מבזקיםפוליטי / מדיני

"לגבי ערוצי התעמולה – בקרוב מאוד הכוח יהיה בידיים שלכם"

שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי ממפלגת הליכוד השתתף באירוע לרגל חג השבועות בישוב זמרת שבעוטף עזה. במהלך האירוע נשא השר דברים והתייחס לרפורמה המשפטית, לערוצי התקשורת ולמצב הבטחוני באזור.

בפתח דבריו אמר: "בשבוע שעבר אישרנו את תקציב המדינה בכנסת. למרות שהשמאל והתקשורת ניסו ליצור סדקים ומשברים בקואליציה, והפעילו מכונות עשן דרך מהנדסי התודעה שלהם בתקשורת בנסיון להבעיר אש, הוכחנו לכולם שממשלת הימין חזקה מתמיד. העברנו תקציב שדואג לביטחון, לכלכלה, לפריפריה ולעתיד המדינה! וזהו רק פרי ביכוריה של הממשלה הזו. בסיס מצויין ליציבות, משילות ומאבק ביוקר המחיה. רק התחלנו. לגבי הרפורמה המשפטית, אנחנו קוראים להידברות ומקווים להגיע להסכמות רחבות, אבל אנחנו גם לא רוצים לחיות במדינה שבה מיעוט שמתנהל בכוח כופה את דעתו על הרוב. אף אחד לא רוצה לחיות במדינה שבה ״כל דאלים גבר״. אתם יצאתם, הצבעתם ובחרתם, ואתם אלו שתקבעו. ״קול המון כקול שדי״. ולכן אני אומר כאן בצורה ברורה, אם לא נצליח להגיע להסכמות, נמשיך ונממש את המנדט שקיבלנו מכם. בשום שכל ובנחישות. ולשמאל נגיד, תנוח דעתכם, תנוחו קצת. או שתמשיכו לספור את שבועות המחאה עד 200, כשזה בערך גם מספר המוחים שיישארו עד אז. כל השאר יבינו שבצד השני יש בקושי חיקוי עלוב, לא תורה ולא דר ממשלת הימין תשלים את ימיה בעזרת השם."

עוד אמר קרעי: "לא סתם אני בוחר לקיים את האירוע הזה שנה אחר שנה דווקא כאן, בזמרת, במקום בו גדלתי ובמקום בו אני מגדל את ילדיי. אני רוצה להעביר מכאן מסר: שממשלת הימין, הליכוד וגם אני הקטן, נדאג להפוך את הפריפריה למרכז! יבואו ימים שבהם לא יבקשו עוד ״דין הדרום כדין תל אביב״, אלא מהם תבוא הבקשה ״דין תל אביב כדין הדרום״. מי שירצה מקום טוב לחיות בו, מכל הבחינות, יעבור לכאן. איכות סביבה, בטחון, תעסוקה, חינוך, בריאות, תחבורה, ה-כל. נדאג לשוויון הזדמנויות ולגבי ערוצי התעמולה, בקרוב מאוד הכוח יהיה בידיים שלכם, אתם תוכלו להשפיע באמצעות השלט ולגרום לכך שאמירות מסיתות כנגד ציבורים שלמים, לא ישתלמו להם יותר. אתם תוכלו להשפיע ולגרום לכך שבקרוב מאוד התקשורת בישראל תשקף את מגוון הדעות בציבור, בוודאי ובוודאי השידור הציבורי שיעבור טרנספורמציה מכינור שני בשידורי התעמולה למנצח על תזמורת מגוונת בכל צבעי הקשת. בתמיכת ראש הממשלה דאגנו לתקציב ייחודי לעידוד התחרות בתחום החדשות והאקטואליה, תקציב שעתיד לעבור בהמשך דרך משרד ראש הממשלה, ויוסיף צבע ומגוון לתוכניות החד גוניות הקיימות כיום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום,אמר: "אנחנו דואגים גם לגיוון ההון האנושי בתחום התקשורת. בשבועות הקרובים ייצא קול קורא לקידום תוכניות העשרה לצעירים בתחומי התקשורת, בדגש על הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. רפורמת השידורים שלי תוגש בקרוב כהצעת חוק מקיפה לכנסת. בין השינויים הרבים, סגירת המועצות הקומוניסטיות שהגבילו וחסמו ערוצים חדשים, חופש במודל העסקי שיוביל להורדת מחירים, ביטול המגבלות האזוריות על תחנות רדיו פרטיות ואפשרות לשדר בפריסה ארצית ועוד ועוד. אתגרים רבים עומדים בפנינו, בתקשורת, במשפט, ובהורדת יוקר המחיה. נכנסתי לכנסת עם דגל חברתי כלכלי של מאבק בקרטל הבנקאי שהולך ומתעצם על חשבון דמעות העשוקים. אינני מתכוון להרפות מהנושא הזה. שוחחתי על כך מספר פעמים עם ראש הממשלה, כולל בשבוע האחרון בליל התקציב. אני מברך על הקמת ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה, ומתכוון להמשיך באמצעותה במאבק החשוב הזה."

שלמה קרעי - גלית דיסטל אטבריאן
ארכיון. צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button