חדשות הארץמבזקים

מרגש: בתום שנתיים של חיפושים הישראלי שנעדר אותר בירדן – "כאילו נולד מחדש"

בתום שנתיים של חיפושים הנעדר שלום רוטבן אותר בירדן, כאשר הוא בריא ושלם, ושב לישראל עם בני המשפחה וצוות יכ"ל (יחידת הכלבנים לישראל).

הנעדר שלום רוטבן, תושב קריית מלאכי בן 27 שנעלמו עקבותיו לפני כשנתיים (2.5.2021), אותר היום (חמישי) כשהוא בריא ושלם בירדן.

שלום אובחן עם פוסט טראומה לאחר שרקטה נפלה ליד ביתו במהלך מבצע "עמוד ענן" בשנת 2012. שלום היה הראשון שהגיע למקום בו מצאו את מותם שלושה בני אדם. מאז מצבו הנפשי הידרדר והוא היה נוהג להיעדר לעיתים תכופות. כשהיעדרותו האחרונה ארכה כשלושה חודשים הוריו פנו לעזרת הציבור, לאחר שלטענתם המשטרה לא עושה מספק מאמצים בכדי לאתר אותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשך למעלה משנתיים רצופות לא היה ידוע מה עלה בגורלו, והיה חשש כבד לחייו. כל אבן נהפכה בחיפושים אחריו. צוותי יכ"ל לא התייאשו ולו לרגע. השבוע, בתום שנתיים של היעדרות, קיבלנו שיחת טלפון מגורם בירדן, שאישר את זהותו והצביע על מיקומו של שלום רוטבן. צוות יכ"ל, ביחד עם בני משפחתו והנציגות הישראלית בירדן, החלו במסע אל עבר שלום רוטבן, עד למפגש המרגש בשטח ירדן.

אין לתאר את ההתרגשות, השמחה והדמעות שפרצו גבולות, כאשר הבן נפל על צוואר אימו. היא הרגישה "כאילו נולד מחדש". בתום הפעילות, צוות יכ"ל יחד עם שלום רוטבן ובני משפחתו שבו לגבולם.

ממשרד החוץ נמסר כי במהלך הימים האחרונים טיפלה קונסולית ישראל ברבת עמון, גלי יצחק בתיאום עם המחלקה לישראלים בחו״ל במשרד החוץ בירושלים בהשבתו לישראל של האזרח הישראלי בסוף שנות העשרים לחייו, שיצא מהארץ לפני כשנתיים.

לפנות בוקר, בתיאום השגרירות בירדן, התקיימה הפגישה המרגשת בין האם והבן לאחר שלא ידעו דבר אודותיו במשך תקופה ארוכה. הקונסולית בנציגות פעלה באופן אינטנסיבי והדוק מול הרשויות המקומיות ובתיאום עם ארגונים ישראלים נוספים לטובת שחרורו של הבן מביה"ח עוד בטרם כניסת החג, על מנת שיוכל לשוב לחיק משפחתו אחרי השנתיים בהם היה נעדר.

ביכ"ל התרגשו מאוד ואמרו: "מכאן אנו למדים שתמיד יש תקווה. אנו אומרים זאת בכל חיפוש אחרי נעדרים, גם כאשר חולף זמן רב מיום היעדרם. אנו מודים לבורא עולם על הנס הגדול הזה!"

מפקד יכ"ל, מייק בן יעקב אמר: "אנו מצדיעים למלאכים מיכ"ל ומהארגונים האחרים שסייעו בחיפושים ובפרט לצוות המשא ומתן וצוות ניהול מבצעים מיוחדים במדינות זרות של יכ"ל שהגיעו יחד עם משפחתו ועם נציג קרן עם ישראל חי לירדן להוביל את המבצע, ושילוו את שלום עד שחצה את הגבול אל תוך ישראל ברגעים אלו. אשרנו מה טוב חלקנו! רק במדינת ישראל יחידת כלבנים אזרחית מסוגלת להגיע לנשיא המדינה בשעה 01:30 לפנות בוקר לעזור לנעדר מסכן… הלוואי ויכ"ל תזכה לעזרה כזו לחלץ ולהציל נעדרים נוספים מהממונים על תחום הנעדרים במדינת ישראל. הלוואי ומקרה זה ישליך על מקרי נעדרים רבים אחרים, ושיכ"ל תקבל את הכלים וההכרה להגיע אל נעדרים רבים אחרים שניתן לאתר ולהציל. העיקר: שלום אותר אחרי שנים של חיפושים וייאוש, ויזכה לחגוג את חג מתן תורה בחיק משפחתו. נס חג מתן תורה התשפ"ג."

ביכ"ל הודו לשורה ארוכה של גורמים שסייעו במהלך התקופה: לנשיא המדינה, מר יצחק הרצוג. לשר החוץ, מר אלי כהן. לקונסולית ישראל בירדן, גלי יצחק. למשטרת ישראל, לצה"ל, למפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי. ליועץ המפכ"ל לענייני חרדים, ניסים לוי, לעוזרת המסורה של הקונסולית, האנדי. לשגריר ישראל בירדן, איתן סורקיס, לסמי, סגן שגריר ישראל בירדן. למנהלת המסורה, אריאלה שמעוני. לאודי, משגרירות ישראל בירדן. לכלל הצוותים במשרד החוץ, למגן דוד אדום. לממשלת ירדן, ועוד גורמים נוספים רבים שהיו שותפים.

חג שמח עם ישראל היקר!

הנעדר שלום רוטבן אותר בירדן
צילום: דוברות יכ"ל

Back to top button