איראןמבזקים

איראן חשפה טיל בליסטי חדש בעל יכולות משודרגות שיכול לפגוע בישראל

איראן חשפה אתמול (חמישי) טיל בליסטי חדש בשם ח'יבר. טיל משודרג מהדור הרביעי מסוג "חוראמשהר" (Khorramshahr 4), בעל יכולות משופרות המסוגל להגיע לטווח של כ-2,000 קילומטרים ולשאת ראש נפץ של 1,500 ק"ג. לטענת האיראנים מהירותו מחוץ לאטמוספירה מגיעה ל-16 מאך (19,760 קמ"ש).

שר ההגנה האיראני, מוחמד רזא אשטיאני אמר בטקס הסרת הלוט של הטיל הבליסטי: "אנו חושפים היום את הטיל הבליסטי האסטרטגי חוראמשהר 4, אשר הוא שדרוג של הטילים הקודמים. אנו מציגים נתיב שיפור יכולות הטילים של הרפובליקה האסלאמית של איראן. טיל זה הוא פרי מאמצים רבים של המדענים שלנו בארגון התעשיות האוויריות במשרד הביטחון שנמשכו שנים."

שר ההגנה האיראני, מוחמד רזא אשטיאני.
שר ההגנה האיראני, מוחמד רזא אשטיאני. צילום: מוחמד רזא אלימדדי, "אירנא"

אשטיאני הוסיף כי "אחד המאפיינים הבולטים של הטיל הזה הוא הימנעות ממכ"ם ומעבר דרך ההגנה האווירית של האויב. טווח הטיל הזה הוא 2,000 קילומטרים עם ראש קרב בעל כוח נפץ גבוה מאוד. ל"חוראמשהר" יש את היכולת להשתמש בראשי נפץ שונים, ויכולתו לנוע ולהתכונן בזמן הקצר ביותר היא נקודה חשובה מאוד. המסר של משרד הביטחון בחיזוק ושיפור יכולות ההגנה לאויבים הוא שאנו נחושים להגן על המדינה ועל הישגי המהפכה האסלאמית. הראינו לאויב שהם לא יכולים לעצור את הנוער שלנו מלהתקדם ולהצליח. המסר של פעולה זו עבור חברינו הוא לסייע לשלום וליציבות באזור ולספק תמיכה מקיפה לחברינו ולמדינותינו הנמצאות בנתיב הלחימה נגד מערכת השליטה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר משרד החוץ האיראני, נאצר כנעני אמר כי "חשיפת הטיל הבליסטי "חוראמשהר" מהדור הרביעי בשם ח'יבר הוא סמל נוסף של רשות הביטחון בנוסף למדיניות החוץ המכובדת של המדינה בהבטחת האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של כוח ועצמאות איראן."

דובר משרד החוץ האיראני
נאצר כנעני, דובר משרד החוץ האיראני

דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר התייחס לחשיפת הטיל הבליסטי האיראני ואמר: "אמרנו בבירור שפיתוח והפצת טילים בליסטיים על ידי איראן הם איום רציני על הביטחון האזורי והבינלאומי ומהווה אתגר חשוב בתחום אי-הפצת נשק גרעיני."

צילום: מוחמד רזא אלימדדי, "אירנא"
טיל בליסטי איראני - ח'יבר
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"
טיל בליסטי איראני - ח'יבר
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"
טיל בליסטי איראני - ח'יבר
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"
טיל בליסטי איראני - ח'יבר
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"

Back to top button