מבזקיםמשפטי/פלילי

"בלתי נתפס": מחבל ניסה לחטוף נשק מלוחם צה"ל – וזכה להסדר טיעון מקל

לבית המשפט הצבאי ביהודה הוגש לפני מספר ימים בידי התביעה הצבאית, הסדר טיעון מקל, למחבל עמר אלחטיב שניסה לחטוף את נשקו של לוחם צה"ל תוך שהוא נאבק עמו במשך דקות ארוכות ופצע את הלוחם סמוך לבסיס נבי מוסא לפני כשנתיים. במסגרת הסדר הטיעון מבקשת התביעה כי על אלחטיב יגזרו 40 חודשי מאסר בלבד ותשלום פיצויים בסך 8,000 ₪ ללוחם.

בדיון שהתקיים השבוע הגיע הלוחם יחד עם עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מייצג את הלוחם, והביע התנגדותו בבית המשפט להסדר הטיעון. הלוחם אמר לשופטים במהלך הדיון: "אני רוצה שתבינו את התחושה שלי, תחושה שאתה עומד למות במשך עשר דקות שלמות, אתה לא רואה כלום תוך כדי, אתה מפחד למות ואתה נאבק וזה לא נגמר, זה קרב לחיים ולמוות… אני הרגשתי שאני עומד למות, זה יהה ניסיון לרצח. חשבתי שהמחבל יקבל 15 שנות מאסר במינימום, זה שאני יודע שהוא ישתחרר בקרוב מחזיר לי את כל הפחדים". בנוסף, תיאר הלוחם לשופטים את הנזקים והפציעות עימן הוא מתמודד מאז הפיגוע ועד היום.

בפיגוע שאירע בחודש מאי 2021 עמד הלוחם ששירת אז בחטיבת כפיר בתחנת אוטובוס סמוך לבסיס נבי מוסא. אלחטיב שנסע ברכבו זיהה אותו, ירד מרכבו, התיז לעברו גז פלפל וניסה לחטוף את נשקו. הלוחם נאבק במחבל דקות ארוכות לאחר שרוסס בגז פלפל עד אשר השתלט עליו בסיוע שוטר מג"ב שהגיע למקום. במהלך המאבק נחבל הלוחם פעמים רבות וחש סכנה רבה לחייו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הלוחם תקף את ההסדר שהוגש ואמר: "לא נתפס שמחבל שניסה לחטוף נשק מחייל, השפריץ עליו גז, הכה אותו באגרופים רבים ואך בשל אומץ ליבו של החייל לאחר מאבק ממושך של חיים ומוות הצליח החייל בנס לגבור עליו יזכה בהסדר מקל שכזה. ניתן לשער מה היה קורה לו המחבל היה מצליח במזימתו ונוטל נשק m16 מחומש לידיו. בלתי נתפס שעוד שנתיים וחצי המחבל משוחרר לחופשי ומקבל הזדמנות שנייה. לא צריך להיות עם דוקטורט כדי להבין את המשמעות של חטיפת נשק אלימה ביהודה ושומרון מחייל".

"הנזק של החייל שראה את המוות מול עיניו במשך דקות רבות עצום אך גם פוטנציאל הנזק לולי הקרבתו של החייל עצום פי כמה וכמה. טרם ניתן גזר דין ועל כתפי בית המשפט האחריות לבחון האם הסדר הטיעון עומד באמות מידה הגיוניות. אנו דורשים מבית המשפט לעשות את המחויב, לבטל את הסדר הטיעון ולהשית על המחבל שנות מאסר רבות ככל שניתן", הוסיף בלייכר.

הלוחם בעת שירותו הצבאי. צילום: באדיבות המצלם
הלוחם לאחר פציעתו. צילום: באדיבות המצלם

Back to top button