מבזקיםפוליטי / מדיני

"כל הציבור במדינת ישראל מבין בדיוק כמה קריטית הוועדה למינוי שופטים"

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי נשאה לפני זמן קצר (שני) דברים בישיבת הסיעה השבועית, ובה התייחסה למשא ומתן בנוגע לחברי הוועדה למינוי שופטים.

מדברי של מיכאלי: "לפני שנתיים, ערב הקמת ממשלת השינוי היו עליי ועלינו לחצים אדירים להפסיק להתעקש על הוועדה למינוי שופטים. אמרו לנו אתם מסכנים את הקמת ממשלת השינוי. תוותרו, תוותרו, תוותרו על הוועדה למינוי שופטים. כמה תדרוכים, כמה חצאי אמיתות רצו אז באוויר, הכל כדי שנוותר כבר על הוועדה למינוי שופטים."

עוד אמרה: "לא ויתרנו, וראו זה פלא – גם שמרנו על הוועדה למינוי שופטים, גם עמדנו בראשות ועדת החוקה וגם הוקמה ממשלת השינוי. היום לשמחתי כל הציבור במדינת ישראל מבין ומבינה בדיוק כמה קריטית הוועדה למינוי שופטים על השמירה על הדמוקרטיה של מדינת ישראל. בוועדה למינוי שופטים עמד בראשה שר המשפטים לשעבר גדעון סער וח"כ אפרת רייטן ייצגה את כל המחנה הדמוקרטי הליברלי והם עשו עבודה מאוד טובה במינוי שופטים שטובים לכל מדינת ישראל וישמרו על הדמוקרטיה שלנו. לכן, אני קוראת לחבריי באופוזיציה, זה הזמן להתכנס ולהחליט ביחד על מועמדת מוסכמת לוועדה למינוי שופטים. כזאת שתהיה מוסכמת על כל הסיעות מהאופוזיציה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הבחירה צריכה להיות מבוססת על שני קריטריונים- האחד, היכולת להיבחר. מדובר בהצבעה חשאית ויש חשיבות לזה שתוכל להיבחר המועמדת או המועמד שנציג. שתיים, כמובן שתהיה מועמדת עם ניסיון והכלים המתאימים כדי להביא לתוצאות הכל כך נדרשות בתוך הוועדה למינוי שופטים. ככה שנשמור על מה שהמחנה הדמוקרטי ליברלי יוצא בשבילו לרחובות כבר 20 שבועות ברצף והמחאה אומרת בצורה מפורשת לא נוותר על הדמוקרטיה שלנו. כולנו מבינות ומבינים היום כמה חשוב לעשות את זה מתוך הוועדה למינוי שופטות ושופטים." הוסיפה.

לסיום, אמר: "כאמור אפרת רייטן עשתה את זה בשנה שעברה בצורה טובה במיוחד ולכן אנחנו לגמרי רואים אותה כמועמדת המתאימה ביותר לתפקיד. במקביל, אין שום ספק שהאופוזיציה צריכה לבחור מועמד או מועמדת מוסכמת אחת ולא לפצל קולות. זה מוסכם עלינו לחלוטין. ולכן, זה הזמן לשים בצד כל אי הסכמות אחרות. אני קוראת לחבריי לפיד וגנץ להגיע להסכמה עם כל ראשיי סיעות האופוזיציה, חבריי ליברמן, מנסור עבאס, איימן עודה. כולנו צריכות וצריכים לשבת ביחד. יש דרכים להגיע להסכמה ולבחור מועמדת אחת שתהיה המועמדת של המחנה הדמוקרטי הליברלי בוועדה למינוי שופטים. זאת החלטה מאוד דרמטית במדינת ישראל וזה מאוד מאוד חשוב שאנחנו נוכל לעשות את זה. תודה רבה."

ארכיון. צילום: וועידת מקור ראשון ותנועת רגבים

Back to top button