מבזקיםפוליטי / מדיני

"זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה": הנשיא נחת באזרבייג'ן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נחתו הבוקר (שלישי) בבאקו, אזרבייג'ן לביקורם הממלכתי. עם נחיתתם, התקבלו הנשיא ורעייתו בשדה התעופה במשמר כבוד על ידי נציגים מהצד האזרי ו-30 ילדים מביה״ס היהודי חב״ד (אור אבנר) שבבאקו בשירת ״הבאנו שלום עליכם״.

את פניהם קיבלו סגן ראש ממשלת אזרבייג'ן, יגוב איובוב, סגן שר החוץ של אזרבייג'ן, פריז רזאייב, שגריר אזרבייג'ן בישראל, מוכתר ממד אוגלו ממדוב ושגריר מדינת ישראל באזרבייג'ן, ג'ורג' דיק.

נשיא המדינה אמר טרם ההמראה: ״אני יוצא כעת לביקור ממלכתי רשמי חשוב באזרבייג׳ן, באירוח נשיא אזרבייג׳ן אליהם אלייב, מנהיג המדינה. מדינה ידידותית, קרובה, חשובה, מדינת מפתח ולנו הרבה מאוד נושאים במסגרת שיתופי הפעולה בין המדינות. אנחנו צריכים לזכור שמעבר ליחסי המסחר, ומעבר לקשרים ההיסטוריים, כולל הקהילה היהודית ההיסטורית, אזרבייג׳ן היא שכנתה של איראן. איראן גורם בלתי יציב באזור שחותר כל הזמן לפעולות כנגד מדינת ישראל וכנגד הברית המתפתחת של שלום וביטחון באזור, ואני בוודאי אדון בכך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו ננסה לקדם את היחסים בין המדינות, ככל שרק ניתן. לאחרונה אזרבייג’ן חנכה שגרירות בישראל. זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה, שנרצה בכל צורה אפשרית לקדם את היחסים איתה. במהלך ביקורי באזרבייג׳ן יתקיימו שיחות ההידברות תחת חסותי בבית הנשיא, בין הקואליציה לנציגי מפלגות האופוזיציה. אני מבקש לחזור ולהדגיש שבהחלט ניתן להגיע להבנות רחבות. זה מחייב מאמץ, רצון טוב, מנהיגות ואני מציע להתעלם מרעשי הרקע ולחשוב על המטרה האסטרטגית, שהיא בסופו של דבר, טובת מדינת ישראל. אף אחד לא מוכר ערכים, אף אחד לא פוגע בעקרונות יסוד, אבל מצד שני טוב ורצוי לדון בגבולות הגזרה ברשויות השונות במדינת ישראל.״ הוסיף הנשיא.

צילום: חיים צח, לע״מ
צילום: חיים צח, לע״מ
צילום: חיים צח, לע״מ
צילום: חיים צח, לע״מ
צילום: חיים צח, לע״מ

Back to top button