מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום חמור: סיפק סמים מסוכנים מסוגים שונים לקטינים בביתו שבצפון

חוקרי המשטרה ניהלו חקירה סמויה בחשד לסחר בסמים לקטינים על ידי תושב העיר חצור הגלילית כבן 25, במהלכה נגבתה עדותם של מספר קטינים אשר מסרו כי החשוד סיפק להם במועדים רבים סמים מסוגים שונים בתשלום ולעיתים אף ללא כל תמורה.

על פי החשד, הנ״ל סיפק את הסמים לקטינים מדירה אשר שכר בחצור הגלילית ובמפגשים עמם במסיבות באזור הצפון. בתוך כך, בלשי המחוז הצפוני ביצעו מעקב סמוי אחר החשוד ובתאריך 17.05.23 הוא נעצר והובא לחקירה בתחנת משטרת ירדן.

מעצרו הוארך מעת לעת ובתאריך 23.05.23 הגישה משטרת ישראל באמצעות שלוחת התביעות הצפונית כתב אישום כנגד החשוד בגין סחר בסמים וכמו כן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת בכל האמצעים שברשותה על מנת להגיע לגורמים הסוחרים ומפיצים סמים. חלק ניכר מהמאמצים מוכוון מראש לאיתור מפיצי סמים בקרב בני נוער, פעילות עבריינית אשר מכניסה עוד ועוד צעירים למעגל צריכת הסמים, אשר מעבר לסכנות הבריאותיות המיידיות הטמונות בו, מתדרדר פעמים רבות להתמכרות, חבירה לגורמים עבריינים ויציאה ממסלול החיים הנורמטיביים."

סנגורו של החשוד, עו"ד גיא אשכנזי מסר בתגובה לכתב האישום: "האמור בכתב האישום נעשה לאחר חקירה סמויה שנמשכה כ- 7 חודשים וחקירה גלויה מזה כשבועיים מהלכה נעצר החשוד ובסיומה שוחרר למעצר בית. החקירה תוארה על ידי החוקר הראשי בתיק כחקירה יסודית שבה הוצאו צווים רבים אולם, החשוד נחקר רק כ- 7 חודשים לאחר שהחקירה החלה. במהלך החקירה הסמויה החשוד לא שיבש הליכים ואיננו יכול לשבש את ההליכים גם היום".

לדבריו של הסניגור, "מדובר בכתב אישום שאיננו יכול להחזיק מים שכן אין בחומרי החקירה שום ראיה הקושרת את החשוד למעשים מלבד הודעות של קטינים אשר שנראה כי שמו של החשוד הושם בפיהם ממש. אין בחומר החקירה "היסודית" צילומים ומעקבים שנעשו אחר החשוד במשך אותם 7 חודשים של חקירה סמויה ו/או הקלטות ו/או האזנות שבוצעו לו, ככל ואכן מדובר בסוכן סמים מרכזי. חשוב להדגיש כי, לא נעשה עימות בין החשוד לקטינים וכי הקטינים לא זיהו את החשוד במסדר זיהוי כלשהו. החשוד מכחיש את כל המיוחס לו וטוען כי מדובר בעלילת שווא ממש שכן אין הוא סוחר סמים כלל, החשוד הציע להיבדק במטרה להוכיח כי הוא איננו משתמש בסמים כלל, אך לא נעשתה לו כל בדיקת סמים. המשטרה צריכה להתמקד בסוחרים אמיתיים הפועלים במחוז הצפון ולא להתהדר בנוצות לא לה של תפיסת סוחר סמים המספק סמים לקטינים. עצם הוצאת הכתבה לתקשורת פסולה ולא ראויה ויש בה כדי להכפיש את שמו של החשוד ללא כל צורך עת אפילו החיפוש שנעשה בביתו לא הניב כלום ונעשה ללא צו".

מעצר - סוגרים חשבון - מג"ב - שוטרים - לוחמים - אזיקים
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button