צרכנות

מהו איטום גגות?

קרדיט לתמונה canva

תהליך איטום גגות נפוץ בעיקר לפני עונת הגשמים, אך תהיה זולה יותר בתקופות החמות. תהליך איטום גגות כולל מספר שלבים, כאשר חשוב לציין שאיטום הגגות אינו מונע בלבד על ידי גשמים, אלא יש מקרים בהם קיימת נזילה ולכן נצטרך להיעזר בשירותי אינסטלציה לצורך איתור נזילה. ריכזנו עבורכם את כל המידע אליו אתם נדרשים בכל הנוגע לאיטום גגות.

כיצד אוטמים גגות?

איטום גגות הינו תהליך בו אנחנו אוטמים את הגג ובכך מונעים חדירה של מים, הן בשל תנאי טבע והן עבור נזקים בחומר כמו צנרת, דודי שמש וכד'. תהליך איטום גגות מתבצע בעיקר לפי השיטות הבאות:

  1. זיפות גגות – זיפות גגות היא מבין השיטות המסורתיות בו בעל המקצוע נעזר בזפת כדי לאטום את הגג. כיום לקוחות רבים בוחרים בשיטה זו בשביל לחזק איטום ולחסוך בעלויות, שכן שיטה זו נחשבת לזולה ביותר. עד כמה היא אפקטיבית? זיפות גגות נחשב לאפקטיבי וכמו כן, נוח למקרים בהם יש אלמנטים שונים על הגג כמו מזגנים, דודי שמש ואחרים. המחיר לזיפות גגות נקבע בהתאם לסדר גודל השטח של הגג.

 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. יריעות ביטומניות – לא סתם התהליך הזה בא במקום שני. כאשר אנחנו אוטמים גגות חשוב לציין שלא ניתן לשלב בין חומרים שונים, אלא אם אנחנו מבצעים איטום בחומר אחר מכפי שהיה בעבר נצטרך לנקות את השטח כולו מהחומר הקודם. עם זאת, כאשר מדובר על יריעות ביטומניות וזפת אנחנו כן יכולים להשתמש בשני החומרים האלה, מכיוון שהבסיס שלהם זהה. יריעות ביטומניות הן יריעות מתקדמות יותר מזפת, הן עשויות מתערובת של גומי ופלסטיק. יריעות ביטומניות נחשבות ליוקרתיות ולרוב ניתן ורצוי לאטום בשתי שכבות, עם זאת חשוב לציין שכאן מדובר על פתרון לטווח ארוך.

 

  1. חומרים אקריליים – איטום בחומרים אקריליים יכול להיות מבוצע באמצעות התזה או מריחה. חומרים אלו נחשבים יותר נכונים לגגות קטנים, או כאשר מדובר על גג שלא בוצע עליו שכבת איטום קודמת. אם נשווה במחיר חומרים אקריליים ליריעות ביטומניות, נוכל לראות פער מחירים של בין 15% ועד 20%, כאשר חומרים אקריליים נחשבים למוזלים יותר. חשוב להדגיש, במקומות בהם מערכת הניקוז אינה הותקנה בצורה ראויה, חומרים אקריליים לא יבצעו את העבודה בצורה טובה.

 

  1. חומרים פוליאוריטנים – חומרים פוליאוריטנים הם מעין דבר תעשייתי אשר גם הוא יכול להיות מבוצע באמצעות התזה או מריחה. חומרים אלו שימושיים לא רק עבור גגות, אלא גם עבור חלונות, דלתות ואיטום פנימי. היתרון המשמעותי של חומרים פוליאוריטנים יבוא לידי ביטוי ביכולות כיווץ ומתיחה.

 

איטום גגות – מחירים

 

סוג איטום מחיר למ"ר הערות
איטום בחומר אקרילי 45-90 ש"ח המחיר הנמוך מתייחס להיקף עבודה רחב.
איטום בחומרים פוליאוריטנים 100-180 ש"ח יש מחיר מינימום לשטח עבודה, בדרך כלל 30 מ"ר.
איטום ביריעות ביטומניות (שכבה בעובי 4 מ"מ) 90-110 ש"ח המחיר אינו כולל תיקונים, הרמת דודי שמש וכד'.
איטום ביריעות ביטומניות (שכבה בעובי 5 מ"מ) 110-150 ש"ח המחיר אינו כולל תיקונים, הרמת דודי שמש וכד'.
זיפות גגות 30-60 ש"ח המחיר אינו כולל הרמת דודי שמש ותיקונים.

 

אודות איטום טל

חברת איטום טל הינה חברה המתמחה באיטום גגות, החברה פועלת באזור המרכז וירושלים. לחברה מגוון פתרונות איטום, החל מחומרי איטום מתקדמים ועד שיטות איטום כמו איטום בסנפלינג, שיקום בטון, הכנת משטחים לאיטום ופתרונות באיטום למעטפת מבנה לקויה. החברה דוגלת בעבודה בשקיפות מלאה מול כל לקוח ולקוח, ומתאימה את עצמה לפרויקטים בצורה מקצועית והוגנת.

קרדיט לתמונה canva

Back to top button