מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת "ג'נרל טרייד": שניים מואשמים בגניבה של כמעט 20 מיליון ש"ח

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד דודו רוזנצווינג (38), שגיא קדם (54) וקבוצת "ג'נרל טרייד" שבבעלותם, בחשד שרימו את לקוחותיהם, גנבו 19,855,632 ₪ והעלימו הכנסות בגובה 39,126,565 ₪.

מכתב האישום שהגיש עו"ד אלעד ברק עולה כי רוזנצוויג וקדם הינם מורשי חתימה בחשבונות הבנק של ארבע החברות בקבוצה, General Trade Global Ltd, ג'י. טי. גלובל ישראל בע"מ, ג'י. טי. ג'י מרקטינג בע"מ וסימפל טרייד ד. אר. אס בע"מ. בין השנים 2012-2018 הציעו השניים לציבור הרחב בישראל שירות במסגרתו יוכלו לסחור בניירות ערך בבורסה של ניו-יורק, באמצעות תוכנת מחשב. השניים קיבלו מלקוחות רשות לפעול בכספם תוך התחייבות להפרידו מכספי הקבוצה וכי הכסף שיפקידו הלקוחות ישמר כפיקדון לשם סחר במניות בבורסה, בו החברה לא תעשה שימוש לצרכיה, למעט גביית עמלות בגין העברת פקודות מכירה או קניה.

במטרה למקסם את כמות הכספים שלקוחות הקבוצה יפקידו, הציגו הנאשמים מצגי שווא ללקוחות החברה ולציבור הרחב לפיהם קבוצת ג'נרל טרייד פועלת בהתאם לתנאים הרגולטורים המקובלים בשוק, כי כספיהם ישמרו שמירה נאמנה בהתאם להרשאה ושלקוחות הקבוצה יוכלו לקבל את יתרת כספם תוך זמן קצר במידה וידרשו זאת. בניגוד לכך שלחו רוזנצוויג ושגב יד בכספי המסחר, ערבבו אותם יחד עם כספי החברה והשתמשו בכספי המסחר לשלל מטרות הנוגדות את ההרשאה, למשל תשלומי שכר לעצמם ולעובדי החברה, תשלומים לספקי הקבוצה, הקמת מיזמים פרטיים חדשים בחו"ל והכל בסכום של כ-19,855,632 ₪. על מנת שתכנית המרמה וגניבת כספי המסחר לא יתגלו עם דרישת לקוחות הקבוצה לקבלת יתרת כספי המסחר, שילמו השניים ללקוחות כספים מתוך כספי המסחר המעורבבים ובכך שלחו יד בכספי לקוחות אחרים. בשל הגניבה שביצעו הנאשמים נכנסה קבוצת ג'נרל טרייד למצב קיצוני של חדלות פירעון עד אשר נאלצה לחשוף במהלך 2018 ללקוחותיה כי כספי המסחר שלהם לא יוחזרו וכי הקבוצה סוגרת את שעריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל לכך והחל משנת 2015, דיווחו רוזנצוויג ושגב בכזב כי קבוצת ג'נרל טרייד מנוהלת ונשלטת בחו"ל ושהיא משלמת מס על הכנסותיה בהתאם לדין בחו"ל. בניגוד לדיווח, קבוצת ג'נרל טרייד נשלטה והתנהלה מתחומי מדינת ישראל ובכך נמנעה מלשלם מס על הכנסות הנאמדות בשווי 39,126,565 ₪ בין השנים 2015 עד 2018. הנאשמים הלבינו את הרכוש האסור שהתקבל ממעשי המרמה, הגניבה ועבירות המס במטרה להסוות את מקורו בכך שערבבו את הרכוש האסור יחד עם רכוש אחר, בכך שהעבירו אותו לתאגידים אחרים בשליטתם ובהשקעתו בהקמת תאגידים חדשים תוך הצגה כוזבת כי הרכוש לגיטימי ונקי מכל זכות.

כתב האישום מייחס לרוזנצוויג, לשגב ולקבוצת ג'נרל טרייד עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, איסור הלבנת הון ופעולה ברכוש אסור. כמו כן, לכולם פרט לחברת סימפל טרייד מיוחסות גם עבירות לפי פקודת מס הכנסה, מסוג "השמיט מתוך דו"ח על פי הפקודה כל הכנסה שיש לכללה בדו"ח", ו-"השתמש בכל מרמה ערמה או תחבולה, או הרשה להשתמש בהן בכוונה להתחמק במס או לעזור לאדם אחר להתחמק ממס". לרוזנצוויג מיוחסת בנוסף עבירה של מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח.

אזיקים - כסף - דולרים
אילוסצטרציה. צילום: Image by wirestock on Freepik

Back to top button