מבזקיםפוליטי / מדיני

"אם אתה דרוזי ידעת שזו מדינה יהודית אבל חשבת שזו גם מדינה הגונה – עד היום"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, נשא לפני זמן קצר (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳ ובדבריו התייחס למגזר הדרוזי. לטענתו, הממשלה צפויה להעביר חוק שיפגע במגזר ויפלה אותו לרעה.

בפתח דבריו אמר: "תדמיינו לרגע, תנסו, שאתם דרוזי. דרוזי צעיר, שהיה לוחם בגולני. היה בג'נין ובשכם. סיכן את חייו פעם אחר פעם. יש לו בן דוד שנהרג בפעולה. קבור בבית הקברות בבית ג'אן. אמא שלו לובשת רק שחור. דרוזי שהוציא תואר ראשון, והוא עובד, ומשלם מיסים, וכמו כל הצעירים בגילו לא יודע איך הוא יקנה דירה."

עוד אמר: "דרוזי שעושה מילואים כל פעם שקוראים לו. כל פעם שיש סגר, לפחות שלושה חגים בשנה. יש לו בדיחות על זה עם החברים בגולני, על זה שליהודים יש כל כך הרבה חגים. היום ממשלת ישראל הודיעה לו שהיא עומדת להעביר החלטה שאומרת לו – אתה רק דרוזי. הם קוראים לזה חוק הציונות, אבל זה לא ציונות. זו גזענות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לפי החוק הזה אם יהודי השתמט מהצבא, הוא יקבל יותר ממנו. אם יהודי היה בישיבה בזמן שהוא לחם בשכם, הוא יקבל הנחה גדולה יותר בקניית דירה. אם הוא והיהודי ינסו להתקבל לאותה עבודה, היהודי יתקבל והוא לא, כי הוא דרוזי. אם אתה דרוזי, אתה תמיד ידעת שזו מדינה יהודית, אבל חשבת שזו גם מדינה הגונה, שמתייחסת אליך בכבוד. עד היום." הוסיף.

לסיום, אמר: "שרי ממשלת ישראל, עוד לא מאוחר מדי. לפני שאתם מעבירים את החוק הזה, תחשבו איך מרגיש הבוקר לוחם דרוזי, שהבן דוד שלו קבור בבית ג'אן."

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתגובה ללפיד: "אתה בור ושקרן גם יחד. ההצעה לא רק שלא מתעדפת יהודים, אלא קובעת מפורשות שחיילים ובוגרי צה"ל מכל מגזר שהוא, יקבלו בדיוק כמו אחרים. לפחות גם חברי המפלגה שלך מזהים את השקרים שלך וחבר הכנסת בן ברק ממפלגתך הצהיר הבוקר על תמיכה. אפילו במפלגה שלך הפכת לשמאל קיצוני שמתנגד לציונות."

יאיר לפיד - יש עתיד
ארכיון. צילום: אלעד גוטמן

Back to top button