חדשות הארץמבזקים

אחותה של לוחמת מג"ב שמתה: "הייתה פה רשלנות ענקית, מגיע לאחותי צדק!"

משטרת ישראל הודיעה אמש (שני) על מותה של לוחמת מג"ב רש"ט מאיה אלוני ז"ל לאחר אימון בבסיס האימונים של משמר הגבול במחמש.

אחותה נועה העלתה בעמוד האינסטגרם שלה "סטורי" ובו טענות קשות על התנהלות מפקדיה. "אחותי הקטנה התגייסה למשמר הגבול במרץ אחרי שקיבלה שיבוץ לפלחץ ונלחמה כדי לשנות את השיבוץ שלה. היום היה בוחן מסלול בעומס חום כבד ואחותי סבלה מקור נשימה ואמרה למפקצים (הטעות במקור) שלה שהיא לא מסוגלת יותר והיא חייבת להפסיק והם לא הקשיבו לה והכריחו אותה להמשיך", כתבה.

היא הוסיפה גם ביקורת על הטיפול לאחר שהתמוטטה וכתבה "מאיה התמוטטה אחרי הבוחן ולקח להם 5 דקות עד שהם הועילו בטובם לעשות החייאה וזה היה מאוחר מידי. הייתה פה רשלנות ענקית וזה היה מוות מיותר ומגיע לאחותי צדק!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מתוך האינסטגרם של נועה

בנוסף היא הוסיפה התכתבויות: "כי הייתה פה רשלנות ואני רוצה לברר כמה דברים"… בתגובה נכתב, "הייתה. הן היו שחוקות והמפקדים וכל הסגל בחר להתעלם. ראיתי בעיניים שלי. ראיתי שקשה להן." בהתכתבות אחרת נכתב: "הוא אומר היא התלוננה רצח שהיא לא מרגישה טוב והיה איזה עומס חום אצלכם או משהו ואמרו לה אין מצב שאת לא ממשיכה". בהמשך כתב אחר, "ועזוב את זה חלק מהמפקדים אכלו על זה סתלבט. זה מה ששורט אותי".

צילום: מתוך האינסטגרם של נועה

הלוחמת בהכשרה רש"ט/ח' מאיה אלוני ז״ל, בת 18 תושבת המושב שער-אפרים, התגייסה למשמר הגבול, לפני כחודשיים בלבד – במרץ 2023. המשטרה ציינה בהודעתה אמש כי "לאחר ניסיונות החייאה ופינוי מוסק, נקבע מותה. מפקד משמר הגבול, הנחה על עוצר אימונים מיידי בכלל החיל, בנוסף לכך מפקד מג״ב מינה צוות בדיקה בפיקוד קצין בכיר לתחקור ובדיקת נסיבות האירוע."

היום, לאחר הטענות פרסמה המשטרה הודעה נוספת ובה נמסר: "אמש, בהתאם להנחיית מפקד משמר הגבול, הוקם צוות בדיקה מיוחד, פיקודי ומקצועי בראשות קצין בדרגת ניצב משנה. הצוות החל לפעול באופן מיידי לבירור נסיבות המקרה עם כלל הגורמים המקצועיים והפיקודיים. כמקובל במקרים אלו בבוא העת, תינתן התייחסות אודות נסיבות האירוע והטענות בהתאם לממצאי צוות הבדיקה. עוצר אימונים מתקיים בכל בסיסי החיל. בשעה זו, משמר הגבול, עוטף ומלווה את משפחת אלוני עם נפילת בתם. מסע הלוויה המשטרתי, יצא בשעות הערב מבית המשפחה לבית העלמין הצבאי בנתניה (טרם נקבע שעה סופית)."

מאיה ז"ל הותירה אחריה הורים, שני אחים ואחות.

לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל.
לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button