מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ מציב תנאים ותוקף: "ממשלת ישראל מציגה – "המרדף". לא ניתן לנתניהו צ'ק פתוח"

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי ושר הבטחון לשעבר, בני גנץ, פתח לפני זמן קצר (שני) את ישיבת סיעתו השבועית בדברים חריפים נגד בנימין נתניהו וממשלתו ואף הציב את התנאים שעליהם יהיה אפשר לבסס, לדבריו, הסכמות רחבות.

בני גנץ - המחנה הממלכתי
ארכיון. צילום: קובי וולף

מדברי יו״ר המחנה הממלכתי גנץ: ״ממשלת ישראל מציגה – "המרדף". אבי מעוז רודף את החינוך הליברלי, חברי כנסת מהליכוד רודפים את ארגוני החברה האזרחית, שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה רודפים את שומרי הסף והשופטים. בן גביר רודף אחרי ארגוני הגאווה ומתעקש לשבת בחפ"ק כדי לערער את ביטחונם… וכולם, מכל הכיוונים רודפים אחרי הכסף. כמעט 300 מיליון שקל לאבי מעוז, כדי "להפוך לשקוף" את מה ששר החינוך אומר שמופיע באינטרנט. שקוף, שזה שוחד פוליטי. הממשלה הזו שהולכת לחרב את מודל צבא העם, שמונעת לימודי ליבה ומתמרצת זרמים שמתרחקים מהציונות – רוצה להביא החלטה על הטמעת ערכי הציונות? כדאי לה ללמוד על הציונות המעשית במקום למסד גזענות."

"ממשלה שהביאה תקציב שבמקום מנועי צמיחה מעודד תמיכה – מקימה ועדה ליוקר המחיה. במקום זה, כדאי להכין את ועדת החקירה להרס הכלכלה. ממשלה שפיצלה וחילקה לכל דורש את משרד הביטחון, החליטה לפורר גם את השליטה על הוועדה לאנרגיה אטומית. קודש הקודשים. רבותיי, זו לא ממשלה – זה מחדל. בנושא השיחות בבית הנשיא, שמטרתן, ואני מדגיש זאת, הן להגן על הדמוקרטיה, ולשמור על אחדות העם למרות הממשלה הרעה הזו, קבענו במחנה הממלכתי חמישה עקרונות ברזל. בראשם – אי פוליטיזיציה של מערכת המשפט. לא שופטים, לא יועמ"שים, לא אף שומרי סף. אף אחד לא יהיה תחת שליטה פוליטית או בחירה פוליטית בלעדית. ומצד שני, אנחנו פתוחים לכל פתרון שיעמוד בעיקרון. אנחנו כן נכונים ורוצים להגיע להסכמות. אני שומע בימים האחרונים דיבורים על "דיל קטן", על "דיל גדול", על "דיל זמני".. אני כמובן לא אכנס להצעות שנידונות בחדר. אבל אחד מהעקרונות שהצבנו מהרגע הראשון ברור גם בהקשר הזה: אם מגיעים להסכמות – אין פרק ב' בחקיקה." הוסיף גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "אני אומר כאן לציבור בצורה ישירה וברורה: לא יהיו הסכמות, בלי התחייבות מגובה וברורה, שאין המשך חקיקה שנוגעת למשטר בישראל אלא אם ישנה הסכמה רחבה ומנגנון שמוודא שהן אכן מתקיימות. לא יהיה צ'ק פתוח שיאפשר לנתניהו להתחזק, ולקבל את ההחלטות בזמן ובמקום שנוחים לו. השיחות יימשכו, כל עוד מתקדמים, וכל עוד ניכר רצון, וכל עוד ישנו סיכוי. הסכמות עם כוכבית – לא יהיו. כפי שאתם בוודאי יודעים, בימים הקרובים, יחל התהליך של בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. זו תהיה אבן בוחן משמעותית. אם יקבעו הבחירות כסדרן, ואם הקואליציה תעמיד מועמד אחד מצידה ותבחר מועמד אחד זהו סימן חיובי."

לסיום, אמר: "כך סוכם, ואני מברך על כך ומודה לכל מי ששותף לעניין הזה. אם זה לא יקרה והקואליציה תבחר שני מועמדים או לא תביא את הנציגים להצבעה המשמעות היא שינוי כללי המשחק תוך כדי הידברות. אמרנו שלא נקיים הידברות בבית הנשיא, כשבבית המחוקקים מקדמים הפיכה משטרית. במצב כזה – ההידברות תופסק, החברה תיקרע, והמדינה תיפגע. אני מקווה מאוד, שבקואליציה מבינים זאת, ויכבדו את הסיכומים. זה האינטרס של כולנו״.

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button