מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו לח"כים הערבים: "אני רוצה את עזרתכם ואת שיתוף הפעולה שלכם"

מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "הידרדרות בביטחון האישי ואוזלת ידה של הממשלה למול הכפלת מקרי הרצח בדגש על מקרי הרצח בחברה הערבית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא הדיון ואמר: "שמעתי כאן את זעקות האמת של ח"כ סלימאן וחברי הכנסת הערביים. אייני אומר זאת כדי לצאת ידי חובה. שמעתי גם דברים שהשתנו במהלך השנים. אני מציין את זה כי פעלתי בממשלות בראשותי להקים תשע תחנות משטרה בישובים ערבים, ועוד חמש נקודות משטרה בישובים ערבים נוספים. זה שינה את המאזן אבל לא היטה את המאזן וצריך לומר את זה ביושר. הבעיה שאתם מתארים היא אמיתית. אבל שמעתי מיכם את הקריאה לעוד נוכחות משטרתית ואיסוף כלי נשק, דבר שלא היה על זה קונצנזוס בלשון המעטה ואני לא אומר את זה מתוך התרסה".

הוא המשיך ואמר: "אני לוקח את הדברים אלי, אני מזמין את כל חברי הכנסת של הסיעות הערביות אלי למשרד, זה לא תרגיל, זה בא מעומק הלב, מעומק ההבנה שלי שאני ראש ממשלה של כל אזרחי ישראל. אנחנו נצטרך לפעול בהרבה חזיתות, ואני רוצה את עזרתכם ואת שיתוף הפעולה שלכם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן נתניהו המשיך בקו יותר תקיף כלפי האופוזיציה ותנועות המחאה וטען: "בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי מונעים משמחה רוטמן לדבר באוניברסיטת תל אביב, מכים את השר דיכטר, תוקפים את השר ברקת, מגרשים את בועז ביסמוט מבית כנסת ביום השואה. אל תנסו לעשות סימטריה כוזבת כי אין. ומחברי האופוזיציה – אפס גינויים, אתם שותקים. למה אתם לא פועלים? הכל מותר? הכל כשר? זה לא בשם הדמוקרטיה, שלטון החוק, הפלורליזם, זה למען הפלת השלטון. וכשכלים כל הקצים, תמיד יש את אוהדי בית"ר. פרשן אחד שמחזיק מעצמו בכיר כתב שהם פרצו למגרש בגלל נתניהו, לאיילון מותר לפרוץ אבל העיקר נתניהו איזה צביעות. וכך זה נמשך בקמפיין מלאכותי, מתוזמן, בהנדסת תודעה שלא הייתה כמותה וכמובן בשותפות מלאה של ערוצי התעמולה. אני רוצה לדמיין מה היה קורה אם היינו רואים גודש כזה של התנכלות לנציגי הציבור שלכם? מה שהיינו רואים בתקשורת, תחקירים, פתיחת מהדורות, מומחים, פרשנים. הצביעות זועקת לשמים".

עוד טען ראש הממשלה: "לא רק שהבטחתם עשרות מיליארדים למנסור עבאס, גם לחרדים הייתם מוכנים לתת הכול. רבים בעם ישראל לא קונים את מסע התעמולה הזה, אני וחבריי נמשיך לעבוד לטובת כל אזרחי ישראל והעברנו לשם כך תקציב אחראי ומאוזן. […] אני רוצה להגיד לחברי האופוזיציה, לצערכם זה לא נאום סיכום, אנחנו עוד רחוקים מאוד מהסוף. אתגרים גדולים לפנינו והזדמנויות גדולות שיוסיפו לשנות את פני המדינה. נמשיך לפעול יחד עם חבריי במסירות ונחישות לחיזוק מעמדה, ביטחונה ושגשוגה של מדינתנו האהובה".

לאחר דבריו של ראש הממשלה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, עלה לדוכן והגיב: "אני מציע שבפעם הבאה בין זה שאתה קורא לאחדות העם ואומר שאתה ראש הממשלה של כולם לבין זה שאתה מתחיל להסית – קח דקה. אני שומע את הנאום שלך ושואל את עצמי אם אתה לא גר פה באמת או שנותנים לך אינפורמציה לא נכונה? איפה היית כששלחו כדור אקדח לאשתו של בנט? אתם מדברים על לרדוף אחר חברי כנסת? אתה לא יודע מה קרה ליד הבית של ניר אורבך? מה עשית פה שנה וחצי חוץ מלהסית לאלימות? אתם מדברים על זה שמישהו הדביק מדבקות על האוטו של ח"כ רוטמן? רוטמן הותקף בידי מדבקה. אנו לא מקבלים מכם שיעורים בנימוס".

לפיד הוסיף: "אני עוקב אחרי הקמפיין האחרון שלכם על אזרחים סוג ב'. נתחיל מאזרחי הפריפריה וביטחונם. תחת הממשלה שלך יש עלייה של פי 3 נרצחים במגזר הערבי ושל 65% אחוז במגזר היהודי. כמה שלא תעמוד פה ותשקר – יש נתונים. בממשלה שלנו מספר הרציחות והפשיעה ירדו – ואצלכם הם עולים כי מינית אדם שלא יכול להיות השר לביטחון לאומי, מסיבות פוליטיות. רוצה לדבר על עוד אזרחים סוג ב'? ביום חמישי הם יצעדו פה בירושלים. תשאל אותם בקהילת הלהט"ב אם הם לא מרגישים אזחרים סוג ב' בגלל הממשלה שלכם. אתה יכול לשאול כל דרוזי במדינת ישראל אם הוא לא מרגיש אזרח סוג ב' כאשר הוא רואה את מה שאתם מכנים חוק הציונות. הזכרת שהקמת ועדת שרים לענייני יוקר המחייה. כבר יש ועדה כזו – הקבינט לעניינים חברתיים כלכליים – שאתה עומד בראשו ולא כינסת אותו. פעם אחת אמרת לי פעם שכשאתה רוצה להרוג משהו – אתה מקים ועדה".

לפיד טען בתוקף: "בחמישה חודשים הרסתם את ההייטק הישראלי – כל הכסף ברח מפה. לא היה מזיק אם בינה מלאכותית הייתה מחליפה את כל הממשלה שלך. אם יש מישהו שהוא יותר מכולם אזרחים סוג ב' אלו הפראיירים ששולחים את הילדים שלהם לצבא, שמשלמים מסים – הפראיירים שהפכתם לאזרחים סוג ב'. לא ידעתם שמפריטים את הנמלים עד שלא סיימנו את ההפרטה, תפסיקו לקחת קרדיט על דברים שלא עשיתם. תפסיקו לרסק את המדינה. יש גבול ללעג ולבוז כשאנחנו מתכנסים לדון במותם של אזרחים ישראלים שהממשלה שלך הייתה צריכה להגן עליהם ולא עושה את זה אפילו לרגע".

בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button