מומלצים

לא מדבר. עושה! דודי אלון מתמודד על ראשות המועצה האזורית אשכול

סגן ראש המועצה הכריז כך במעמד חתימת מסמך ההבנות שעליו חתם מול מכללת ספיר, לה הציע להשיק מרכז אקדמי במועצה שבה הוא גר ועובד. האיש הכי זמין במועצה מתכוון לפתח את עולם העסקים המקומי למחוזות חדשים ולהשקיע בתחבורה, בבריאות ובביטחון התושבים. בולדוזר עם נשמה!

דודי אלון מוכר במועצה האזורית אשכול כמי שכובש יעדים בעשייה, בלי דיבורים מיותרים. הכרזתו על התמודדותו לתפקיד ראש המועצה האזורית אשכול לוותה בידיעה מרעישה – אלון חתם מול מכללת ספיר על מסמך הבנות להקמת מרכז אקדמי של המכללה הממותגת באשכול.

מי שמכיר את פעילותו של דודי בשני העשורים האחרונים לא הופתע. הרזומה העסקי שלו מדבר בעד עצמו. בין השנים 2001-2011 בלט דודי כיזם שהקים וניהל את חברת בראל-אלון בע"מ, חברה קמעונאית בתחום המזון. החברה הייתה מחלוצות היבוא המקביל לארץ ועסקה בהקמת מערכים לוגיסטיים בצפון אירופה. היקף הפעילות של החברה נמדד בעשרות מיליוני שקלים.

דודי אלון התמקד באיתור החברות והספקים מכל רחבי העולם. דודי ניחן בדרייב מטורף וכריזמה אמינה-שקטה. הוא אומן בניית מערכות יחסים אישיות עם קהל מגוון. במקביל לצמיחה העסקית השלים שני תארים והוכשר להיות יועץ ומאמן עסקי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנים 2011-2021 הקים והפעיל את חברת הייעוץ העסקי-אסטרטגי "יתד יועצים", שסייעה למאות עסקים קטנים ובינוניים לנהל כספים במיקור חוץ וליוותה אותם. החברה זכתה להכרה רשמית מהבנקים המובילים בישראל, כחברת ייעוץ מאושרת ומומלצת.

רבים מהעסקים המקומיים הגיעו לשמוע הרצאות ולהשתתף בהכשרות שדודי אלון העביר במכללה האקדמית אשקלון ובסניפי בנקים שונים בדרום הארץ. בשנתיים האחרונות משמש דודי כסגן ראש המועצה האזורית אשכול. הרבה מזמנו מוקדש לפגישות קבועות עם התושבים. הוא זמין ועונה לכל פניה.

נושאי הביטחון והפשיעה החקלאית קרובים לליבו, כבן לאב שמחזיק בעסק חקלאי מצליח מאוד. בצבא שירת כלוחם בסיירת ובמלחמת "צוק איתן" שירת במילואים ותפקד בחמ"ל חטיבה דרומית אוגדת עזה כחודשיים.
לצד הפעילות הזו נכלל דודי בצוות ההקמה של עמותת "התאגדות העסקים" שפעלה להסדרת זכויות העצמאים בישראל, תוך השגת פיצויים לשיקום העסקים שנפגעו מהמלחמה. דודי כיהן כמנכ"ל העמותה בהתנדבות מלאה ופעל מול גורמי ממשלה בוועדות הכנסת השונות, מול רשויות המס ועוד.

"נאבקנו על הכרה בחשיבות המגזר העצמאי בישראל, מה שהוביל למחאת ה"שולמנים" מספר דודי אלון.

את הכשרתו הביטחונית השלים כבוגר הכשרת המכללה לאיתנות ישראלית, של פיקוד העורף, זאת לצורך ניהול רשות מקומית בחרום. דודי ניהל את נוהל החירום במבצעים "שומר חומות" "ועלות השחר".

את פעילותו במועצה המקומית החל דודי, כמו תמיד, בהתנדבות. הוא יזם פעילות למען חיזוק מערך הסייעות בגן הילדים המקומי ושימש כיו"ר ועדת קליטה ביישוב שבו הוא מתגורר. תמיד שאף להשפיע על נושאים הקרובים לליבו.

"טבילת האש שלי נעשתה ב-2018. התמודדתי בבחירות לתפקיד חבר מליאה מטעם הישוב שלי. לאחר שנבחרתי הצטרפתי להנהלת המליאה וביחד החלטנו על לוח פעילות מוסדרת ורחבה. נכנסתי להנהגה המקומית בכל מאודי".

לפני כשנתיים נבחר למלא את תפקיד סגן וממלא מקום ראש המועצה. דודי הקדיש את זמנו לטובת לימוד הבעיות שדורשות טיפול דחוף.

דודי אלון וניר קידר נשיא מכללת ספיר
דודי אלון וניר קידר נשיא מכללת ספיר. צילום: יהלום קורקוס

"בניתי תוכנית עבודה סדורה לכל תחום וזאת בשיתוף מנהלי האגפים הרלוונטיים. בצעתי ריענון בתפקידים שבהם זיהיתי חולשה. גיליתי למשל, שלמרות שמדובר במועצה החקלאית הגדולה בישראל, לא מונה בעל תפקיד לתחום זה. בעזרתי הוקמה מחלקת חקלאות מתקדמת שמטפלת בחינוך החקלאי, בנושא אגריטק ושמה לנגד עיניה את הטיפול בפסולת החקלאית שמטרידה את התושבים שסבלו משריפות פסולת באזור".

דודי אלון נכנס לתודעה הציבורית בגדול עם הקמת מפעל בסופה, שהופך פסולת פלסטיק חקלאית למשטחי עבודה. כל המוצרים שהמפעל מייצר הם 100% ממחוזרים לצורך שימוש תעשייה וחקלאות.

"ערכנו הסכם להקמת קרן ניקיון מועצתית, אליה יופרשו כספים שיגיעו מהכנסות המפעל. ננקה את המועצה שנמצאת בפיגור אדיר בפינוי הפסולת. נטפל בגזם צמחי שיהפוך למשאב ובכך נבנה כלכלה מעגלית מקומית ברת קיימא".
התוכנית של דודי אלון תחבר בין סטארטאפים לבין חקלאים.

לצורך כך הוקמה מנהלת עם שותפים במרחב הנגב המערבי. אשכול נבחרה להיות מרכז "ביתא סייט" וקיבלה תקציבים ייעודיים בתוכנית הממשלה לעוטף 2023-2024.

השולחן של דודי אלון מאורגן לטיפול במשימות רבות בעתיד הקרוב והרחוק. ברשימותיו נמצא נושא החינוך לאגריטק מגילאי גן, פיתוח מערכות חכמות לגידול ירקות בגני ילדים, טיפוח חווה חקלאית לימודית בקרית החינוך ועוד.

דודי אלון שחי ונושם חקלאות, עומד לבצע תוכניות שעליהן מדברים במועצה כבר שנים רבות. הוא שואף לחזק את מגמת החקלאות, תוך חיבור למכון הוולקני, ולהוסיף מרכז חינוכי טכנולוגי בשיתוף משרד הכלכלה.

דודי: "ייזום הקמת מרכז אקדמי של מכללה חקלאית בינלאומית באשכול זה צעד חשוב לחיזוק המו"פ הפועלים במרחב ועל מנת שנייצר מקומות תעסוקה. נייצר מוקד משיכה שיחזק את הקהילה ויביא לכאן מוחות עסקיים ויזמים. נהפוך ממועצה חקלאית למעצמה חקלאית".

בסיור המפורט שערך לנו דודי אלון בתחומי המועצה הוא דיבר על פיתוח אזורי מסחר מתקדמים ברוח הזמן.

"אנחנו מחויבים לסייע לעסקים הקטנים ומתכננים תב"ע למתחם של 300 דונם בלב המועצה – "מתחם הבשור" בגוש צוחר. שם נפתח פעילות עסקית מסחרית ותיירותית, לצד פעילויות של חינוך, תרבות, אומנות, רווחה, ספורט ופנאי. נקים עוגן ממשי לכלכלה המקומית.
במקביל נקים מערך סיוע לטובת הצלחת עסקים קטנים שאינם חקלאים. כדי להתקדם, צריך להקים מתחמי עסקים קטנים בקיבוצים".

אש בוערת בעצמותיו של דודי אלון. הוא אומר, מתכוון ועושה. באחרונה השלים מדגם מייצג של קשיים שהעלו תושבים בכל היישובים באשכול. זאת בחלוקה לתחומים כמו תעשייה, תעסוקה, מסחר, מלאכה, מבני משק ותיירות. בכוונתו לשדך בין העסקים המקומיים ליזמים כפי שקרה במפעל בקיבוץ סופה.

"חיזקתי מאוד את אגף איכות הסביבה ע"י שינוי ארגוני משמעותי סביב תודעת השרות לציבור. עסקתי בהקמת מחלקת רישוי עסקים עם מדיניות סדורה כדי לסייע למגזר העסקי. הגברנו פיקוח ואכיפה והורדנו דרמטית את הנזק הסביבתי".

דודי אלון וויתר על פעילות עסקית שהניבה לו הכנסה גבוהה, מתוך רצון עז לסייע לישובי אשכול. הוא בנה תוכנית פעולה לטיפול במשבר האקלים והקים מערך נאמני סביבה, הזרוע הארוכה של האגף ביישובים. "אפעל כדי לבנות סיפור תיירותי מקומי, יישובי ואזורי, על מנת להביא תיירות פנים מעבר לתקופת הפריחה של "הדרום האדום".

דודי אלון מתכוון להתחבר למותג התיירותי "נגב" ולהפוך את מצפה גבולות למתחם פסטיבלים מקומי ובינ"ל. "כהמשך ישיר לפסטיבל "אינדינגב" נייצר רצף של אירועים קטנים לאורך השנה וכך עסקים מקומיים ייהנו מזרם מבקרים בכמות גדולה.

דודי אלון וניר קידר נשיא מכללת ספיר
דודי אלון וניר קידר נשיא מכללת ספיר. צילום: יהלום קורקוס

מה התוכנית התחבורתית שאתה מציע?

"ערכתי בדיקה מקיפה לגבי אפשרויות התחבורה הכוללות בתחום המועצה. שיתפתי את משרד התחבורה בתוצאות התחקיר ובקשתי לרתום את חברת ההסעות "דן". אני מתכנן להפעיל בצורה משופרת קווי אוטובוס ושאטלים שיסיעו לתחנות הרכבת. אני בוחן הקמת תחנת מוניות אזורית לצד הפעלת מיניבוס שירות שיפעל בצמוד למתחם הבשור, לב המועצה, כדי לתגבר את מערך הסעות החוגים. נאפשר מעבר בין יישובים למרפאות, סופרמרקטים, מרכזי הנוער ומועדני הוותיקים".

דודי אלון שוקד גם על מהפיכה בריאותית. בחזונו הוא מקים מרפאה מרכזית במתחם המועצה, כזו שתיצור תחרות בין קופות החולים.

"בחנו את נושא מוקד החרום ומוקד לילה. יש לנו תוכנית סדורה שתקבל הכרה ממשרד הבריאות לצורך השגת מימון מקופות החולים, מה שישדרג את השירות בצורה משמעותית. תיבנה נקודת זינוק לאמבולנס נוסף בדרום המועצה, צמוד למרפאה באבשלום. חיזקנו את מערך התמיכה למתנדבים, כולל תגבור אמבולנסים ישוביים. פעלנו באחרונה לתגבור מערך שירותי פסיכיאטריה. חשוב לנו לארגן רפואה פרואקטיבית מונעת לוותיקים, כולל ניטור מרחוק והפעלת התראה לבן משפחה".

הביטחון האישי והפשיעה החקלאית בדרום הם נושאים שעליהם דן דודי עם מפקד מרחב הנגב ומפקד תחנת אופקים, תושב האזור. הוקם צוות משותף שיהיה כפוף לקב"ט המועצה, ונושא המרעה בשטחים ובחורשות יזכה לטיפול מועדף.

"לא נאפשר לחוליות פשיעה חקלאיות לפעול במרחב שלנו. הייתי בין היחידים שתמכו פומבית במחאת הרבש"צים שאחראים על הביטחון האישי. יש לפעול למתן הענקת סמכויות שיטור נרחבות, לצד הקמת מערך שיטור מועצתי. הביטחון באשכול מבוסס על 200 מתנדבי "מתמיד", זה לא מספיק במועצה שסמוכה לגדרות של עזה ומצרים".

מצע הבחירות של דודי אלון מציג תוכנית מפורטת במטרה ברורה: להפוך את אשכול ממועצה אזורית למעצמה אזורית. בדעתו לפתח עוגנים רב תחומיים – אגרוטק וקלינטק. הוא שואף ליצור תעסוקה מוגברת ולשמור על רמת שכר נאותה לתושבים. "שילוב של חקלאות מתקדמת לצד מתחמי תעסוקה ומסחר איכותיים יאפשרו להכניס כסף לטובת מערכות חינוך מתקדמות, כולל אקדמיות תומכות אקו סיסטם. כל אלה יעבדו יחד כדי לאפשר לחקלאות המסורתית ולתיירות הכפרית-חקלאית להתפתח. אשלב את כל היישובים במועצה כשותפים מלאים.

ההיבט העסקי-תיירותי יתוגבר לצד מערכת שירותים מוניציפאליים וקהילתיים איכותיים. נשים דגש על בריאות ורפואה מעודכנת. נקים מרכז פרא רפואי שיכלול קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ומרפאות".

התלווינו לדודי אלון לכמה שיחות שקיים במסגרת חוגי בית ברחבי המועצה המקומית. התרשמנו שיש לו תומכים רבים ונלהבים ואף מטה ובו עשרות פעילים שנחשבים לבעלי השפעה מכרעת במועצה. מדבריו עולה הצורך לייצר מנגנון שלפיו תושב חזק שווה יישוב חזק ומועצה חזקה. יש לו תוכנית צמיחה מותאמת למועצה כולה ולכל יישוב בנפרד.

בהגשת יחידת שת״פ ספיר-אשכול

דודי אלון וניר קידר נשיא מכללת ספיר
דודי אלון וניר קידר נשיא מכללת ספיר. צילום: יהלום קורקוס

Back to top button