חדשות הארץמבזקים

האם היה ניתן למנוע את הפיגוע? "הכתובת הייתה על הקיר"

אזרח ישראלי נפצע לפני זמן קצר (שלישי) בפיגוע הירי בכניסה ליישוב חרמש בשומרון והגיע לש"ג של היישוב כשהוא פצוע. האזרח קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה, במצב קשה. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים ופרסו חסמים במרחב.

חובש רפואת חירום במד"א יהודה הורביץ סיפר: "הייתי בשטח פתוח סמוך לחרמש כששמעתי את קולות הירי ובמקביל קיבלתי דיווח ממוקד מד"א על הפצוע. הגעתי במהירות לש"ג וראיתי את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד עם כוח רפואה של הצבא שהגיע במהירות למקום הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של הצבא לבית החולים כשמצבו קשה."

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון אמר לאחר הפיגוע: "פיגוע ירי קשה של תושב שלנו מחרמש, שנסע ברכבו בכביש ראשי לכיוון היישוב בצמוד למחסום ביטחוני שהוסר מסיבות של לחצים בינלאומיים על ממשלת ישראל. הפיגועים האלו היו יכולים להימנע! זאת מציאות שבה המחסומים הביטחוניים לא קיימים והמחבל יכול ללכת חופשי ולחזור חופשי, וחמש דקות אחרי שהוא ירה לשתות קפה בבית שלו בכפר, זה עולה לנו בדם. אני דורש מהממשלה לצאת למבצע צבאי. לאסוף את הנשק ולסגור כבר את המחסומים הביטחוניים אנחנו משלמים בדם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יוסי דגן - חווארה
ארכיון. צילום: רועי חדי

ארגון 'תורת לחימה' הגיב לפיגוע הירי: "שוב ושוב ושוב מחבלים פותחים באש על יהודים, אנשים, נשים וטף, בכבישי יהודה ושומרון. מחבלים אלו יוצאים מערי וכפרי המרצחים בהם יש להם חופש מלא להחזיק אלפי כלי נשק, כולל צה"ליים. מחבלים אלו נעים בחופשיות הזויה בכבישי יהודה ושומרון, בשם "זכויות אדם" שמוענקים לאויב חרף הפיגועים שמבוצעים שוב ושוב נגד יהודים תוך אפטיות ואדישות גמורה של מי שאמון על ביטחונם: אלוף הפיקוד יהודה פוקס. מדוע חופש תנועה למחבלים יקר יותר מדם יהודי? מדוע אלוף שכושל בתפקידו לא משלם מחיר? מדוע הוא אינו מוזמן לוועדת חוץ וביטחון ולישיבות הממשלה בכדי לספק תשובות על ההפקרות? ממשלת ישראל חייבת להטיל את מלוא משקלה בכדי לשנות מיידית מציאות זו, לצאת למערכה נגד קיני הטרור הגואה, לחסל את המחבלים, ולאסוף את הנשק כולו."

Back to top button