק פרחה כאמנית סולו בשנות ה-80 וה-90.

מבין להיטי הסולו שלה: Let's Stay Together, Steamy Windows, Private Dancer, GoldenEye, I Don't Wanna Fight ו-It Takes Two, דואט עם רוד סטיוארט.

היא גם שיחקה בסרט "Mad Max: Beyond Thunderdome" משנת 1985 ובגרסה הקולנועית לאופרת הרוק של The Who מ-1975 Tommy.

היא מצאה אושר עם בעלה השני, מנהל המוזיקה הגרמני ארווין באק. הם החלו לצאת באמצע שנות ה-80, אך התחתנו רק ב-2013.

הזוג התגורר בשווייץ וטרנר קיבלה אזרחות שוויצרית. הוא תרם לה את אחת הכליות שלו ב-2017 לאחר שהתגלה שהיא סובלת מאי ספיקת כליות.

היא סבלה טרגדיה נוספת בחייה עם אובדן בנה הבכור קרייג שהתאבד בשנת 2018. בן נוסף, רוני, שאביו היה אייק טרנר, נפטר בשנת 2022. היו לה גם שני בנים מאומצים, אייק ג'וניור ומייקל, ילדיו של אייק ממערכת יחסים קודמת.

סיפור חייה של טינה הוליד סרט ביוגרפי משנת 1993 בשם What's Love Got To Do With It, שזיכה את אנג'לה באסט במועמדות לאוסקר על גילום הכוכבת; ומחזמר בימתי להיט – בשם ההולם Tina: The Musical. היא הייתה גם הנושא של הסרט התיעודי Tina של HBO ב-2021.

כוכבות רבות הושפעו עמוקות מהקריירה של טינה טרנר, ביניהן: ביונסה, ג'נט ג'קסון, ג'אנל מונה וריהאנה.

טינה טרנר - זמרת שרה
טינה טרנר. שימוש על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
טינה טרנר
טינה טרנר. שימוש על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button