למעלה מ-80 אלף צרכנים/ות כבר נכנסו לאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בימים האחרונים, כדי לקבל מידע וטיפים לצרכנות נבונה, זאת במשרד קמפיין משותף למשרד הכלכלה והתעשייה ולרשות להגנת הצרכן, תחת הכותרת: לא נאמנים למותג – נאמנים למחיר! על פי נתוני לפ"מ, עד כה נרשמו כ-14 מיליון חשיפות לקמפיין וכאמור עשרות אלפי כניסות לאתר המידע.
מטרת הקמפיין, אשר מוביל כאמור לדף נחיתה למידע בנושא, היא לסייע לציבור הצרכנים לצאת מהרגלי הצריכה, להניח לרגע את סל הקניות אליו התרגלו ואת המותגים המוכרים ולהתנסות בסל מוצרים חלופי. בדף הנחיתה, הנמצא באתר הרשות להגנת הצרכן, ניתן למצוא מגוון טיפים לצרכנות נבונה וכן השוואת מחירים בין רשתות המזון הגדולות.
הצרכנים הישראלים מאוד אוהבים מותגים ונוהגים לרכוש אותם באופן אוטומטי ובכך מחזקים את המותג, זאת על אף, שעל המדף קיימים מגוון מוצרים, שאינם ממותגים, אך באיכות לא פחות טובה (לעתים אף יותר) ובמחירים אטרקטיביים. רכישה של מוצרים אלו יכולה להוזיל משמעותית את סל הקניות החודשי, אך יותר מכך, יכולה לסייע ביצירת תחרות, חיזוק יצרנים ומוצרים שאינם ממותגים והעלאת הבולטות של מגוון מוצרים מוזלים ומחיריהם על המדף. צרכנות נבונה כזו, כפי שמתקיימת בשווקים המתקדמים בעולם, יכולה להוות פעולה משלימה ומשמעותית ורוח גבית לפעילות שמבצעת הממשלה, בכדי להילחם ביוקר המחיה.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מסרה כי: "הצרכן הישראלי מאוד נאמן למותגים, וכלל אינו ממהר לרכוש מוצרים תחליפיים זולים יותר. בסקירה הנוכחית נמצא כי קיים הבדל משמעותי (19%-32%) בין הסל היקר והממותג לבין הסל התחליפי. המסקנה היא שקניית מוצרים שאינם ממותגים תוביל להוזלה של עשרות אחוזים בקנייה ולהורדה משמעותית בהוצאה הכוללת של משק הבית על מוצרים אלו (מזון, מוצרי ניקיון והגיינה). בנוסף שינוי התנהגות הצרכנים יוביל לירידה בכוחם של היבואנים והיצרנים הגדולים בישראל – ירידה שבתורה תוביל אף היא להוזלה במוצרים. תהיו צרכנים נבונים ואל תשלמו פרמיה רק בעבור אריזה מוכרת וממותגת, קחו את המוצר התחליפי והוזילו לעצמכם את הסל".
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: "הצרכן הישראלי מתנסה כל הזמן במוצרים חדשים, טרנדים ברשתות, טעמים חדשים, מגמות בבישול ואפיה ועוד, אבל רק בסל המזון השבועי, אנחנו מקובעים! הגיע הזמן להפסיק להיות פראיירים ולשלם ביוקר על מותגים. קנו חכם ותצאו בזול".