מאמריםמבזקים

ישראל במצב חירום. כמו במבצע, דרושה פעולה אמיצה ומדויקת – זו התכנית המעשית

מאת: רס"ן (מיל') ר'

מדינת ישראל נמצאת במצב חירום. כנופיה עבריינית מנסה לבצע הפיכה בלתי חוקית במדינה ולמעוך את שלטון החוק. אנו, יוצאי מערך המבצעים המיוחדים של צה"ל, ואנשי מערך הסייבר ההתקפי, כיום כמעט 800 איש (מספר בלתי נתפס ביחס ליחידות קטנות ורגישות מאוד), היינו בין הראשונים להגיד את זה ככה, פשוט, כבר לפני שלושה חודשים.

הצהרנו על הפסקה מיידית של ההתנדבות למילואים, והבהרנו שבשום מצב לא נשרת רודן, ושנגן על הדמוקרטיה בנפשנו ובגופנו. בלי שום חוכמות, בלי נאומים גדולים.

חטפנו על זה הרבה טינופת שהגיעה ממשרתיו של נתניהו. הוא לא בהכרח היה צריך לשלוח אותם אקטיבית: לפעמים מספיק חיוך של הסכמה. בדיוק כפי שהשבוע הוא ישב וחייך בכנסת ישראל כשהעסקן שמתקרא שר המשפטים ב' (ושר האטום כמובן) קרא ליועץ המשפטי של משרד האוצר "חבלן מקצועי"; בדיוק כפי שהוא חייך בשקט כשקראו לנו ללכת לעזאזל, טרוריסטים ונאצים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבל נתניהו מכיר אותנו, ויודע היטב שזה לא מזיז אותנו מילימטר. הוא יודע שאנחנו לא מפחדים מכלום.

שלושת החודשים שעברו הראו שצדקנו. הכנופיה שועטת קדימה, כל פעם בשיטה אחרת. פעם סלאמי ופעם רוסטביף, זה לא משנה, הבשר הוא אותו בשר מקולקל וקטלני.

יש מצבי חירום בחיים שבהם חייבים לראות את המציאות בשחור לבן. כל ניסיון לחשוב על זה, לנתח רציונלית, לבנות תלי תלים של חישובים – גורם לנזק הרסני. כי כל יום שעובר מנרמל סיטואציה פסיכית דיקטטורית, שבה חדשות לבקרים שרי ממשלה מטנפים ומאיימים על שופטים, על יועצים משפטיים, על כל מי שהוא לא המשטר. אנחנו כבר שם מזמן.

דמוקרטיות מתות לא רק בגלל הרודנים עצמם – הם תמיד אנשים שאיבדו קשר עם המציאות ושמוכנים לשם הצלת עצמם וביצור שלטונם לעשות הכל, כמו הרודן הישראלי המודרני נתניהו, אבל בזה אין חדש. אסור לבזבז עליו זמן. בחתירתו האלימה לריכוז כוח דיקטטורי, ולהתקפה יומיומית על שופטי בית המשפט העליון ועל היועמ"שים ושומרי הסף – הוא איבד סופית את הבסיס החוקי והלגיטימי.

אין לו לגיטימציה לשלוח לוחמים אל שדה הקרב. אין לו לגיטימציה להורות על מלחמה. הוא מוחרם בעולם. תמיד העריץ את פוטין – אז עכשיו הוא פוטין.

נירמול אזור הדמדומים הזה הוא הרסני. כבר היום מיליוני ישראלים שואלים את עצמם "למה שאסכן את חיי" או "למה שאשלם מסים" אם הממשלה מועכת את החופש הבסיסי ביותר. זו סכנה מוחשית מאוד; מי שחושב שהם פשוט ילכו לעזאזל ונסתדר בלעדיהם, חי בסרט רע.

דמוקרטיות מתות בגלל שהמערכים שמשרתים את אותו רודן נרדמים, או מאמינים לאשליות, או מקוים לטוב, ובכך הופכים למשרתי רודן. לפעמים אלו גם אנשים טובים עם כוונות טובות. אבל התוצאה הרסנית. ורק התוצאה חשובה. קשה מאוד לפעמים לראות את הגבול, אבל לצערנו כרגע מאוד קל: הגבול הוא כאן. בעצם, כבר עברנו אותו לפני ארבעה חודשים. אבל העוצמה בידינו, והיא אדירה.

דמות - איש - גבר - לילה - רחוב
אילוסטרציה

לכן התכנית המעשית עכשיו היא פשוטה:

ראשי האופוזיציה צריכים לחדול מיידית את שיחות הפייק בבית הנשיא, להתעקש על גניזת חקיקה והפסקת התקפות המשטר על ביהמ"ש ושומרי הסף, באופן מלא ומיידי, ורק אז – לחתור להידברות אמת לקראת חוקה. עד שאין גניזת חקיקה והפסקה מוחלטת של התקפות השלטון על ביהמ"ש ושומרי הסף – האופוזיציה כולה, כאיש אחד, צריכה לנטוש באופן קבוע את הכנסת, ולפתוח שביתת שבת מול בית הנשיא. ממילא אין להם השפעה על הנעשה בפרלמנט, אז שלפחות כל העולם יראה שיש עכשיו דרמה איומה, ושאין דמוקרטיה בישראל.

כרגע גנץ, בחתירתו לממלכתיות אינסופית שלא אומרת כלום בפועל, גורם לנזק אדיר לדמוקרטיה. אין מה לחשוש בכלל מה"בליים גיים" מהסיבה הפשוטה ששיחות הפייק היו מלכתחילה רק טריק בידי נתניהו לקניית זמן ולגיטימציה; נתנו לזה צ'אנס במשך שלושה חודשים ארוכים אך התמונה כעת ברורה, ובשנייה שיהיה לו נוח ומתאים הוא יפסיק אותן ויאשים את האופוזיציה, כך שהתוצאה ידועה מראש.

במקביל, אחינו המילואימניקים ב"אחים לנשק" והטייסים – אני שומע שקרב היום שבו גם אתם תכריזו על אי-התנדבות למילואים, במאסות שילכו ויגדלו. הנשיא הרצוג חייב להחליט מיידית אם הוא משרת רודן או נשיא של מדינה דמוקרטית. עד כה הוא לא הראה אומץ, ומתנהל כמו שליח או"ם. אתה לא מהאו"ם, ובחוסר האומץ שלך אתה מכשיר דיקטטורה. כל דיקטטור צריך נשיא נוח, תזכור את זה. בינתיים אתה נשיא מאוד נוח לדיקטטור.

הרמטכ"ל וראשי השב"כ והמוסד – כולם אנשים טובים שצמחו אצלנו במערך המ"מ – צריכים לעמוד זקוף ולהכריז עכשיו את האמת: ישראל היא מדינה עוצמתית, אנו יכולים לכל איום חיצוני, והאיום הקיומי היחיד על ישראל הוא מבפנים – קריסת הדמוקרטיה ושלטון החוק. כמו כן עליהם להצהיר שהם יצייתו בכל מקרה לפסיקת בג"ץ והיועמ"שית.

הקהל השפוי בליכוד: אל תקנו את האמירות כאילו אנחנו חבורת שמאלנים שפועלים עם כסף איראני, כמו שהרודן מפמפם. אולי זה חידוש עבורכם, אבל רבים מאוד מאנשינו מצביעי ימין. אני עצמי הצבעתי לליכוד ולנתניהו פעמיים לפני כמה שנים, כשעוד היה דמוקרט אחראי. אינני כותב זאת כדי להתחנף לאיש, אלא כדי לקרוא לכם – אתם יודעים שמה שקורה עכשיו הוא הרסני, קומו והשמיעו קול ברור. אין דבר כזה הליכה עיוורת אחרי מנהיג, זה תמיד נגמר רע.

כל הגורמים הנ"ל ימדדו בימים הקרובים באומץ הלב האזרחי שלהם. אסור להם להכזיב. מוחקי הכפרים והדמוקרטיה אינם אחיי ולעולם לא יהיו. איתמר העבריין, בצלאל מוחק הכפרים, ואבי מעוז הפנאט החשוך – אין להם לגיטימציה להנהיג את ישראל. עד לפני כמה שנים כל ראשי ממשלות הליכוד לא לחצו יד לאנשים כאלה, ויצאו מהמליאה כל אימת שדומיהם דיברו.

אבל כל שאר האנשים השפויים והמתונים שאינם חושבים כמונו, ושדוגלים ברפורמה – אחיי אתם. איננו מחפשים להכניע אתכם. אין לנו שום מטרה להפיל ממשלה שנבחרה. ברור לנו שהפתרון הנכון והמאוזן יגיע בסופו של דבר בהידברות. אבל, הידברות כזו תוכל להתקיים אך ורק בלי אקדח לרקה, בלי התקפות על שופטים ושומרי סף, בלי ארס, ועל בסיס עצמאות בית המשפט ומגילת העצמאות.

אין לי ספק שתהיה תקופה קשה, ואין לי ספק שהדמוקרטיה תנצח. תדע כל אם עבריה שבניה יגדלו בדמוקרטיה לנצח, וידע כל דיקטטור עברי שחבל לו לנסות. עד אז – אלה המילואים שלנו.

Back to top button