מבזקיםפוליטי / מדיני

התשובה המפתיעה של השר בן גביר לתושבי דרום תל אביב שעתרו לבג"ץ

תושבי שכונת נווה מדרום תל אביב הגישו עתירה נגד מדינת ישראל, בטענה כי האכיפה בדרום תל אביב אינה מספקת והם מופלים לרעה ביחס לאזורים אחרים במדינה.

התושבים ביקשו מבית המשפט לחייב את הרשויות "לסגור לאלתר את בתי הבושת" באזור, "לנקוט פעולות אכיפה וענישה כנגד סוחרי הסמים ולסגור את התחנות לממכר סמים ואת המסבאות הבלתי חוקיות".

בתשובה מפתיעה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, באמצעות הפרקליטות, נכתב: "מהמידע העובדתי שהוצג לשר לרבות הממצאים שעלו בביקורת שביצע מבקר הפנים של המשרד לביטחון לאומי בתחנת שרת, השר לביטחון לאומי סבור שעבירות בתחום הזנות והסמים לא נאכפו על ידי מחוז תל אביב במשטרת ישראל בצורה מספקת באזור נשוא העתירה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף השר "יצוין, כי בארבעת החודשים האחרונים הגבירה המשטרה באופן משמעותי את פעילות האכיפה בעבירות אלה וזאת בהתאם למדיניות השר לביטחון לאומי".

"יחד עם זאת", נכתב בתשובה "נוכח המצב בו עבירות אלה עדיין לא נאכפות באופן התואם את מדיניות השר, מבקש השר לציין בפני בית המשפט כי ינחה את המשטרה להגביר את פעילות האכיפה ולסגור בהקדם האפשרי את כל בתי הבושת ותחנות הסמים בגזרת תחנת שרת, ובכוונתו לעקוב ולפקח על טיפול המשטרה בעניין זה".

לסיום הציג השר את עמדתו: "בנסיבות אלה סבור השר כי יש להותיר את ההחלטה בדבר הוצאת הצו המבוקש לשיקול דעת בית המשפט הנכבד".

איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button