חדשות הארץמבזקים

לפני 22 שנה: הפיגוע הרצחני בדולפינריום שגבה את חייהם של 21 בני נוער ופצע 120 נוספים

הערב (ראשון) התקיים בתל-אביב טקס התייחדות לזכרם של קורבנות פיגוע הטרור בדולפינריום, במעמד שר העלייה והקליטה ח"כ אופיר סופר, ומנכ"ל המשרד, עו"ד אביחי כהנא.

זה קרה לפני 22 שנה, ב-1.6.2001, ליל שבת, חצי שעה לפני חצות, התרחש אחד הפיגועים הקשים ביותר שחוותה החברה הישראלית. המוני צעירים נהרו למועדון הריקודים 'דולפי' ששכן במתחם הדולפינריום שבחוף ת"א. בזמן שצעירים רבים משתרכים בתור למועדון, מחבל בן עוולה החריד את אזור הבילוי ורצח 21 בני נוער צעירים והביא לפציעתם של 120 צעירים נוספים שכל מבוקשם היה לצאת וליהנות.

20 מן הנרצחים היו עולים חדשים שעלו מחבר העמים. אחד הנרצחים היה צבר. הגיל הממוצע של כל הנרצחים היה 16. מאז, החליט משרד העלייה והקליטה לקחת את היוזמה ולהנציח את זכרם. בכל שנה, זה 22 שנים, שהמשרד מקיים טקס התייחדות לזכרם, בהשתתפות עיריית ת"א, בכירי משרד העלייה והקליטה ומשפחות הקורבנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר העלייה והקליטה, ח״כ אופיר סופר אמר בטקס: ״אני זוכר היטב את התקופה הזאת, תקופת האינתיפאדה השנייה. אני זוכר את הפיגועים הקשים הללו, והפיגוע הנורא הזה היה פיגוע שזכרתי היטב. מדובר בפיגוע קשה מאוד בגלל המספר הרב של הנפגעים ובשל העובדה שכמעט כל הפצועים וההרוגים היו צעירים ועולים חדשים. זה בדיוק הסיפור של הפיגוע הזה. הסיפור של זכותנו על הארץ הזאת, הסיפור של העלייה ארצה. יש לנו חובה לזכור את הסיפור הזה כי זה חלק מהסיפור הישראלי של כולנו. יהי זכרם ברוך.״

טקס זיכרון - דולפינריום
צילום: שירה קרישר
טקס זיכרון - דולפינריום
צילום: שירה קרישר
טקס זיכרון - דולפינריום - אופיר סופר
צילום: שירה קרישר
טקס זיכרון - דולפינריום - אופיר סופר
צילום: שירה קרישר

Back to top button