חדשות הארץמבזקים

בשל תנאי מזג אוויר קיצוניים: חל איסור על הדלקת מדורות ואש בשטחים פתוחים

נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי סיים לפני זמן קצר (שישי) הערכת מצב פיקודית לבחינת מוכנות מערך כבאות והצלה למזג האוויר החריג הצפוי בסוף השבוע.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, יתכנו מחר (שבת) תנאי קיצון המעלים את הסבירות להתפשטות שריפות. תחול עלייה משמעותית בטמפרטורות, ייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ וינשבו רוחות ערות. בחלק מהאזורים יורגש עומס חום בינוני עד כבד.

בתום הערכת המצב ושקלול גורמי הסיכון להתפשטות שריפות מסכנות חיים חתם הנציב, רב טפסר אייל כספי על צו האוסר הדלקת מדורות והבערת אש ביישובים, בשטחים פתוחים, ביערות, בפארקים, בשמורות טבע ובגנים. לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נציב כבאות והצלה מסכם את השריפה בירושלים
צילום: כבאות והצלה ישראל

ע"פ הנחיית הנציב, מערך כבאות והצלה יערך בכוחות מתוגברים בשיתוף משטרת ישראל, קרן הקיימת לישראל, ורשות הטבע והגנים לתת מענה מיטבי מהיר לכל אירוע העלול להתפתח לכדי שריפה.

תוקף הצו החל ממחר, (שבת – 27 במאי 2023, ז' בסיון התשפ"ג) בשעה 08:00 בבוקר ,ועד ליום ראשון (28 במאי, 2023 ח' בסיון התשפ"ג) בשעה 08:00.

נציב כבאות והצלה אייל כספי אמר כי "מזג אוויר החריג מעלה את הסבירות להתפשטות שריפות העלולות לגרום לפגיעה בנפש, ברכוש ובערכי טבע. מתוך הבנת גורמי הסיכון השונים כמו גם אחריותנו לשלום הציבור הוצאתי צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים. אני קורא לציבור לגלות אחריות, ולהקפיד על הוראת הצו והנחיות הבטיחות שנקבעו".

למען הסר ספק יובהר כי איסור כללי זה כולל איסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות, לרבות עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים וגזם.

יובהר כי הדלקה יזומה ומבוקרת בתוך מתקן ייעודי להכנת אוכל או לשריפתו (מנגל) או בתוך מתקן ייעודי לחימום אינה כלולה בהוראת הצו ולפיכך מותרת.

Back to top button